Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä mietin, että jätänkö veljeni häät väliin vai en.

Vierailija
25.10.2017 |

Joo eli veljeni menee naimisiin loppuvuodesta ja minutkin on tottakai kutsuttu. No ongelma koen veljeni tulevan vaimon ja hänen tapansa käskyttää muita ihmisiä. Kommentoi asioita myös välillä erittäin epäkohteliaasti ja suoraan. On kysynyt minultakin nyt monta kertaa, että mitä oikein aion päälleni laittaa ja, että olenhan jo käynyt tutustumassa lahjalistaan. No kun olen kertonut, että hoidan kyllä asian, kunhan ehdin, niin muistuttelee minua viesteillä asiasta. On myös kutsunut asuntoani, pientä yksiötä, koirankopiksi ja kertonut, ettei ymmärrä miksi joku vapaaehtoisesti haluaa sellaisessa asua. Tiedän kyseessä veljeni häät, mutta tässä on alkanut tuo morsian ärsyttämään sen verran, että tekisi mieli jättää juhlat välistä. Mielelläni en näkisi häntä ollenkaan. Muilla näin ihania sukulaisia ja miten heidän kanssaan selviätte?

Kommentit (40)

1/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Olet ärsyyntynyt veljesi morsiameen ja mietit sen takia häistä pois jäämistä.

Häistä jääminen pois muun kuin akuutin sairauden takia on kuitenkin iso viesti veljellesi ja suvulle. Luulen, ettet kuitenkaan tahdo niin voimakasta elettä tehdä. Sen sijaan voisit miettiä, miten parantaa kommunikaatiota morsiamen kanssa jo reilusti ennen häitä. Kerrot morsiamen komentelevan sinua.  Millä lailla voit itse vaikuttaa niihin tilanteisin rajaamalla ja suojaamalla itseäsi, ilman, että syntyy välirikkoa? Voisitko harjoitella etukäteen jotain rakentavaa vastausta, joka olisi erilainen kuin aikaisemmin? Se voisi vaikka olla jotain sen tapaista, että toivot hänen luottavan sinun lahjaan valmistautumiseesi eikä muistuttelevan siitä enää. Tai vaikka, että sinusta ei ole kiva kuulla kotiasi arvosteltavan. Omat rajat täytyy jokaisen oppia asettamaan itse, mutta se ei aina ole helppoa tehdä niin, ettei välit mene poikki.

Jos saatte kuitenkin muutoksen aikaan jo nyt hyvissä ajoin ennen häitä, voit itse hääjuhlassa keskittyä vain iloitsemaan perhejuhlasta ja toivomaan hääparille hyvää elämän onnea. 

Vierailija
2/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä ois liioiteltua jättää moisen syyn takia häät käymättä. Sä oot aikuinen, kyllähän sä nyt sen aikaa morsianta kestät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän mä morsianta kestän, jos on pakko, mutta mietin vain, että pitääkö tuollaista käytöstä sietää. Joudun ko. ihmisen kanssa koko ajan pinnistelemään, etten sanoisi pahasti ja aiheuttaisi riitaa. Toisaalta mietin, että pitäisikö sanoa jotakin, jos ei vaikka huomaa loukkaavansa toisia. Ap

Vierailija
4/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi sopivasti sairastua.

Vierailija
5/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä häät väliin äläkä ole missään tekemisissä sen vaimon kanssa. Puhut vain veljellesi ja teet hänelle selväksi inhosi hänen vaimoaan kohtaan, eli kylään luoksesi vaimoa ei tuoda koskaan.

Vierailija
6/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ehdottomasti veljesi häihin, vain veljeäsi ja sukuasi arvostaen.

Muista, että sinä et ole käyttäytynyt huonosti ja sekin voi jo pelkästään ärsyttää moukkamaisia ihmisiä.

Häissä voit onnitella veljeäsi sydämellisesti tukesi täysin antaen ja morsiamelle voit vaikka vain nyökätä nopeasti, ei tarvitse sanoa mitään. 

Voisit kertoa lähisuvullesi morsiamen käytöksestä sinua kohtaan ja että olet varuillasi tämän morsmaikun suhteen. Pysy itse rauhallisena, et voi muuttaa mennyttä etkä muita ihmisiä mutta säilytä itsekunnioitus ja ole ylpeä siitä ettet itse loukkaa ihmisiä.

Asetu vielä tilanteen yläpuolelle sietämällä morsiamen menneet möläytykset, häitten jälkeen voit sanoa suoraan kaikki sinua vaivaamaan jääneet asiat ja kysyt mitä mieltä morsian on näistä kaikista tölväisyistään ja annat rauhassa hänen kertoa/miettiä käytöstään.  

Jatko on täysin hänen omissa käsissään; sinun ei tarvitse sietää noin ala-arvoista ja sivistymätöntä käytöstä. Hyvää hääjuhlaa!

Vierailija
7/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi välimatkaa sen verran, että näemme harvakseltaan. Voin kertoa suoraan, etten pidä veljeni morsiammesta hänen käytöksensä vuoksi. Ei minun hänestä tietysti tarvitse pitääkään, mutta tämä häähössötys on kärjistänyt tilannetta ja tekstiviestiä pukkaa liittyen pukeutumiseeni ja lahjalistaan. Ei kai tuollaista asiaa tarvitse montaa kertaa kysellä? Ja ei, en kutsu häntä tänne mun "koirankoppiin", kun ei selvästi täällä viihdy. Ehkä ylireagoin, mutta ärsyttää niin. Jotakin suodatinta toivoisi kuitenkin aikuiselle ihmiselle siihen, mitä suusta ulos tulee. Ap

Vierailija
8/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menisin ikävästä käytöksestä huolimatta. Jos jätät menemättä, veljesi pahoittaa mielensä ja hänen tuore vaimonsa saa uuden syyn piikitellä sinua.

Rohkeasti vaan häihin mukaan omana itsenäsi ilkeästä kälystä huolimatta.

Vierailija
9/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kovaa vastaan kirjoitti:

Jätä häät väliin äläkä ole missään tekemisissä sen vaimon kanssa. Puhut vain veljellesi ja teet hänelle selväksi inhosi hänen vaimoaan kohtaan, eli kylään luoksesi vaimoa ei tuoda koskaan.

Tällä metodilla menee välit myös veljeen...

Vierailija
10/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet veljen takia. Ja kommunikoit veljen kanssa silloin kun on tarvetta olla yhteydessä.

Vierailija
11/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin ihan veljen takia vaikka olisi kuinka kuspää tuleva vaimo. 

Vierailija
12/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussa, työ - ja vapaa-ajalla välttelen moukkamaisesti käyttäytyviä ihmisiä, aikani kuuntelin ja odottelin menisikö ohi, tyhmien ja hullujen kanssa ei missään tapauksessa kannatakaan olla tekemisissä , elämä on rauhoittunut eikä tarvitse enää murehtia sitä ettei hyväksytä ihmisenä, oteta ystävyyttä lahjana; heillähän se paha olo on eikä kenenkään tarvitse sietää huonoa käytöstä.

Toiset kai jaksavat alkaa neuvomaan ja oikomaan ja vetämään rajaa sillä tavalla, katson että ihmiset älyävät kyllä milloin menevät liian pitkälle ja ottaisivat takapakkia ja korjaisivat käytöstään joten annan olla, katson kyllä aikani jos haluavat muuttaa käytöstään mutta jos ei parannusta :) tapahdu niin vedän omat johtopäätökset ja asia on kutakuinkin loppuunkäsitelty. Ei kaikkien kanssa tule toimeen, se täytyy vaan hyväksyä.

Vierailija
13/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin seuraavan kerran, kun jotain ajattelemattomasti töksäyttää, että tiedätkö, tuo ei ollut yhtään mukavasti sanottu. Tai seuraavan kerran kun tulee viestiä lahjaan/pukeutumiseen liittyen, että homma hoidossa kyllä, näet sitten häissä. Outoa kysellä jonkun lahjalistan perään. Soitteleeko asiasta myös muille vieraille.

Vierailija
14/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki, mutta välttelen heitä. Annan mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ei aina helppoa, mutta parempi laiha sopu.

Vierailija
15/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kovaa vastaan kirjoitti:

Ja tämä siis kannattaa tehdä jos et halua nähdä veljeäsikään enää koskaan.

Vierailija
16/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan sille, mitä ajattelet eläkä suunnittele lapsellisia mökötyskampanjoita!

Vierailija
17/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet häihin, kunnioitat ja arvostat siten veljeäsi ja olet henkisenä tukena hänelle, koska poisjäämisesi loukkaisi juuri häntä.

Jätät morsiamen hölmöydet omaan arvoonsa, eihän sinun hänen kanssaan tarvitse asua. Toivottavasti kasvaa ja viisastuu ajan mittaan. Häät ovat kuitenkin väärä hetki antaa hänelle "opetus".

Tapaat häissä muuta sukua, syöt hyvin ja pidät hauskaa. Ei se sen vaikeampaa ole. Sen sijaan vaikeaa tulee, jos jäät pois mokoman syyn takia. Siinä tapauksessa pääset todella huomion keskipisteeksi ja sitä varmaan et halua.

Vierailija
18/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla näin ihania sukulaisia ja miten heidän kanssaan selviätte?

Melko nopeasti noi on yleensä lopettaneet kun en anna sen pilata elämään ja fiilistä on vaan jätän huomioimatta. En vastaa viesteihin hänelle tai pidä häneen yhteyttä, mutta toimin normaalisti hänen läheistensä kanssa. Todennäköisesti menisin tuossakin tilanteessa veljen häihin mutta en välittäisi morsiamen viesteistä ja sanomista.

Vierailija
19/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kysymys AP:lle tuli mieleen. Oletteko minkä ikäisiä ja kuinka läheiset välit sinulla ja veljelläsi on. Ei ole kovinkaan harvinaista, että mustasukkaisuutta esiintyy näissä suhteissa. Sisar voi olla mustasukkainen tulevalle puolisolle ja päinvastoin. Mielestäni hän haluaa käytöksellään vähätellä ja mitätöidä sinua.

Vierailija
20/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan sille, mitä ajattelet eläkä suunnittele lapsellisia mökötyskampanjoita!

Suoraan puhumisessakin voi olla omat vaaransa. Siitähän koko sotku on kai lähtenyt, että morsian puhuu liian suoraan. Ap:n ei kannata sortua samaan. Tosin asiat voi sanoa niin monella tapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi