Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei vietä joulua?

Vierailija
24.10.2017 |

Yksinäinen? Masentunut? Minkälainen ihminen ei nauti joulun tuomasta ilosta?

Onko oikeasti ihmisiä, jotka ei vietä joulua? Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei vietä joulua?

??

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen.

Vierailija
2/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni inhoaa Joulua. Joululauluja, hössötystä jne. Ja se on ok. Saan laittaa kuitenkin joulukuusen ja pari jouluvaloa. Ja kinkun tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei joulu tuota mitään automaattista "iloa". Toiset pitävät joulusta ja toiset eivät. Sen sijaan ihmettelen ihmisiä, jotka eivät ymmärrä erilaisuutta.

Vierailija
4/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samanlainen ihminen kuin itsekin olen.

Ei perhettä, ei läheisiä, ei ketään jonka kanssa joulua viettää. Mikä järki ripustella koristeita kun ei itse niistä iloa saa ja on vaan turhaa vaivannäköä. En pidä jouluruuista niin paljon että jaksaisin itselleni niitä tehdä/ostaa.

Vierailija
5/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeyden lähettiläs kirjoitti:

Minun mieheni inhoaa Joulua. Joululauluja, hössötystä jne. Ja se on ok. Saan laittaa kuitenkin joulukuusen ja pari jouluvaloa. Ja kinkun tietenkin.

Että oikein saat laittaa. Onnea suhteeseenne, kuulostaa niin terveeltä.

Vierailija
6/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ollu mahtava olla töissä.

Rahaa säästyy aika mojovasti ja pitkillä vuoroilla tuplapalkkaa mahdollisine yölisineen vielä päälle. Firman piikkiin vielä muhevat jouluruoat päälle. Ja loppujen lopuksi samaa sohvalla pötköttelyä ja telsun kattelua ku kotona olis.

Vierailija
7/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erityistä iloa joulu tuo?

Minulle joulun suurin ilo on siinä kun se on ohi. Loppuu se ostohössötys, kamala joulumusiikki ja pahat jouluruuat.

Vietän joulua sen pakolliset kaksi päivää. Mitä muut minusta sen takia ajattelevat, on ihan se ja sama.

Vierailija
8/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia, viettääkö vai eikö. Tietty, jos on parisuhteessa niin sitten vähän epäkohteliasta muuta perhettä kohtaan olla osallistumatta. (Vähän niinkuin ei viettäisi omia synttäreitäkään ja ei sen takia ostaisi lapselleenkaan synttärilahjoja.)

Minulle joulu on perheen ja yhdessäolon aikaa, mutten välttämättä kaipaa kaikkia jouluperinteitä. Sama se, mitä on pöydässä. Oma jouluni menee pilalle parhaiten siinä kohtaa, kun joku väenväkisin änkee kristinuskon osaksi minun joulunviettoani.

Mutta juu, jos joku asuu yksin ja ei innostu joulunvietosta niin en minä häntä sen vuoksi paheksu.

Vierailija
9/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun nyt pitäisi hänestä ajatella? Ei mitään. Kukin tavallaan.

Vierailija
10/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minusta on ihan normaalia etenkin niille, jotka eivät ole millään lailla kristittyjä, vaan edustavat muuta uskontokuntaa. Jostain syystä monet ateistit kyllä viettävät joulua.

Vierailija
11/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittynä en vietä joulua.

Truh about christmas-

Vierailija
12/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppini ei vietä joulua. Ei laita mitään jouluvaloa tms. minnekään, mutta tulee kyllä kylään kun kutsumme jouluaterialle ja antaa lahjat. 

Ei siis ole mitenkään periaatteellinen joulunvastustaja, mutta hän ei myöskään ole koskaan halunnut viettää mitään perinteistä perhejoulua koska on niin mukavuudenhaluinen. 

Jotenkin kirjoitettuna toi vaikuttaa kovin kylmältä, mutta siis anoppini on todella mukava ihminen ja hän ei vain pidä siitä hälinästä ja suorittamisen pakosta mikä jouluun on liitetty. Lisäksi hänen kaikki lapsensa ovat eri puolilla Suomea, yksi eri puolella maailmaa vähän väliä, niin hän on joko vieraillut heidän luonaan tai lähtenyt jouluksi reissuun.

Vierailija
13/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juutalaiset emme vietä joulua. Ja se on helpotus.

Vierailija
14/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan joulua. Tai en joulua sinänsä, vaan sitä mitä siitä on tehty. Inhoan muovikrääsää, kimalteita, roskaa, kulutusta, ylipursuavaa ruokamättöä. Pennut kirkuu hyperaktiivisina, paikat pursuu tarpeetonta tavaraa, ylijäämäruokaa heitetään tonnikaupalla roskikseen samalla kun muualla ihmiset kuolee nälkään ja sotaan ja sairauksiin. Oikein rauhan ja hyvän mielen juhla joo.

Ja ei, minun ei ole pakko viettää tuollaista joulua, mutta vituttaa silti että suurin osa maailmasta viettää. 

Vierailija
15/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän masentuneena.

Vierailija
16/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa maailman ihmisistä ei vietä joulua.

Vierailija
17/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että aha, hän ei vietä joulua. Syitä en ala arvuutella, koska ne voivat olla mitä tahansa ja veikkaukseni menisi luultavasti pieleen.

Vierailija
18/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ihminen

Vierailija
19/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä erityistä iloa joulu tuo?

Minulle joulun suurin ilo on siinä kun se on ohi. Loppuu se ostohössötys, kamala joulumusiikki ja pahat jouluruuat.

Vietän joulua sen pakolliset kaksi päivää. Mitä muut minusta sen takia ajattelevat, on ihan se ja sama.

1) minä en hössötä jouluna

2) en todellakaan kuuntele ns. joulumusiikkia, vaan omaa lempimusiikkiani myös jouluna

3) meillä ei syödä laatikoita (koska kukaan ei niistä pidä), vaan kalaa ja äyriäisiä on pöyrä runsaana

Minä aloitan jouluvalmistelut jo kesällä, juhannuksena tehdään vihta joulusaunaan. Marraskuussa on niin pimeää, että on kiva laitella pikkuhiljaa valoja ja kynttilöitä kotiin. Muutan sisustusta sen verran, että punaista tulee enemmän. Joulu on meille rauhallinen perhejuhla ja haluan yleensäkin jakaa joulun perinteitä kuten muidenkin juhlien eteenpäin seuraaville sukupolville. Arkea on niin paljon, että minulle jokainen juhla pääsiäinen tai juhannus on erilainen ruokineen ja koristeineen tms.

Vierailija
20/37 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minusta on ihan normaalia etenkin niille, jotka eivät ole millään lailla kristittyjä, vaan edustavat muuta uskontokuntaa. Jostain syystä monet ateistit kyllä viettävät joulua.

Minulle joulu ei ole millään tavalla kristitty juhla. perinteet ja tavat ovat ihan muita kuin uskonnollisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi