Mitä hyötyä on sammutuspeitteestä?
Kommentit (14)
Olen itse ihan samaa mieltä. Semmoinen kankaan pala palaa heti kun sen laittaa tuleen.
Kannttaa kokeilla. Itse harjoittelin alkusammutus peitteen kanssa, ja sen käyttö olisi hyvä olla hallussa. Eli kuinka samalla suojaat itseäsi ja kuinka tulen tukahduttaminen esim. rasvapalossa tapahtuu. Alkaen ihan siitä, kuina otat siitä kiinni. Ja peitteen tulee olla tarpeeksi iso.
Vierailija kirjoitti:
Idiootit ovat todellakin valtaamassa tämän maan....
Mitä idioottia jos ei osaa käyttää palopeitettä?
Oikea sammutuspeite on materiaalia, joka ei roihahda. Esim. mitään vanhaa tuulitakkia en menisi hyödyntämään palon sattuessa, koska se humahtaa äkkiä liekkiin, vanha, raskas räsymatto toimisi jo paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit ovat todellakin valtaamassa tämän maan....
Mitä idioottia jos ei osaa käyttää palopeitettä?
Ei siinä mitään, ettei osaa. Siinä on, että kuvittelee, että se palaisi välittömästi...
Voi apua miten hukassa jotkut täällä on. Ei muuta kuin pikaisesti hakeudutte paloturvallisuuskoulutukseen. Sammutuspeite on ihan ylivertainen, kun kyse on rasvapalosta. Jos heitätte vettä syttyneeseen rasvaan, niin voin taata että helkkarin huonosti käy.
Kokeiles _pihalla_ sammuttaa vedellä tuleen syttynyttä munkinpaistirasvakattilaa.
Toinnuttuasi yllättävästä pyroteknisestä efektistä, heitä päälle se sammutuspeitto.
Sitten mietit kumpi näistä keinoista toimii, erityisesti keittiötiloissa?
Vierailija kirjoitti:
Luulin että palopeite on vain lakana
MIksi luulit sen olevan lakana?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että harhaluulosi tässä saadaan oikaistua.
Palopeite on erikoismateriaalia. Ja ihan vinkkinä; se on kertakäyttöinen. Tietysti siinä lukee, että sen voi pestä, mutta sitä lasikuitua riittää kuuteen seuraavaankin koneelliseen, jos satutte sen jostain syystä pyykkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että harhaluulosi tässä saadaan oikaistua.
Palopeite on erikoismateriaalia. Ja ihan vinkkinä; se on kertakäyttöinen. Tietysti siinä lukee, että sen voi pestä, mutta sitä lasikuitua riittää kuuteen seuraavaankin koneelliseen, jos satutte sen jostain syystä pyykkäämään.
Hitsaussuojana toimii hyvin pesemättömänäkin.
Suosittelen alkusammutuskurssia.