Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voitte tehdä 5-6 lasta vaikka mies vain töissä?

Vierailija
24.10.2017 |

Eikö mies joudu liian koville kun ison perheen elättää yksin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaverin perheessä 11 lasta ja lapset aina merkkivaatteissa ja muutenkin tiptop. Myös käytös. Eivät kuulu mihinkään uskontoon.

Tuohan se onkin merkki hyvästä elämästä.

Eikö olekin!

Vierailija
22/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan kuudesta lapsesta saa reilusti yli tonnin lapsilisiä.

Siihen kotihoidon tuet, ni ei kannatakkaan naisen mennä töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi lasta ja olin vuosikausia kotiäiti. Vanhimmat lapset on jo aikuisia ja itsekin olen ollut työelämässä nuorimman täytettyä kolme vuotta. Hyvin me pärjättiin keskituloisen miehen tuloilla, lapsilisillä ja kotihoidontuella, Maksoin niillä jopa opintolainani pois. Asuttiin vuokralla isossa asunnossa (ei saatu asumistukea), ruokaostoksilla käytiin kerran viikossa ja ruuat tein pääasiassa itse, keitin mehut, leivoin jne., ostin paljon vaatteita kirpparilta ja myin siellä itsekin paljon, lisäksi ompelin ja neuloin vaatteita itselleni ja lapsille.  Ei kyllä koskaan ollut mitenkään köyhä olo. Ei tarvinnut miettiä, voidaanko ostaa lapsille uudet talvikengät ja -vaatteet tai silmälasit tai tarvittavat lääkkeet ym. Ulkomaanmatkoja ei juurikaan tehty, mutta kotimaassa matkusteltiin paljon.

Vierailija
24/24 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 12. 

Lapsi tuo leivän tullessaan. Ja kyllä... olemme sitä, mitä seuraava kysyy. Olen tehnyt jonkin verran kielenhuoltoa kotoa käsin, mutta kyllä meillä mies kantaa päävastuun elatuksesta. Lapsilisätkin tässä vaiheessa kattavat paljon. Sukulaisilta ja ystäviltä saamme paljon vaatteita, polkupyörät ja muut urheiluvälineet. 

Pärjäämme todella hyvin. Mitään tarvetta ei ole lähteä katraan kanssa Dubaihin. 

Miten iso on miehen palkka?

Palkka lisineen vaihtelee 5-7 tonnin paikkeilla. Ei ei huippua, mutta ei huonokaan. 

Näistä 12 lapsesta yhdekseän on kotona eli elatusvastuu ei koske kaikkia maitsemiani. Näistä jo viisi ansaitsee paljonkin kaikilla pikkutöillä. 

Ja yhteisö on vahva. Kukaan ei totisesti jää pulaan. Olemme auttaneet muita ja tiedämme, että muut auttavat meitä, jos tarve tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän