Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyinen lapsivihamielisyys on epäloogista

Vierailija
24.10.2017 |

Ihmiset puhuvat lasten hankinnasta ikään kuin jonakin irrallisena asiana elämän kokonaisuudesta; kuin lastenteko olisi pelkästään elämäntapavalinta. Se, että yhteisössä syntyy lapsia, on koko yhteisön etu ja jokaisen yhteisön jäsenen etu. Se, että lapsista huolehditaan, on jokaisen yhteisön jäsenen velvollisuus. Se että me kaikki olemme olleet lapsia, on jo riittävä peruste sille.

En voi käsittää kuinka vieraantuneita ajatuksia elämän olennaisimpaan ilmiöön liitetään. Sillä sitä ei kukaan voi kiistää, etteikö uuden elämän syntyminen olisi ihmiskunnan tärkein asia. Tällä en tarkoita sitä, että jälkeläisiä tehdään niin paljon kuin ehditään, vaan sitä että syntyneitä ja syntymässä olevia varjellaan parhaan mukaan. Kenenkään ei tarvitse lisääntyä, mutta kenelläkään ei ole järkevää syytä vihata lapsia. Se on mielestäni vähän sama kuin vihaisi vettä tai ruokaa. Ilman niitä elämä loppuu. Jos elämän loppuminen on merkityksetöntä, miksi ylipäänsä jatkat omaa elämää?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se evoluution keino pelastaa ihmiskunta? Lapsivihamielisyys rajoittaa kantaa.

Vierailija
2/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään erikoista, jos miettii, että maapallon sopiva väkiluku on n. miljardi ja kärsimme vakavasta globaalista liikakansoituksesta. Tuskin sekään on maapallon etu, jos eurooppalaista syntyperää on miljardista vain 10 miljoonaa ja muut lisääntyvät kuin kanit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaiset kansat tekevät itsemurhaa lapsettomalla elämäntavallaan. Se ei ilmeisesti haittaa.

Vierailija
4/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä koskaan ole vihannut lapsia. Suhtaudun niihin ennemminkin välinpitämättömäksi.

Sen sijaan inhoan vanhempia, jotka antavat lapsensa esimerkiksi syödä ravintolassa lautaseltani, kuten taannoin kävi.

Vierailija
5/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on jonkun lapsi. Me kaikki olemme siinä mielessä lapsia.

Minusta on ihanaa, että Jeesus siunasi lapsia :)

Vierailija
6/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos elämän loppuminen on merkityksetöntä, miksi ylipäänsä jatkat omaa elämää?"

Ei mua kiinnosta jatkuuko maapallolla elämä mun jälkeen :D Mutta miksi ihmeessä riistäisin oman elämäni? Tottakai mä nautin tästä elämästä mikä mulla on :)

Vierailija
7/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti osa ihmisistä ei ymmärrä yhteiskunan toimintaa. He elävät jollain tavalla muka pysäytyneessä maailmassa, eivät hahmota sitä että asiat oli toisin 50 vuotta sitten ja ovat toisin 50 vuoden päästä. Kai nämä lapsivihamiliset velat kuvittelee että he ovat edelleen kolmekymppisiä 50 vuotiaina. Samoja ihmisiä pelottaa ilmaston muutos. Ei ymmärretä että ilmasto on muuttunut aina, jääkausia on tullut ja mennyt, ei tämä nykyhetki tai hetki vähän aikaa sitten ole mikään valmiin maailman hetki johon olisi pitänyt museoitua.

Vierailija
8/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se evoluution keino pelastaa ihmiskunta? Lapsivihamielisyys rajoittaa kantaa.

Ei evoluutio pelasta mitään, ei sillä ole mitään päämäärää tai suunnitelmaa. Se on sattumaa ja vahvimman ominaisuuden selviämistä.

Vierailija
9/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela julistaa, ettei välitä onko hänen jälkeensä elämää. Mitä tuo on, jos ei äärimmäistä itsekkyyttä?

Vierailija
10/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Minulla ei ole mitään velvollisuutta tykätä muiden lapsista tai helpottaa näiden maailmaan pelanneiden vanhempien elämää. Näiden vanhempien velvollisuus on kasvattaa kakaransa mutta valitettavasti nykyisin se on vapaa"kasvatus"

Vierailija
11/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela julistaa, ettei välitä onko hänen jälkeensä elämää. Mitä tuo on, jos ei äärimmäistä itsekkyyttä?

Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä. He varsinkin, jotka hankkivat lapsia oman egonsa jatkeeksi. 

Mitä vikaa on itsekkyydessä? :)

Vierailija
12/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsettomuus on nimenomaan elämäntapavalinta. Lisäksi musta on ihan loogista, että niin moni vihaa lapsia. Sen sanominen on nykyisin helpompaa ja sallitumpaa, koska netissä voi huomata monen olevan samaa mieltä. Lisäksi 90% on jätetty kasvattamatta, joten en ihmettele vihaa ollenkaan.

Itselläni on yksi lapsi. En liiemmin pidä vieraista lapsista. Puistossa tai muualla juttelemaan tuleva vieras lapsi on lähinnä ärsyttävä sanoi mitä tahansa. Kavereiden lapset on ihan Ok.

Vierailija
13/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lapsettomuus on nimenomaan elämäntapavalinta. Lisäksi musta on ihan loogista, että niin moni vihaa lapsia. Sen sanominen on nykyisin helpompaa ja sallitumpaa, koska netissä voi huomata monen olevan samaa mieltä. Lisäksi 90% on jätetty kasvattamatta, joten en ihmettele vihaa ollenkaan.

Itselläni on yksi lapsi. En liiemmin pidä vieraista lapsista. Puistossa tai muualla juttelemaan tuleva vieras lapsi on lähinnä ärsyttävä sanoi mitä tahansa. Kavereiden lapset on ihan Ok.

Mihin tutkimukseen tuo mainitsemasi 90% perustuu?

Vierailija
14/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainako tästä aiheesta riidellään täällä

Vierailija
15/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan lapsia vihaa. Minulla ei ole lapsia, koska en halua lapsia. Enkä koe, että velvollisuuteni on huolehtia toisten lapsista. Pidän elämästäni missä voin tehdä mitä huvittaa ja mennä milloin huvittaa ilman sen kummempaa vastuuta. Ne jotka lapsen tekee, niin ei minun mielestä sitä vastuuta toisten niskaan voi tunkee. Lapset on ok, mutta minun maailmaan sellanen ei sovi. Siskolla ja veljelläni on molemmilla lapsia. Ja he suuttuvat siitä kun en voi välillä hoitaa heidän lapsia. Tosin sisko ei enää edes kysy.

Vierailija
16/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivihamielisyyttä synnyttävät ihmiset, eli naiset, eli äitylit, jotka kuvittelevat että koska oma pikku lumihiutale ja oma isoegoinen ja -ääninen äitiys, niin ilman heitä ei olisi yhteiskuntaa.

Sitten vaativat "oikeuksiaan" häiriten muuta yhteiskuntaa, kuten imetys julkisesti.

Ei se mikään oikeus ole.

Kyseiset naiset ovat myös kovin helposti korvattavissa naisilla toisista yhteiskunnista, sellaisista, joissa äitylit eivät vaadiskele kaikenlaista turhanpäiväistä, ja siitä syystä ansaitsevat yhteiskunnan vilpittömän kunnioituksen. Tik-tak, tik-tak.

Jotkut aidosti vihaavat lapsia, mutta suurin osa vihaa lasten omahyväisiä vanhempia, varsinkin äityleitä, joiden pakkomielle on olla samaan aikaan "kovis" eli (muka)uranainen, ja äiti, ja femakko, ja suvis, ja vapautunut nainen, ja avarakatseinen, ja mitä kaikkea lie.

Muka-moniosaaminen eli kotona viiden pikkusäädön samanaikainen hoitaminen ja niistäkin rummun paukuttaminen kuin ruudin keksimisestä tuskin auttaa, kun yhteiskunnan kannalta

you only had one job...

Lopputuotteena lapsiviha.

Vierailija
17/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nykyisin kutsutaan lapsivihaksi myös ihan peruskohteliaisuuden peräänkuuluttamista niiltä vanhemmilta. Lapset saattavat olla valtavaksi häiriöksi ja jopa vaaraksi sekä itselleen että muille, eivätkä vanhemmat edes yritä hillitä tai rajoittaa. Kaupassa ja virastoissa on pakko käydä eikä sille aina voi mitään jos uhmis saa itkupotkuraivarit julkisella paikalla, mutta joku tolkku pitäisi olla. Esimerkiksi kirjastoon, elokuvaan tai konserttiin ei tuoda lasta, joka jo tulovaiheessa huutaa suoraa kurkkua. Lasta ei päästetä ravintoloissa juoksemaan päin henkilökuntaa, muita asiakkaita tai - vielä pahempaa - keittiöön tai tiskin taakse ilman että käytökseen puututaan. Ja varsinkaan lapsen ei anneta vahingoittaa muita lapsia tai aikuisia. Tällainen vanhempien totaalinen välinpitämättömyys on jatkuvasti lisääntynyt ja ruokkii lapsivihamielisyyttä.

Vierailija
18/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puistossa tai muualla juttelemaan tuleva vieras lapsi on lähinnä ärsyttävä sanoi mitä tahansa."

Onneksi olet itse upea esimerkki kunnon lastenkasvattajasta.

Vierailija
19/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajatellaan elämän kannalta niin eihän ihminen ole ainoa jolla on elämää.. on eläimiä, kasveja ja koko muu universumi. Ihminen sen sijaan on ainoa laji joka on tuhonnut elinympäristönsä ennätysajassa. Joten miksi tämän lajin jatkuminen olisi ylipäätään tärkeää? Kenelle se on tärkeää?

Vierailija
20/36 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti osa ihmisistä ei ymmärrä yhteiskunan toimintaa. He elävät jollain tavalla muka pysäytyneessä maailmassa, eivät hahmota sitä että asiat oli toisin 50 vuotta sitten ja ovat toisin 50 vuoden päästä. Kai nämä lapsivihamiliset velat kuvittelee että he ovat edelleen kolmekymppisiä 50 vuotiaina. Samoja ihmisiä pelottaa ilmaston muutos. Ei ymmärretä että ilmasto on muuttunut aina, jääkausia on tullut ja mennyt, ei tämä nykyhetki tai hetki vähän aikaa sitten ole mikään valmiin maailman hetki johon olisi pitänyt museoitua.

Päinvastoin, ymmärrän ettei maailma nykyisellään ole itsestäänselviö, viidenkymmenen vuoden päästä voi olla vaikka uusi keskiaika tai sitten maailmanlaajuinen diktatuuri! Minusta huolimatta maapallo jatkaa pyörimistään, joten voin vapaasti tehdä mitä huvittaa. Yhteiskunnan kohtalokin on ihan sama minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan