Apua!! Ristiäistarjoiluista!
Pian olisi aika kastaa esikoispoikamme ja mietin mitä ristiäisissä pitäisi tarjota? Vieraita tulee n. 40 eikä ketään ole tulossa kovin pitkän matkan päästä. Eli ihan siis kahvitarjoilu, jossa suolaista ja makeaa. Tämmöistä olen etukäteen miettinyt, sanokaa vaan ihan suoraan mitä olette mieltä:
-Voileipäkakkua (tässä ollaan varmasti puolesta ja vastaan. Ja oli kuinka wt tai ysäriä niin nämä ovat olleet AINA joka ikisissä juhlissa menestys, tekevät kyllä aina kauppansa vaikka niistä miten natistaisiin.)
-Pasteijoita, karjalanpiirakoita?
-Juustokakkua
-Macaronseja
-Niitä pumpernikkelipipareita mitä lienevätkään
-Sitten ihan sinisiä Marianneja ja bilareita tarjolle.
Olen siis oikeesti ihan ulalla kun en ole koskaan järjestänyt itse juhlia, onko noi ok? Auttakaa minua 😅
Kommentit (6)
Voileipäkakkuja tekisin parikin erilaista , ja juustokakun lisäksi tekisin kevyemmän marjamoussekakun.
Pasteijoiden sijaan tekisin esim. peltilohipiirakan ja siitä paloja.
Neljäänkymmeneen mahtuu jo jokunen oikea keliaakikko tai muotiruokavaliolla oleva joten muistahan varata myös gluteenitonta sekä laktoositonta ynnä vegeä.
Voileipäkakussa ei ole yhtään mitään vikaa, aivan sama oliko ysäriä vai mitä - se maistuu kuitenkin koska harvat sellaisia kotonaan muuten vaan väsäävät.
En tiedä mitä bilarit ovat, mutta ihan kiva idis laittaa namiakin esille.
Tuossa ehdotuksessasi on kahta eri lajia suolaista ja neljää eri lajia makeaa... panostaisin enemmän suolaiseen puoleen, ainakin jos vieraat ovat pääasiassa aikuisia.
Haluan huomautella, että me kaikki emme juo kahvia. Inhoan kahvin tuputtamista. Hanki vaikka pullo vissyä, niin ei tarvitse kuivin istua. Muut tarjottavat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Haluan huomautella, että me kaikki emme juo kahvia. Inhoan kahvin tuputtamista. Hanki vaikka pullo vissyä, niin ei tarvitse kuivin istua. Muut tarjottavat ihan ok.
Eiköhän joka juhlissa ole muutakin juomista kuin kahvia tarjolla. Kun puhutaan kahvitarjoilusta, se tarkoittaa sekä kahvia että teetä.
kaksi kalaa ja kolme leipää... vai oliko se kaksi leipää ja kolme kalaa... Juomaksi viiniksi muutettua vettä.