Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa villakangastakin "kemiallinen pesu"? Voiko sen tehdä itse?

Vierailija
25.10.2017 |

Oletteko te kemiallisesti pesseet villankangastakkejanne? Mitä se tarkoittaa? Oletteko vieneet sen pesulaan kemiallisesti pestäväksi? Tuliko siistiä jälkeä? Paljonko maksoi? Kauanko kesti? Tehdäänkö tuota yleisesti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulaan pestäväksi.

Hinta kannattaa varmistaa pesulan nettisivuilta.

Vierailija
2/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tahdon tietää aineen, jolla kemiallinen pesu tehdään. Taidan pestä villakangastakkini, lähinnä sen vuorikankaan itse marseille-saippuavedessä, jos en saa neuvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulasta ei tule edes siistin näköisenä takaisin. Kuivapesu kun ei pese perusteellisesti. Ihan rahan haaskausta! Varovainen käsinpesu kotona saavissa? Liota ensin villapesuaine.

Vierailija
4/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa kemiallinen pesu Wikipediasta.

Ystäväni käly omisti kemiallisen pesulan ja sai syövän perkloorietyleenin vuoksi. 

Vaatteet haisevat mielestäni kamalille kemiallisen pesun jälkeen, joten ostan vain vesipestäviä tuotteita.

Vierailija
5/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te kemiallisesti pesseet villankangastakkejanne? Mitä se tarkoittaa? Oletteko vieneet sen pesulaan kemiallisesti pestäväksi? Tuliko siistiä jälkeä? Paljonko maksoi? Kauanko kesti? Tehdäänkö tuota yleisesti?

Siinä oli paljon kysymyksiä. :DD

Vierailija
6/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tahdon tietää aineen, jolla kemiallinen pesu tehdään. Taidan pestä villakangastakkini, lähinnä sen vuorikankaan itse marseille-saippuavedessä, jos en saa neuvoja.

Jos sinulla on kuivausrumpu niin kannattaa hankkia Ebaysta kuivapesuun tarkoitettu pussi ja kuivapesuliinoja. Minä pesen itse niillä villakangastakkini. Esim. jos takin vuori on asetaattia niin se kutistuu villapesussa pyykkikoneessa.

Vierailija
7/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän takit säännöllisesti pesulassa kerran vuodessa, samoin kuin juhlapuvut, omat jakkupuvut ja miehen puvut. Ettekö te muut oikeasti käytä pesulapalveluja?

Vierailija
8/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla höyryttämistä, tahrat irtoavat.  Vaikka saunassa.

En myös ostaisi jos ei kestä vesipesua, 30 asteessa ei pitäisi kutistua.

Vierailija
9/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt paljonkin pesuloita, mutta hikoavana ihmisenä olen vähän pettynyt kemiallisiin pesuihin. Eli otan mieluummin riskin ja pesen vuorin sisäpuolelta hienosaippualla.

Vierailija
10/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt paljonkin pesuloita, mutta hikoavana ihmisenä olen vähän pettynyt kemiallisiin pesuihin. Eli otan mieluummin riskin ja pesen vuorin sisäpuolelta hienosaippualla.

Mikset käytä niitä kertakäyttöisiä hikilappuja tai ompele itse vaatteeseen sopivia hikilappuja, jotka kiinnitetään nepparilla ja pestään aina välillä? Ennenvanhaan hikilaput kainaloissa olivat peruskauraa ainakin hyvin tehdyissä vaatteissa.

Vierailija
11/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkloorietyleenillä pestään villakangastakit, kemiallisessa koneessa haihdutusohjelma joka haihduttaa kaiken kyseisen nesteen pois. Puhdistaa kyllä, ennen kemiallista pesua laitetaan semmoisia tahranpoistoaineita jotka kyseinen aine liuottaa. Esim rasvatahrat liuottuu täysin, ja steariini. Villakangas takin jos laitat vesipesuun, villakangas kutistuu kuten villa aina ja pörrööntyy, eikä se enää istu yhtään päällä, kun vuorikankaat ei kutistu. Tulee todella kamalan näköinen takki. Höyryttäminen myös pörröönnyttää villan ja kuuma höyry kutistaa. Joten kemiallinen pesu on ehdottomasti paras vaihtoehto.

T. Ex pesulatyöntekijä

Vierailija
12/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, voikohan hikilappuja vielä ostaa jostain?

Vierailija
13/13 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset käytä niitä kertakäyttöisiä hikilappuja tai ompele itse vaatteeseen sopivia hikilappuja, jotka kiinnitetään nepparilla ja pestään aina välillä? Ennenvanhaan hikilaput kainaloissa olivat peruskauraa ainakin hyvin tehdyissä vaatteissa.

Mistä kaupasta saa hikilappuja? Vähän arastuttaa ajatus antaa takki narikkaan, jos mustat/valkoiset laput loistavat kainaloissa. Usein siis takeissani on värikäs vuori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä