Miten määrittelet kristityn?
Lasketko ns. "tapakristityt" ja ne, jotka uskovat jonkinlaiseen jumalaan mutta eivät lue eivätkä noudata Raamattua kristityiksi? Vai vain he, jotka oikeasti pitävät Raamattua Jumalan sanana?
Kommentit (7)
Kristitty on ihminen, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika, joka syntyi maailmaan, kuoli ristillä jokaisen ihmisen syntien sovitukseksi. Ja joka tunnustaa, että Jeesus on hänen henkilökohtainen Vapahtajansa.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani jokainen joka sanoo itseään kristityksi olkoon kristitty. Ei minua kukaan ole asettanut ihmisten tuomariksi.
Voiko siis mielestäsi olla muslimi, vaikka ei tietäisi siitä uskonnosta mitään muuta kuin nimen?
Vierailija kirjoitti:
Lasketko ns. "tapakristityt" ja ne, jotka uskovat jonkinlaiseen jumalaan mutta eivät lue eivätkä noudata Raamattua kristityiksi? Vai vain he, jotka oikeasti pitävät Raamattua Jumalan sanana?
Pidän raamattua kirjaimellisesti lukevia täysidiootteina ja raamattua allegoriana lukevia vähemmän idiootteina. Kaikki uskovaiset ovat kuitenkin idiootteja. Joka ikinen, riippumatta uskontokunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän raamattua kirjaimellisesti lukevia täysidiootteina ja raamattua allegoriana lukevia vähemmän idiootteina. Kaikki uskovaiset ovat kuitenkin idiootteja. Joka ikinen, riippumatta uskontokunnasta.
Kuinka monen kanssa olet keskustellut? Siis niin, että oikeasti kuuntelet, mitä he sanovat. Ilman, että olet jo lähtökohtaisesti asettanut itsesi heidän yläpuolelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja uskotko sä et ollaan ainoita täällä maailmankaikkeudessa ja siksi se sivistynein sivilisaatio?
Minä pidän kristittyinä ihmisiä, jotka tajuavat, mitä Jeesus on sanonut mm. lähinnäisen rakastamisesta ja ensimmäisen kiven heittämisestä jne...
eli en todellakaan pidä kristittyinä näitä Raamattua piruina lukevia fundamentalistikristittyjä. Yleensä sellaiset eivät tuota kuin tuskaa ympärilleen.
Minun puolestani jokainen joka sanoo itseään kristityksi olkoon kristitty. Ei minua kukaan ole asettanut ihmisten tuomariksi.