Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies laittoi ensin vastasyntyneen vaunukoppaan...

Vierailija
25.10.2017 |

Ja sen jälkeen kiinnitti vaunukopan yhdistelmävaunujen runkoon. Menikö oikein?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

t. kolmen äiti

Vierailija
2/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

- yhden äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei tiputtanut koppaa, niin ehkä kaikki on sitten ihan hyvin. Mutta jatkossa olisi turvallisuussyistä järkevämpää laittaa runko paikalleen ennen vauvan laittamista koppaan. Ei kannata äitihuuruissa käydä aina ylidramatisoimaan miehen "virheitä" lapsenhoidossa.

Vierailija
4/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt päättää onko sinulla yksi vai kolme lasta, vai ei yhtään.

Vierailija
5/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä.

t. lapseton

Vierailija
6/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli miehellekin muutama virhe. Arvostelun välttäminen alkuvaiheessa on eduksi myöhemmin. Isän tukeminen virheiden etsimisen sijaan tässä herkässä vaiheessa olisi iso palvelus koko perheelle.

Vierailija
7/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei tiputtanut koppaa, niin ehkä kaikki on sitten ihan hyvin. Mutta jatkossa olisi turvallisuussyistä järkevämpää laittaa runko paikalleen ennen vauvan laittamista koppaan. Ei kannata äitihuuruissa käydä aina ylidramatisoimaan miehen "virheitä" lapsenhoidossa.

Just tämä. Toivottavasti sinä AP et ole 10v. päästä se, joka narisee täällä, kun mies ei hoida jälkikasvuaan ja joudut kaikki tekemään itse. Tuolla virheluettelolla juuri keräät itsellesi kaikki työt. Tee itte paremmin tai ole hiljaa.

Vierailija
8/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin tapa on täysin ok kunhan on varovainen jos laittaa lapsen koppaan ensin

Vierailija
9/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. En tiennyt, että olisi yksi oikea tapa. Minulla oli pari kantokoppaa ja yhdistelmävaunut.

T yhden äiti

Vierailija
10/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kiinnityssysteemistä. Oliko edes oikeasti keikahtamisvaaraa? Jos joutuu irrottaa otteensa ennen lukittumista, niin kannattaa asiasta nätisti sanoa, ettei ole märisemässä miten naiset aina vaan valittaa.

Kun ollaan me niin kauheita, ettei haluta riskeeraata vauvalle aivovauriota.

Vierailija
11/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi koppa kiinnittää ensin,mutta tuo toinenkin tapa ok jos varovainen .Meidän poika esim saattaa nukkua kylässä sisällä kopassa (vaunurunko pihalla) eikä viitsi lähteissä herättää niin pakko kiinnittää vauvan ollesa kopassa.

Vierailija
12/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran vaunukoppa ja puolivuotias vauva sisällä kaatui syliin, kun olin työntämässä vaunuja korkeaan bussiin. Olin unohtanut lukita sen kopan etuosan kiinni ratasosaan. Onneksi vauva pysyi siellä vaunupeitteen alla kyydissä, koska sain vain toisella kädellä kopasta kiinni. Kyllä hirvitti, siinä olisi voinut helposti käydä pahasti ja vauva tippua vaikka bussin alle.

t. se kolmen äiti

Ps. Ai niin, toisenlaiset yhdistelmävaunut kaatuivat ojaan vastasyntynyt kyydissä, kun innokas viisivuotias isoveli työnsi ekalla kerralla vähän reippaasti. Ei siinäkään mitään käynyt, vaunut jäivät kyljelleen ja vauva ei herännyt. (Oli kuitenkin elossa ja kehittyi normaalisti tapauksen jälkeen.)

Vierailija
13/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salli miehellekin muutama virhe. Arvostelun välttäminen alkuvaiheessa on eduksi myöhemmin. Isän tukeminen virheiden etsimisen sijaan tässä herkässä vaiheessa olisi iso palvelus koko perheelle.

No tuota. Kyllä se naisellekin on epävarmaa ja opettelua, jos kyseessä on perheen ensimmäinen lapsi ja vielä vastasyntynyt. Pieni vauva ei nyt oikein kestä lattialle tiputtelua olipa vaunukopassa tai ei, joten ei ihme, että nainen ottaa varman päälle. Jos miehellä on ronskit otteet ja jotain sattuu, niin lapsen äitiähän siinä ekaksi syytetään.

Jos mies ostaa upouuden ja kalliin auton, niin kyllä hän hyökkää tarkistamaan vahingot, jos nainen epähuomiossa heilauttaa olkalaukon soljen auton peltiä pitkin. Kyseessä on kuitenkin vain auto.

Vierailija
14/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kerran vaunukoppa ja puolivuotias vauva sisällä kaatui syliin, kun olin työntämässä vaunuja korkeaan bussiin. Olin unohtanut lukita sen kopan etuosan kiinni ratasosaan. Onneksi vauva pysyi siellä vaunupeitteen alla kyydissä, koska sain vain toisella kädellä kopasta kiinni. Kyllä hirvitti, siinä olisi voinut helposti käydä pahasti ja vauva tippua vaikka bussin alle.

t. se kolmen äiti

Ps. Ai niin, toisenlaiset yhdistelmävaunut kaatuivat ojaan vastasyntynyt kyydissä, kun innokas viisivuotias isoveli työnsi ekalla kerralla vähän reippaasti. Ei siinäkään mitään käynyt, vaunut jäivät kyljelleen ja vauva ei herännyt. (Oli kuitenkin elossa ja kehittyi normaalisti tapauksen jälkeen.)

No onneksi mulla ei ole yhdistelmävaunuja. Kuulostaa riskialttiilta tuollaiset unohdukset lukita koppa. Mun vaunut ovat myös aika leveät ja matalat, joten niitä olisi hyvin hankala jopa aikuisen vetää kumoon.

Vierailija
15/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Kyllä se naisellekin on epävarmaa ja opettelua, jos kyseessä on perheen ensimmäinen lapsi ja vielä vastasyntynyt. Pieni vauva ei nyt oikein kestä lattialle tiputtelua olipa vaunukopassa tai ei, joten ei ihme, että nainen ottaa varman päälle. Jos miehellä on ronskit otteet ja jotain sattuu, niin lapsen äitiähän siinä ekaksi syytetään.

Jos mies ostaa upouuden ja kalliin auton, niin kyllä hän hyökkää tarkistamaan vahingot, jos nainen epähuomiossa heilauttaa olkalaukon soljen auton peltiä pitkin. Kyseessä on kuitenkin vain auto.

Ajattelin että vastasyntyneen vauvan oleminen vaunukopassa on ehkä vähän epämukavaa jos sitä osaamattomana yrittää saada paikoilleen, ei että siinä olisi todellista tippumisen riskiä.

Vierailija
16/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä mikä tässä meni pieleen? T. Kahden äiti

Vierailija
17/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän. t: neljän äiti

Vierailija
18/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ja lähes kaikilla tuttavillani oli travel system eli auton turvakaukalon sai kiinni vaunujen runkoon. Jotenkin tuntuu absurdilta tuo vaunukopasta meuhkaaminen. Ainakin meidän vaunukoppa loksahti paljon helpommin paikalleen kuin tuo kaukalo, jonka kiinnittyminen piti usein erikseen tarkistaa molemmilta puolilta, eikä silti ollut millään tavalla hankalaa varmistaa ettei kaukalo rämähdä kiinnityksen yhteydessä maahan. Meidän vaunukopassa oli myös erillinen kantokahva nimenomaan sitä varten, että sitä saattoi käyttää myös lapsen kantokoppana.

Mistä tämä ihme hysteria johtuu? Ihanko oikeasti ette aikuiset ihmiset osaa käsitellä lasta, kopan kanssa tai ilman, tiputtelematta häntä lattialle? Siinä tapauksessa pitää kyllä mennä lääkäriin tai kysyä apua vaikka neuvolasta.

Vierailija
19/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän. t: neljän äiti

Whoa, eli itsekin saattaisi neljännen jälkeen nähdä valon tässä asiassa :D?

Vierailija
20/21 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein meni, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme