Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ LOKAMAATUSKOIDEN launtai löpinät...¤¤

08.04.2006 |

Aloitus... En ollu näkevinäni pinon aloitusta, joten pankaaha maatuskat pinoa koriaks..

..Palajan kohta..=}

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsa piipahdus.. taas :)

Elä Truutta ikke, mehän voitas tällätä tossa Malmilla joskus kun siihen pääsen helposti kävellen. Mulla kun ei oo sitä biiliä päivisin, eilen olin taas muiden kyydissä Jumbossa. Ja Lokavaaville (joko oot päässy pimennosta?) kans täytyy sanoa, että Ogelissa tulee käytyä niin usein sukuloimassa, että pääsisin treffeille siihenkin suuntaan helposti.. :) Laitetaanko mietintään?!

Nyt kun muistan niin heti huhuilen: Naaapiiaaiiseeet!! Tuu käymäään!

Ja muisti palailee näköjään pätkittäin.. mun mies on rakennusalalla.

Vielä Truutalle: onko teidän 6v tyttö vai poika? Oot varmaan sen joskus maininnut, mutta tää pää nääs.. eihän siellä mikään kovin pitkään pysy :(

Ajattelin vaan kun toi meidän KOHTA 6v tyttö on tossa välillä ihan jouten, niin oisko niistä seuraa toisilleen..?

Tämmösiä mietteitä näin puoliltapäivin. Nyt meen muussaamaan pottua pennuille! Palaan kenties myöhemmin..

Pähkis

Vierailija
2/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo..kop..kop..mis on kaikki... Ei kai vaa mee yksinjutteluks tää lauantai...=/

Aamutohinat on saatu alta pois ja kaupoille pitäis vielä rynnistää, unohin nimittäi ostaa tytsylle eile maituu.. no pääseepähä vähä haukkaa raitista ilmaa, vaikka autolla pitää mennä, mut ikkuna auki ja luut ulos ni joha tulee ilmaa..=]

Meillä koira aloitti tänä aamuna klo 6 ulvomaa pihalla, kukonlaulun aikaa just sopivasti. Ei taida raukka vissii tietää et tuo ei oo hänen hommiinsa..=¤

No, taidanpa vetäistä kuteet niskaa ja lähtee baanalle..Palajan ...=}

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on tullu niin kovin kiireinen mukamas, etten millään jouda pinoutumaan..Illallakin jäi sitte uudemman kerran tulematta, kun juutuin telkun ääreen katsomaan niinkin mielenkiintoisia ohjelmia, kuin;Suurin pudottaja sekä Satuhäät...

Mä samaa tossa funtsin äsken, Pähkis, että minkäikäisiä sun isommat lapset olikaan, ja vastaus olikin jo osittain äskeisessä tarinassasi..Meidän tuo 6-vuotias on kyl poika, mutta aina sekin raasu joutuu mun mukana shoppailureissut tekemään..Ei vainen, se itse aina komentaakin mua Jumboon tai Malmille.Toi poikani on kyllä niiiiiiin mahottoman ujo ja hiljainen ihmisten ilmoilla, että menee varmaan vuosi ennenku se suostuu puhumaan vieraalle mitään:o(. Mutta kuitennii joo, voitas vaikka joku kerta siellä Malmilla treffata...

Ihan kaiholla aattelen, kuin ihanaa ois olla romin tapaan menossa kylpylään lillumaan ja varsinkin syömään..Elämän suurimmat nautinnot taitaa tällä hetkellä olla syöminen, nukkuminen ja hiljaisuus!

Sää on taas niin masentavan harmaa, ettei oikein mikään innosta.. Ikkunoita tarttis pestä, kun ovat niin törkeen näköset ja sitte tota hiekkaa kulkeutuu sisään semmosia määriä, että eteisessä voi kohta pitää hiekkakakkukestit..En muuten pysty imuroimaan, jos Milo on lähettyvillä, kun sillä on nyt semmoinen kausi, että kaikki kovemmat äänet saa sen ihan hysteerisesti itkemään.(Hyvä syy olla päivisin imuroimatta:o).

Eilen oli sauna, ja Milon kylpy ja menikin taas ihan mallikkaasti kylpyhetki..Poju istua törötti ammeessa ja piti reunoista kiinni, eikä yhtään itkenyt, mutta visusti varoi myöskin hymyilemästä tai minkäänlaisia ääniä päästämästä.

Taidanpa lähteä wokkia vääntämään lounaaksi, ja palajan jahka palajan...

Onnittelut puolivuotisille ja muillekin päivänsankareille!

Laiskiaisten lauantaita toivottaapi Truutta ja Milo

Vierailija
4/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelinkin mitä älämölöä tuonne pyykkikasan ääreen kantautui, mutta sehän olikin Pähkiksen huhuilua =)!

Täällä on riittänyt sutinaa ja väkeä rampannut ovista ja ikkunoista. Ei oo ehtinyt näppistä hakkailemaan. Jutuistakin oon ihan ulkona, mutta mitäs uutta se nyt on...

Mä kunnostauduin tänään ja tein napiaisille itse mössöä. Huonolla menestyksellä... Jannu oksensi ja neiti itkua vääntäen nieleskeli pari lusikallista. Ja evästä on vaatimattomasti 5 litran kattilallinen... Mä en tajua, ihan tuttuja eväitä (peruna-porkkana-maissi-jauheliha), mutta ei uponnut =(. No täytyy pakastaa ja kokeilla jonkun päivän päästä uudelleen.

Meille ei muuten mitään ihmeitä kuulu, molemmilla on nyt alhaalla 2 hammasta!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
5/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

I´m back ¿ olen selkä (äh, olipas kuivajuttu). Kamala nettipimento on takana ja pääsen taas mukaan keskusteluun. :) Paljonhan täällä olikin parissa päivässä kirjoitettu. Ja romi ja pähkis olivat päässeet oikein tapaamaan. Kiva! Mekin selvisimme pojan kanssa pari päivää ilman miestä ja konetta. Yöt ovat taas olleet einiinihania, mutta nyt taitaa syynä olla pojan kova vatsa. Raukka ähistää kakkaa pitkin päivää ja kitisee yöt. Olen yrittänyt antaa ruuaksi vain luumua, mutta vielä ei siitä ole apua ollut.

POTTA Mulla on ollut kovasti ajatuksissa se potalle harjoittelu, mutta olen ollut asiassa saamaton. Lastentarvikkeessa katseltiin eri malleja ja joku mamma siinä huikkasi olan yli suosittelevansa sellaista ¿soivaa ankkapottaa¿. En tiedä mikä siinä soi. ;) Mutta se oli sellainen keltainen tavallinen potta, jonka ympärille sai ikään kuin ¿ankkamopon¿ jossa oli sarvet joista lapsi pitää kiinni. Ei hirveesti vedonnut mun esteettiseen silmään, mutta voi olla totta että sellaisessa lapsi mieluiten istuu jos jossain on istuttava. Mun siskon pojalla tuo potalle opettelu on ollut aika hankalaa ja vasta nyt kun on 2,5-vuotias alkaa potalla käyminen sujua. Ajattelin et jos pääsis alkuun vähän pienemmän ja vähemmän uhmakkaan jannun kanssa niin pääsis niistä vaipoistakin joskun eroon. Ei tässä kiirettä tietysti ole, mutta ainahan voi kaikkea suunnitella. :)

TURVAKAUKALO Meillä on vasta katseltu istuimia kaupassa kunnioittavan matkan päästä. Mies haluaa sen TM:n testivoittajan auton sisustuksen värisenä. Hänpä sitä taitaa siellä eniten katsella, joten saa vapaasti valita.

ISTUMISESTA Poitsu istuu jo tosi hyvin syöttöruolissa, mutta lattialla menee vielä eteenpäin nojailuksi. Sivuttain on ihan holtitonta. Jatketaan siis harjoituksia.

VELLIHYLLYTREFFEJÄ vois hyvin kokeilla toisenkin kerran. Mä kyllä liikun Jumbossa useimmiten viikonloppuna, mutta täytyy varmaan tulla tänne sitten ennen lähtöä huutelemaan: ¿Lokavaavi tänään Jumbossa! Tulkaa ihmettelemään!¿ On se muuten ihanaa, ettei oikeasti ole mikään koko kansan tuntema. Tänään olin aamutuimaan Prismassa ja siellä Neumann perheineen seikkaili kaikkien tuijottaessa ruokaostoksilla. Kai sellaiseenkin elämään tottuu, mutta täytyy sen olla rasittavaa.

Ja Pähkis ¿ ilmoittele kun ilmaannut Ogeliin, niin yritetään järkätä treffit. Siellä ostarillahan tämäkin lähiölehmä usein hengaa.

VIERASTAMINEN Meidän poika on tosiaan aloittanut vierastamaan viime viikoina. Silmälasipäiset naiset tuntuvat olevan erityisen kamalia. Tosin eilen riitti suihkusta tuleva äiti. Muutos taisi olla dramaattinen. ;)

HIUSTEN LÄHTÖ Täällä ilmoittautuu myös yksi karvanlähtöaikainen. Onneksi on mistä ottaa, mutta sais jo moinen kurimus loppua. Mulla lähti jo raskausaikana hiuksia kiihtyvällä tahdilla, joten kohta alkaa varmaan pitkän tukan joukosta nousta ¿kiva¿ siilitukka. Kampaajakäyntiä odotellessa...

TAPAAMINEN Mulla on nyt mennyt ohi tuo ehdotettu viikonloppu. Vai oliko se se 6.-7.5.? Meillä on kevät- ja kesäviikonloput usein vietetty tiiviisti mökillä, mutta yritän saada tuon ¿vapaaksi¿. Voihan niitä tapaamisia toki järjestää useamminkin niin kaikki halukkaat pääsevät mukaan. Ja se babybio olis kans yksi paikka jossa vois nähdä. Mä en nyt viime kerralla sit kuitenkaan päässyt sinne, kun oli takana sellainen einiinihana yö. Ilmeisesti en leffan suhteen sitten menettänyt niin kauheasti.

Nyt täytyy varmaan lopetella romaanin kirjoittaminen ja lähteä koiraa ja poikaa ulkoiluttamaan. Mieskin olis hyvä saada raahattua mukaan. Sarjassamme elämän pieniä iloja on nyt vuorossa ilouutinen nimeltä ¿poika kakkaa¿. Jannu sai tuossa sitterissä vihdoin aikaiseksi tulosta. Mukavaa jos pikkuisen olo helpottaisi.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

t. Lokavaavi

Vierailija
6/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylillä käyty ja tuttelitkii haettu. Meillä on ollu niiiiin kiukkune tyttö tänää että oksat pois. Ruoka ei maita, sylissä ei ole hyvä, lattiasta puhumattakkaan.. ja unet... ei malta kuin n. puol tuntii kerrallaan.. Voi vide.. ite oon iha puhki ja iltahommelit odottais vielä..

Kyllä tuo ulkoilma hiukan piristi, vaikka ilma näyttää tosi masentavalta. Meilläpäin muutes joutsenet alkaa ettii kiitorataa tosta saimaan varresta, näinköhän tuovat " taudin" mukanaan ?????

Ai nii, on pitäny jo muutaman kerran mainita, ootteko huomannu tuttelin ostajat, että 500ml pönikkä on jossain kaupoissa litrahinnaltaan halvempaa kuin 2dl ??? Ainakii meillä euromarketissa ja muutamassa muussa pikkuputiikissa..

Taidan tässä vaiheessa lähteä iltahommeleihin, tyttökin niin mukavasti " ampuu kovilla" tossa viressä, joten paree mennä kattoo mitä housuista löytyy...=}

...Palajan ehtoommalla...

Vierailija
7/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ny tultava toistamiseen, kun kerran on sopiva hetki..

Milo on yllättänyt ja nukkunut tänään jo pariinkin kertaan yli puolen tunnin tirsat! Eilenkin kyllä yllätin itseni " tassuttamasta" , kun päikkäreiltä meinas herätä puolen tunnin päästä kiukkuisena ku ampiainen..Ampiaisesta tulikin mieleeni, että te joilla on vanhempiakin lapsosia, menevätkö virpomaan? Meillä kun ois 3 kappaletta kerjäläistä, ja aattelin kyllä tuon 6-vuotiaan pukea semmoseksi mehiläiseksi tmv.Meillä on siis semmonen musta-keltainen rooliasu, jossa sitten tuntosarvet tai jotain sojoketta hupussa, ja jos naamaan piirtäis mustalla kajalilla nenännöpökän, niin eikös noitien seurassa voi moisiakin otuksia olla????Ai kaameeta, kun saakin taas oven saranat kyytiä, kun kylän penskat on vuorollaan oven takana..Munat ja muut palkkiot vaan riviin kuistille, niin siitähän se lähtee...(Höh, kuulosti vähänkö tyhmältä;munat riviin kuistille??? juu, se on viikonloppu ja univaje vaivanne...)

Tää päivä on kyllä menny niin tyhjiä puuhaillessa, ettei tosikaan..Kohta väännetään tortilloja viikonlopun viihdykkeeksi ja sittenhän onkin jo melkein yö!

Huomenna ois tuon 10-vuotiaan tytsän tanssiesitys..Se käypi semmoisessa modernissa kansantanssissa, ja huomenna ois sitten esitys kaikelle kansalle..Ihan ihanaahan noihin tilaisuuksiin on mennä vetistelemään..Mä oon kyllä semmoinen itkupilli, että välillä hävettää: koulun juhlissakin aina nenäliina oltava mukana, ja todistustenjako on vallan kaameeta, kuten myös ja varsinkin päiväkotilaisten esitykset..BYÄÄÄH!

Jahas, josko mun päivän kirjoitussaldo ois tässä...

Hauskaa viikonlopun jatkoa!

Huomenna taas, uusi päivä ja uudet kujeet...

Truutta

Vierailija
8/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..piti siis kommentoimani tota e-karjalan Tutteli-kommenttia: Oon kans huomannu, että tossa Malmin S-marketissa on se puolen litran pönikkä edullisempi litrahinnaltaan, ja jos en Cittariin tai Prismaan pääse, niin olen aina ostanut niitä puolikkaita...Toisaalta, eikös se niin pitäskin olla? että ennemmin ihmetyttää se logiikka, että pienemmät törpöt ois halvempia??

Mut nyt se on moro! T

Vierailija
9/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vielä täälläkin käymään, vaikka typy oottelee " innoissaan" kylpyyn pääsyä.. vai pitäiskö sanoa joutumista. Voihan toki olla, että tänään vesileikit taas maistuu. Jospa tyttö vaikka yllättää.

Truutalle, meidän poitsu on siis pian kymppi vee, eivätkä ole lapsoset lähdössä virpomaan. Meillä on huomenna ogelin keikka, joten tuskin ehtisivät. Ei ole sitten vitsojakaan väännetty.

Lokavaavi, kyllä mä ilmottelen kun tuun sinne nurkille. Huomenna on niin paljon ohjelmaa, ettei ehtiskään treffata, mutta mä tosiaan käyn siellä usein. Oon tavannu kävellä tuon matkan mennen tullen, se on niin sopiva lenkki. Paitsi tietysti jos on noita muitakin mukuloita mukana, ei ne jaksa semmosta matkaa - ainakaan valittamatta.

Ja huusinko mä niin lujaa että Napiaiset tosiaan kuuli? Kiva! ;)

No nyt tuli totaalinen blackout! Ei muista mittää!! Höh.

Ei sit muuta kun kellukkeet ja uimalasit esiin, meidän vesipeto pääsee kohta vauhtiin!!

Jatkoja kullekin!

Pähkis

Vierailija
10/10 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti illan viimeiset löpinät...

Tytsy nukahti puolen kasin tienoilla, kauravellin syötyä. En tiie mikä vaivannut tänään tyttöä, on ollu " kummallinen" tosiaan kun mikään ei ole hyvä.. kamalasti kaluaa leluja, kuolaa, kitisee ja ruokahalutkin on vähäiset..Oisko hampit tulossa?????? Käs kopelolla ei tunnu suussa, mutta ... kertokee fiksummat, minkälaisa " oireita" tei vaaveil oli kun hampaat alko tulla... vai oliko edes sellaisia.. kaikillahan ei oo...

Nyt taitaapi nukkumatti alkaa hiljalleen kutsua, joten toivotan hyvät yöt.. huomiseen, ehkä virkeämpänä..=}