Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanomisajasta ja lomista kysymys

Vierailija
21.10.2017 |

Mulla on irtisanomisaikaa 2 viikkoa.
Lomia saamatta myös se sama kaksi viikkoa, Saanko kuitenkin normaalisti lomarahat jos pidän lomat irtisanomisajalla lomat?
Jos esimies suostuu siis.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis läheisen.

Ap

Vierailija
22/28 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahan suuruus ja maksuajankohta riippuu ihan työehtosopimuksesta. Välttämättä et sitä saa, mutta toki pitämättömät lonapäivät korvataan rahana (lomakorvaus).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä Mikä se lomaltapaluuraha oikein on..

Jos pidän vaikka 6 päivää lomaa niin saanko siltä ajalta lomarahat?

Saanko pitää huhtikuusta asti kertyneet lomat myös jos sanon irti itseni nyt?

Ap

Jos pidät 6 päivää lomaa, saat siltä ajalta lomapalkan. Lomaraha on tes kohtainen, siitä me emme voi tietää. Työnantajastasi riippuu, saatko pitää ne huhtikuusta eteenpäinkertyneet rahat lomana, jos et, niin saat ne lomakorvauksena lopputilissä.

Tämä selvensi hyvin kiitos.

Ap

Vierailija
24/28 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lomaraha on TES:n mukainen lisä 50% palkasta, mutta sen saamisen edellytys on usein, että työntekijä palaa lomaltaan töihin. Ja voit pitää ne tälläkin lomakaudella kertyneet päivät vapaana, jos se työnantajalle sopii. Moni muukin näissä lopettamisasioissa kannatta aina keskustella ja sopia. Jos lomailet, niin saat lomapalkan tai jos olet töissä ja lomapäiviä jää käyttämättä, niin silloin saat pitämättömät lomapäivät rahana eli lomakorvauksena.

Vierailija
25/28 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saa. Loma-ajan palkan saat varmasti, lomarahan todennäköisesti.

Jos et pidä lomaa, saat lomakorvausta.

Vierailija
26/28 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaraha muuten ei ole aina 50 % palkasta, kuten ketjussa moni väittää. Esim. kunnallisella se riippuu palvelusvuosista ja lisäksi julkisella lomarahaa leikattiin 30 % Sipilän kikyilyjen seurauksena.

Vierailija
27/28 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomaraha muuten ei ole aina 50 % palkasta, kuten ketjussa moni väittää. Esim. kunnallisella se riippuu palvelusvuosista ja lisäksi julkisella lomarahaa leikattiin 30 % Sipilän kikyilyjen seurauksena.

Ja joissain työehtosopimuksissa sitä ei ole ollenkaan.

Vierailija
28/28 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pitäisin viikon lomaa, lomapäiviä sisällä on 12. Niistä vanhoja lomapäiviä 6

Pelkään vaan että pomo ei halua antaa päivääkään lomaa.

Ap

Miks sulla uusia olis kertynyt vaan 6? Mun laskujen mukaan niitä pitäis olla vähintään 14 (18, jos olet ollut yli vuoden saman ta:n palveluksessa). Oletan siis että olet ollut pidempään tuon ta:n hommissa ja noi 6 on edelliseltä lomakaudelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan