Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syödään puikoilla aivan väärin. Ei niiltä lattanalautasilta kuulu syödä puikoilla. Puikot on käyttökelpoisia kun syödään kulhosta.

Vierailija
24.10.2017 |

Excuseme? Olen aasialaisen miehen kanssa seurustellut jo monta vuotta ja olenpa asunutkin siellä. Se ruoka mikä Suomessa tarjoillaa kiinalaisessa ei ole puikoilla syötäävää. Lautasetkin on ihan vääränlaiset. Minua lähinnä naurattaa kun ihmiset yrittää syödä muka trendikkäästi niiltä lattanalautasilta riisiä. Riisi syödään kulhosta. Lattanalautasilla voi olla jotain makupaloja joita voi noukkia välillä vaikka riisin sekaan. Mutta se varsinainen ruoka ei ole siinä. Puikoilla syödään kulhoista.
Ja sushin voi syödä käsin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kulttuurista, vai mikä ihmeen yleis-aasialainen mies sulla on

Vierailija
2/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa käytetään aika montaa erilaista kulhoa,kippoa sekä riisiä? Puikkojakin on kymmeniä erilaisia jotka itse länkkärinä tiedän(en siis ole käyttänyt).

Thaimaassa taas syödään useimmiten lusikalla ja haarukalla.

Mutta ehkä jotakuta hyödytti "valistuksesi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se puikoilla syöminen niin vaikeaa voi olla kenellekään joka sen taidon haluaa oppia ,kun pitkälti yli miljardi ihmistä osaa sen taidon sujuvasti ja ihan samanmalliset kädet heillä  on kuin meilläkin.

Vaatii vain hiukan harjoittelua, mutta muutaman (riisipohjaisen) aterian,tai esim. salaattiannoksen  jälkeen se jo sujuu.

Toki aivan kaikkia ruokia niillä ei  tietenkään voi syödä .

Vierailija
4/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aasialainen ja olet aivan oikeassa! Lattanalautasilta kuuluu syödä lusikalla.

Vierailija
5/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön siitä mikä on tarjolla. Monessa aasialaisbuffetissa saa sen lautasen käteen. Itse tykkäään kupista ja käytän sitä paljon. En ole törmännyt Suomessa vielä niin hienoon aasialaiseen ravintolaan, että haluaisin hienostella. Kunhan saan sen safkan suuhuni ja se on hyvää. Hienossa aasialaisessa ei ole epäselvää mistä syödään, joten oletan noiden lounaspaikkojen siirtyneen lautasii, koska ne on helpompi tiskata ja säilyttää.

Vierailija
6/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun japanilainen vaimoni syö puikoilla eri tavalla kuin maanaisensa tai -miehensä. Pitäisikö olla huolissaan?

Vierailija
7/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sushin puikoilla, kulhoonko ne palat pitäisi kipata päällekkäin möhjääntymään?

Vierailija
8/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa pääruoat voi olla tasaisilla lautasilla keskellä pöytää pyörivällä levyllä.

On ok noukkia sieltä suuhun puikoilla. Kokonainen paistettu 20cm kalakin syödään puikoilla.

Riisikulho kyllä on malliltaan kulho, ja sieltä laitetaan lusikalla riisiä tasaiselle lautaselle.

Ravintolat täyttävät riisikulhoa koko aterian ajan.

Vierailija
9/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaalaiset taitaa tarjoilla riisin ja kastikkeen erikseen ja ne laitetaan omaan kulhoon.  Näin on aina omalle kohdalle osunut. En ole Thaimaassa käynyt, mutta minulla on paljon tuttuja thaimaalaisia naisia joilla käyn syömässä. (pakko lisätä, että olen nainen)

Vierailija
10/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa pääruoat voi olla tasaisilla lautasilla keskellä pöytää pyörivällä levyllä.

On ok noukkia sieltä suuhun puikoilla. Kokonainen paistettu 20cm kalakin syödään puikoilla.

Riisikulho kyllä on malliltaan kulho, ja sieltä laitetaan lusikalla riisiä tasaiselle lautaselle.

Ravintolat täyttävät riisikulhoa koko aterian ajan.

Noukkimiseen on kohteliasta käyttää puikkojen väärää päätä, eli sitä joka ei ole kosketuksissa ruokailijan suuhun. Perhe- ja ystäväpiirissä ei ole niin justiinsa. Aasiassa käytetään puikkojen lisäksi paljon posliinista lusikkaa, joko yksinään tai yhdessä puikkojen kanssa.

Vierailija
11/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattanalautanen :D

Vierailija
12/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään syödä puikoilla niin paljon, että syön kotona niillä kaiken ruuan, minkä pystyn.

Vierailija
13/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

excuseme :D 

Vierailija
14/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Excuseme? Olen aasialaisen miehen kanssa seurustellut jo monta vuotta ja olenpa asunutkin siellä. Se ruoka mikä Suomessa tarjoillaa kiinalaisessa ei ole puikoilla syötäävää. Lautasetkin on ihan vääränlaiset. Minua lähinnä naurattaa kun ihmiset yrittää syödä muka trendikkäästi niiltä lattanalautasilta riisiä. Riisi syödään kulhosta. Lattanalautasilla voi olla jotain makupaloja joita voi noukkia välillä vaikka riisin sekaan. Mutta se varsinainen ruoka ei ole siinä. Puikoilla syödään kulhoista.

Ja sushin voi syödä käsin.

Minkäs kokoista tahtipuikkoa se yleisaasialainen miehesi heiluttaa?

Vierailija
15/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi eurooppalaisen pitäisi syödä Euroopassa puikoilla?

Vierailija
16/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi eurooppalaisen pitäisi syödä Euroopassa puikoilla?

Länkkäreiden! Tällaisissa ketjuissa pitää aina puhua länkkäreistä, se on niin paljon paremmin sanottu. 

Vierailija
17/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa taasen on tapana sanoa sitä astiaa ihan matalaksi lautaseksi. Mistä mahdat itse olla kotoisin, kun et suomea osaa?

Vierailija
18/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä pitää tästä eteenpäin ravintolassa palauttaa ruoka keittiöön, jos se tuodaan "lattanalautasella" mikä se sitten lieneekään.

Vierailija
19/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas syön mieluiten intialaisittain, eli oikealla kädellä. Mieluiten banaaninlehdeltä niin kuin Etelä-Intiassa tehdään.

Vierailija
20/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa taasen on tapana sanoa sitä astiaa ihan matalaksi lautaseksi. Mistä mahdat itse olla kotoisin, kun et suomea osaa?

No ei ainakaan mistään, missä englantia puhutaan, kun ei se osaa sitäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan