Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veren oksentaminen alkoholin käytön yhteydessä

23.10.2017 |

Olin viikonloppuna kaveriporukalla pitämässä hauskaa ja päätettiin sitten ottaa muutamat. Tilanne eskaloitui ja otin loppujenlopuksi noin seitsemän lonkeroa yhden tunnin sisään. Oksensin ensimmäisen kerran noin neljän lonkeron jälkeen, mutten siitä kovastikaan hätkähtänyt ja jatkoin juomista. Seitsemän lonkeron jälkeen aloin oksentelemaan noin kymmenen minuutin välein ja oksentaessani varmaankin viidennettä kertaa, huomasin että oksennuksessa tuli runsaasti verta, joka oli aluksi kirkasta mutta muuttui hieman rusehtavaksi. Oksensin tämänkin jälkeen vielä noin kaksi kertaa verta. Olen oksentanut aikaisemminkin verta mutta hyvin pieniä määriä. Minulla on ollut taustaa bulimian oireilusta. Aion varata lääkäriajan, mutta olisiko kellään mitään vastauksia tähän tilanteeseen tai vastaavanlaisia kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas oksentaminen voi aiheuttaa mahan limakalvolle ns. Mallory Weiss -repeämän, jolloin oksennuksen mukana on verta. 

Vierailija
2/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veren oksentamisen jälkeen pitäisi aina lähteä päivystykseen, on merkki sisäisestä verenvuodosta, joka voi tappaa nopeastikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan limakalvo vaurioita, ei ne alunperinkään tainneet kovin hyvässä kunnossa olla.

Vierailija
4/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmieskelinen kirjoitti:

Olin viikonloppuna kaveriporukalla pitämässä hauskaa ja päätettiin sitten ottaa muutamat. Tilanne eskaloitui ja otin loppujenlopuksi noin seitsemän lonkeroa yhden tunnin sisään. Oksensin ensimmäisen kerran noin neljän lonkeron jälkeen, mutten siitä kovastikaan hätkähtänyt ja jatkoin juomista. Seitsemän lonkeron jälkeen aloin oksentelemaan noin kymmenen minuutin välein ja oksentaessani varmaankin viidennettä kertaa, huomasin että oksennuksessa tuli runsaasti verta, joka oli aluksi kirkasta mutta muuttui hieman rusehtavaksi. Oksensin tämänkin jälkeen vielä noin kaksi kertaa verta. Olen oksentanut aikaisemminkin verta mutta hyvin pieniä määriä. Minulla on ollut taustaa bulimian oireilusta. Aion varata lääkäriajan, mutta olisiko kellään mitään vastauksia tähän tilanteeseen tai vastaavanlaisia kokemuksia?

Joo, on kokemusta. Olen vetänyt seitsemän lonkeroa.

Vierailija
5/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän lonkeroa tuntiin?! Mä olen alkoholisti, ja silti tuo määrä kuulostaa järkyttävältä 😞. Ihan hirveä tappotahti. Ei ihme, jos sisuskalut kärsii välittömästi.

Vierailija
6/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veren oksentamisen jälkeen pitäisi aina lähteä päivystykseen, on merkki sisäisestä verenvuodosta, joka voi tappaa nopeastikin.

Jos potilas suostuu jäämään sairaalaan tuossa tilanteessa (vahvassa nousuhumalassa) tilannetta ehkä seurataan pari päivää. Mahdollisesti kun selviää saa punasoluja muutaman yksikön ja palaa kotiin jatkamaan juomista.

Vierailija
7/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakas oksentaminen voi aiheuttaa mahan limakalvolle ns. Mallory Weiss -repeämän, jolloin oksennuksen mukana on verta. 

Niin, olet oksentanut voimakkaasti ja jokin verisuoni on prakannut matkalla. Punainen on tuoretta, ruskea vanhaa verta. Pääset ehkä nielemään tähystysputken, mutta mitään ei enää näy.

Jos saat noin monta lonkeroa tunnissa alas, niin oliko nälkä vai onko 2-suuntainen vai mikä ihme?

Vierailija
8/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oksentaminen luonnollisesti johtui liian nopeasti nousseesta promillemäärästä.

Vierailija
9/9 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimen ap on pöllinyt? Mummonsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi