Oletko poistanut fb:n? Tuntuu ettei ole kuin huonoja vaihtoehtoja tässä.
Olen aika yksinäinen siinä mielessä ettei minulla ole enää paljon kavereita. Paras ystävä asuu kaukana, eikä hänellä ole fb:tä, joten puhumme viikottain puhelimessa. En käytä fb:tä (meseä) kuin silloin tällöin parin viestin verran kuulumisten vaihtoon "kavereiden kanssa" jolloin minä otan yhteyttä ja kyselen mitä kuuluu. Kaikilla näillä "kavereilla" on myös puhelinnumeroni. Lopun aikaa käytän meseä mieheni kanssa viestittelyyn kun hän on pitkään töissä, ja siellä on rauhallista, niin höpöttelemme niitä näitä. FB:ssä tosin on tapahtumia, ja nettisivuja joita voin seurata, ja kaupungin oma keskustelupaikka, josta saa tietoa kaupunkiin liittyvistä asioista. Ja nettimyyntipalstoja, ja muita joita saatan tarvita joskus. Fasessa minulla on reilu 30 kaveria. Juuri vähensin sieltä henkilöitä joiden kanssa en ole enää vuosiin ollut tekemisissä. En koe tarvitsevani kuin yhden kaverin faseen, ja se on mieheni. Jos nyt poistan kaikki kaverit sieltä, niin en pääse selittelyittä. Muutamia on jotka haluaisin poistaa, mutta se lähettää heille väärän signaalin. Luulevat että olen heille jotenkin suuttunut tms, mikä ei pidä paikkaansa. Jos poistan fasen kokonaan, en voi enää ilmaiseksi viestiä mieheni kanssa (käytän vain koneella, en omista älyluuria), enkä kuulua esim. kaupunkiryhmään, ja kirppiksiin. "kaverit" jotka minulla on fasessa, ovat suurin osa niin etten näe heidän seiniään, eli olen lakannut seuraamasta heitä. N. kerran viikossa käyn katsomassa erikseen, paikasta jossa näkyy että esim. 7 uutta julkaisua. Kaverin kohdalla voi olla 5 uutta julkaisua, mutta kun painan siitä ja menen hänen sivuilleen, niin minulle ei näykään kuin joku vanha päivitys, eli he ovat laittaneet päivityksiä joista minut on rajattu ulos. Tämä tuntuu ikävältä, ja siltä, että kavereita kun minulla ei ole muutenkaan, niin fasessa vielä hierotaan naamaan sitä, että näinkin sosiaalisessa mediassa minut jätetään joukosta pois.
Kyselyä nyt siis siitä, että miten sinä, oi vastaavassa tilanteessa ollut olet tehnyt, tai tekisit jos olisit minun sijassani?
Minua ei sitten pätkän vertaa haittaa solvailu eikä haukkuminen, olen niiden yläpuolella, mutta jos välttämättä haluat nolata itsesi, niin komentoi toki rumasti niin että muutkin näkevät että ole typerä.
Kommentit (2)
Hirveän vaivan olet nähnyt jonkin facen analysoinnissa.
Miehen kanssa voit viestitellä vaikka millä alustoilla. Jos tykkäät kuulua kaupunkisi tms ryhmiin , niin hölmöähän se face on poistaa. Säädä yksityisyysasetuksesi haluamiksesi, poista ketkä haluat poistaa ja lue julkaisuja joita haluat lukea. Tuskin ne poistamasi kaverit perään soittaa ja kysyy miksi poistit, jos ne ei sulle muutenkaan soittele....
up