10kuisen älytön iltaräyhäntä...vinkkejä?
Niin eli tassuteltu on, mutta, 8 kk iästä aloitti pinniksessä pakonomaisen seisoskelun nukahtamistilanteessa ja yöllä. Nykyään yöllä en enää edes tassuttele jos nousee seisomaan, vaan annan itkeä hetken ja hakea unta, laskeutuukin itse takaisin alas. tämäkin oli kovan työn takana (aikaisemmin huudettiin kauan ja hartaasti). Nyt onglema (anteeksi mikä? siis ongelma) on nukahtaminen iltaunille. Se ei kerta kaikkiaan toimi ja huudetaan aivan mielettömästi heti kun laskee sänkyynsä. Rinnalle ei nukahda. Kyllähän siis vauva nukahtaa sitten tunnin räyhäilyn jälkeen aika säntillisesti 8 aikaan, mutta mä en oikeesti jaksaisi enää kuunnella toisen tuskaista huutoa... Tietäisikö kukaan mitään mikä auttaisi? ehkä jotain sivustoa mitä voisin käydä lukaisemassa tai kokemuksen kautta jotain rautaista ohjeistusta?!
Hirvee työ oli myös siinä että sai toisen nukahtamaan yleensä johonkin tiettyyn aikaan, ja muutenkin nyt taistellaan jopa päiväunille menostakin.
ei tätä jaksa enää hullukaan...Hirveetä rumbaa.
Kommentit (3)
Kaksi ekaa olen onnistunut totuttamaan omaan sänkyyn, mutta kolmas ei huoli tuttia ja siitäkös hupia riittää...
Iltaunille nukahtaa syliin tai viereen sänkyyn rinnalle (osittaisella mennään). Siitä nostetaan omaan sänkyyn. Nukkuu yleensä kahteen kolmeen yöllä ja koska en jaksa/viitsi huudattaa keskellä yötä, nostan viereeni ja hyvin nukutaan aamuun asti, kunhan rinta tarvittaessa löytyy.
Eiköhän tuo kouluikään mennessä opi tavoille.. ;) !
Riehunta alkaa heti kun joutuu pinnasänkyyn. Poika voi olla keinussa jo sylissä meilkeinpä silmät kiinni, mutta sängyssä alkaa jalkojen ja käsien heiluttelu, kääntyily ja kiipeily. Ainoa keino meillä on saada poika nukkumaan on kiinnipitäminen. pidän kevyesti kiinni poikaa lantion kohdalta, ettei pääse kääntymään konttausasentoon ja siitä pystyyn. Poika huutaa uhmaansa vähän aikaa, mutta sitten kuitenkin väsymys vie voiton ja poika rauhoittuu nukkumaan. Tätä teen maksimissaan puoli tuntia. Jos näyttää siltä, ettei rauhoitu millään, otan pojan vielä pois sängystä ja annan konttailla lattialla hetken ja yritän uudestaan puolen tunnin kuluttua.
Päiväunilla on sama meuhkaaminen ja olen käyttänyt samaa metodia, mutta nukutan korkeintaan vartin. Nyt noin viikon rajoittamisen jälkeen huomaan, että poika ehkä hieman paremmin rauhoittuu nukkumaan, mutta meuhkaaminen taitaa olla verissä näillä kymmenkuisilla!
Jaksamisia!
Meillä ollut aina ongelmia nukkumisen kanssa, ja koko ajan vaan pahenee.. Meillä myös seisotaan pinnasängyssä vaikka miten nukuttaisi, ennen nukahti viereen mutta nyt sekään ei toimi, pinnasänky on vaan sellainen mukava pomppulinna ja pelottaa kun väsyneenä pomppii, että kohta on hampaat huulesta läpi. En oikeesti tiedä mitä enää tekisin, tassuteltu on ja kaikki keinot kokeiltu, apua tarvitaan täälläkin, vinkkejä kiitos!