Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö tältä foorumilta ketään, jolle neurologi on suositellut ketogeenista dieettiä vaikean migreenin hallintaan?

Vierailija
25.10.2017 |

Kyseessähän on vanha juttu ja ketogeenista dieettiä on käytetty aikoinaan muun muassa epilepsian hallintaan. Minulla alkaa migreeni menemään yli äyräiden ja migreenilääkettä ei saa käyttää kuin kahdeksan kertaa kuukaudessa. Syön myös migreeninestolääkkeitä.

Olo on sellainen, että aloitin tänään ketogeeninen dieetin jotta saan päänsärkykierteen hallintaan. Söisin vaikka pieniä kiviä jos se auttaisi. Onko täällä ketään, joka on kokeillut tuota dieettiä ja kuinka nopeasti olo on alkanut paranemaan dieetin aloittamisen jälkeen? Sallittujen aineiden listahan on pitkä eli dieetin soveltaminen ei ole minulle mikään ongelma.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, anteeksi että en vastaa juuri kysymykseesi. En ole itse migreenistä kärsivä, mutta hyvä ystäväni on. Tässä keinoja, joilla hän on saanut migreenin häipymään taustalle.

1. Säännöllinen syöminen ja uni.

2. Kohtuullinen ja säännöllinen liikunta,

3. Asteittainen luopuminen kahvista, siten, että vieroituspäänsärky ei toteudu. Kun kahvivieroitus on tehty, kahvia vain, jos migreeni tulossa ja silloin särkylääkkeen kanssa. Kofeiini ja särkylääke yhdessä välittömästi oireiden alkaessa auttaa useimmiten. Silloin tietysti parasta, jos tuon coctailin jälkeen pääsisi lepäämään joksikin aikaa.

4. "Unilääkkeeksi" magnesiumia iltaisin. Helpottaa nukahtamista, koska rentouttaa lihaksia.

5. Ubikinonia aamuisin.

6. B-vitamiini, yhdistelmävalmiste, jossa kaikkia b-vitamiineja.

Suosittelen. On ollut helpottavaa huomata , että ystävä on saanut apua toistuvaan migreeniinsä. Kaikkihan ei toimi kaikille, mutta yrittä voi, jos jaksaa.

Vierailija
2/5 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan kertomaan mahdollisista tuloksista. Itselläni on tavallinen migreeni (on helpottanut huomattavasti menopaussin jälkeen, yleensä vain niskajumista käynnistyy ja voin mennä vähäisillä oireilla (aura ja siedettävä ohimosärky) ohi). Olen oikeastaan kauan sitten jättänyt ihan muista syistä hyvin nopeat hiilarit pois, en tiedä onko sillä ollut merkitystä oireiden helpotukseen. Syön kyllä nykyisin kauranlesepuuroa aamupalaksi ja leipääkin jonkun verran ja ehkä yhden hedelmän päivässä, muuten marjojaja vihanneksia.

Maailmalta olen kuullut myös jonkun autismista kärsivän paranneen dieetillä ja samaten juuri epilepsian. 

Pärjäile

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  täällä ole mutta koitapa vähähiilihydraattiseen elämäntapaan erikoistuneelta palstalta.

Vierailija
4/5 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

@2: luuletko, ettenkö ole näiden vuosien aikana jo kokeillut kaikkia konsteja?

Ketogeenisen dieetin suosittelija on yksi alansa guru Suomessa. En oikein usko karppaajien olevan kokemusasiantuntijoita migreenin suhteen. Hehän puhuvat kommenteissaan lähinnä verensokerista ja kolesterolista. Minulla ei ole kumpaakaan ongelmaa vaan paha migreeni, joka yrittää pilata elämäni.

Vierailija
5/5 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen välillä syönyt joka päivä viikkojen ajan migreenilääkkeen. Ei kukaan ole mistään dieetistä ikinä puhunut. Minkälainen se on?

Mulla on nyt hyvä kausi. Syön migreenin estolääkettä ja mielestäni myös msm tuonut apuja migreeniin tai sitten se on vain tuuria. Käyn myös kuntosalilla säännöllisesti, että niska ja selkä pysyisivät kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän