Suomessa syödään puikoilla aivan väärin. Ei niiltä lattanalautasilta kuulu syödä puikoilla. Puikot on käyttökelpoisia kun syödään kulhosta.
Excuseme? Olen aasialaisen miehen kanssa seurustellut jo monta vuotta ja olenpa asunutkin siellä. Se ruoka mikä Suomessa tarjoillaa kiinalaisessa ei ole puikoilla syötäävää. Lautasetkin on ihan vääränlaiset. Minua lähinnä naurattaa kun ihmiset yrittää syödä muka trendikkäästi niiltä lattanalautasilta riisiä. Riisi syödään kulhosta. Lattanalautasilla voi olla jotain makupaloja joita voi noukkia välillä vaikka riisin sekaan. Mutta se varsinainen ruoka ei ole siinä. Puikoilla syödään kulhoista.
Ja sushin voi syödä käsin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi eurooppalaisen pitäisi syödä Euroopassa puikoilla?
No miksi sitten kiinalaismiehen pitäisi käyttää Kiinassa länsimaismallista pukua ja kravattia, kiinalaistytön soittaa viulua ja sillä Mozartia tai Schubertia , kiinalaisnaisen käyttää rintaliivejä tai sukkahousuja, kiinalaispojan pelata baseballia, tai kiinalaisperheen käydä autollaan McDonaldsissa ?
Kaikki tuohan on pelkästään länsimaista, tai länsimaissa alkunsa saanutta "kulttuurihapatusta".
Eikö meillä sitten muka olisi oikeus täällä Euroopassa omaksua yhtään mitään, pienintäkään asiaa, sikäläisestä kulttuurista ?
Vierailija kirjoitti:
Lattanalautasilla voi olla jotain makupaloja joita voi noukkia välillä vaikka riisin sekaan.
Millä välineellä ne kuuluu noukkia?
Entäs kun mennään porukalla syömään, ja tarjoilija tuo pöytään vain yhden riisikulhon? Jokaisella on siis edessään oma makupala-lattana ja sitten on yksi yhteinen riisikulho. Kierrätetäänkö sitä kulhoa syöjältä toiselle, kukin voi aina kulhon kohdalla ollessa noukkia sekaan makupaloja ja syödä puikoilla, sitten siirtää kulhon seuraavalle?
Vierailija kirjoitti:
Ja sushin voi syödä käsin.
Totta ...
Enpä tiennyt tuotakaan vaikka olen ollut Japanissa töissä ja syönyt siellä sushia lukemattomia kertoja???
Muka trendikkäästi ja sinulla on kinutski miehenä. anna mun kaikki kestää. Suomessa syödään haarukoilla.