Mitä ajattelet ihmisestä joka ei pidä kukista?
Kommentit (12)
No minä en ymmärrä, mikä niissä rehuissa nyt on niin hienoa. Miehet tuoneet mulle joskus jotain kukkia, mutta minusta ihan turhia ne sellaiset rehut maljakossa, sinne kuihtuvat ja mätänevät. Toisivat mieluummin jotain syötävää tai sellaisen koriste-esineen, joka ei pilaannu.
Kukat ovat minusta jotenkin sellainen naisellisten mummojen ja tätien juttu, eivät herätä minussa mitään kovin positiivista mielleyhtymää. En edes osta vaatteita, missä olisi jotain kukkien kuvia tai kerta kaikkiaan pidä kukista muutenkaan.
Jotkut villit kukkaset osana muuta maisemaa on ihan jees, en minä niitä vihaa. Kasvien repiminen irti maasta on minusta ikävää niitä kohtaan. Antaa kukkasten kasvaa siellä, missä nyt sattuvat kasvamaan.
Jos on kyse kodin tai puutarhan kukista, niin ehkä hän ei tykkää nähdä vaivaa niiden hoitamiseksi tai ne vie liikaa tilaa, rikkoo minimalistisen sisustuksen, tms. Voi olla tyylillisesti liian hempeää ja (maalais)romanttista.
Mä en pidä leikkokukista, koska tykkään kasveista ja leikkokukat vain tekevät hidasta kuolemaa. Mun käy... niitä kukkia sääliksi, ellei ne sitten ole syötäviä. Muuten se tuntuu turhuudelta. Ruukkukasveista pidän. Ruusun sijaan mulle voi tuoda kaktuksen. Eipä kukaan ole kuitenkaan mitään tuonut sitten ylioppilaaksi valmistumisen. XD
Mutta jos ihminen ei ylipäänsä pidä kukista ja kasveista, sanoisin, että hänessä on jotain hämärää.
No en mitään. Itse en välitä leikkokukista. Kai ne jotkut kauniita ovat, mutta ihan turhia. Kyllä mulla jotain kukkia pihalla kasvaa, mutten ole vuosiin tehnyt niille mitään, en istuttele ja ruoputa ollenkaan.
Mä en tykkää kukkakimpuista. :D
Kimpuissa on jotain tosi surullista, aluksi ne ovat kauniita mutta hiljalleen kuihtuvat pois. Kiitän kyllä aina kun kukkia saan mutta kun ne kuihtuvat sohvapöydällä niin tulen surulliseksi. :D hautajaiskukat ovat ehkä kamalimpia! Ihmiset tuo kymmenittäin kukkia haudalle ja sitten ne lakastuvat siihen.
Mulla on kyllä paljon kukkia pihalla ja sisälläkin jotain viherkasveja. Vaikka ruusut kuihtuvat syksyllä niin keväällä ne kasvavat taas.
Ei leikkokukkien kuihtumisessa ole mitään pahaa tai surullista, vaan se kuuluu luonnon kiertokulkuun. Lakastuu ne mullassa juurillaan olevien kasvien kukinnotkin. Niiden tehtävähän on pohjimmiltaan vaan houkutella pölyttäjiä, niin mitäpä haittaa, jos ihminen siinä sivussa nauttii niistä myös visuaalisesti.
Yhtä katoavaista on ruokakin, kun se ruuansulatuksen kautta poistuu taas luontoon takaisin.
Monet kesäkukat ovat sellaisia, että mitä enemmän niitä poimii, sitä enemmän ne tuottavat uusia kukkia.
Ystäväni ei ole enää halunnut leikkokukkia, sain niitä asunnon täyteen, kun miehensä kuoli, joten
hänelle niistä tulee mieleen vain miehensä kuolema.
Ei ole vielä tullut eteen tilannetta, jossa joku olisi ilmaissut, ettei pidä kukista. Varmaan sellaisiakin on, mutta ei ole tullut puheeksi.