Minulla on ahdistusta sillontällöin, ei aina. Riippuu tilanteesta
Usein mietin että en taida olla kovin terve, koska olen tosi kova jännittämään tiettyjä tilanteita, kuten esiintymistä. Jännitys on sairaaloisen voimakasta. Olen huomannut että jännittynyt olo on alkanut lisääntyä; eli minua ei enää jännitä vain esiintyminen, vaan joskus jopa ihan jutteleminen jollekin/joillekin ihmisille. Se riippuu seurasta ja kelle juttelen. Ärsyttää kun en ole kovin supliikki vaan jännittäessä änkytän, sekoilen sanoissani. Hävettää kun minä oikeasti sekoilen sanoissani ja menen sitten hämilleni...
Luin vasta tältä palstalta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja kahvikuppineuroosista. Tunnistan itseni näistä. Mutta nykyään kahvikuppineuroosia minulla ei enää juurikaab ole, harvoin tulee tilanne että ruokailu/kahvittelu ahdistaa. Kunnes huomasin tässä että kun ihastuin erääseen tyyppin jota aloin tapailla, aiheutti minulle suurta ahdistusta se kun hän ehdotti että menisimme joskus ulos syömään. En pystyisi tähän ilman beetasalpaajaa. Tosi luuseri olo itsellä. Harmittaa kun tällaista normaalia hommaa ei pysty toimittamaan. Muistan että sama oli ex-mieheni kanssa silloin alussa kun alettiin tapailemaan. Myöhemmin totuin mieheen, niin en enää jännittänyt esim.ulkona syömistä hänen kanssaan. Eli jos minulla ei olisi tätä uutta miestä, eläisin suht normaalisti enkä kokisi ahdistusta. Minulle ruokailu töissä ja muualla ei nykyään tuota ongelmaa. Joskus aikoinaan tuotti kun olin uusi työpaikallani. Onko kellään muulla samaa?
Mä olen aina ollut tuollainen. Alkoholilla, tietyillä luontaistuotteilla (valeriana, passiflora) ja nuorempana ihan rauhoittavilla lääkkeillä olen selvinnyt elämässä.