Mikä on ollut korkein kuume, mikä sinulla on ollut ja kuinka vanha olit silloin?
Kommentit (11)
40.7 astetta. Olin 13-vuotias. Muistaakseni se oli jokin erityisen paha kausi-influenssa, jota silloin podin. Nyt parikymmentä vuotta vanhempana lämpö nousee harvoin edes 37.5 asteeseen, tullut vissiin kuumekiintiö täyteen :)
39,6, olin ala-asteella ehkä vitosella tai kutosella. Aikuisiällä ei ole 39 mennyt rikki kertaakaan.
4 päivää oli niin korkea etten uskaltanut enää edes mitata eikä riittäänyt Burana ja Panadol vuoronperään otettunakaan, tasasin siis maksimiannokset kummastakin per päivä niin että joka toinen annos toista, joka toinen toista. Oli kamalaa yölläkin herätä siihen kun lääkkeen teho alkaa loppua ja kuume alkaa nousta. Se oli influenssa se, 5. päivänä huomasin jääneeni henkiin.
Vierailija kirjoitti:
4 päivää oli niin korkea etten uskaltanut enää edes mitata eikä riittäänyt Burana ja Panadol vuoronperään otettunakaan, tasasin siis maksimiannokset kummastakin per päivä niin että joka toinen annos toista, joka toinen toista. Oli kamalaa yölläkin herätä siihen kun lääkkeen teho alkaa loppua ja kuume alkaa nousta. Se oli influenssa se, 5. päivänä huomasin jääneeni henkiin.
Ja olin siis ihan aikuinen, 30+, yksin alakouluikäisen lapsen kanssa...
42 ja vähän päälle. Buranalla laski pari astetta alemmas ja seilasi edestakaisin. Muistan, että pelkäsin jäädä yksin nukkumaan. Olin tuolloin noin kymmenenvuotias.
Kuulemma yli 40 astetta, en tiedä minkä verran yli. Olin 9-vuotias ja siinä kunnossa, että vanhemmat kuskasivat päivystykseen. Muutama sumuinen muistikuva illasta ja yöstä, sitten seuraavina päivinä osastolta vähän selkeämpiä.
40,5 oli 28-vuotiaana kun rintatulehduksessa.
Sitä en tiedä millaiset lukemat olivat 4-vuotiaana vihurirokossa, mutta näin silloin harhoja.
Lapsuudesta en tiedä, mutta n. 30-vuotiaana olin influenssassa ja kuumetta oli 40,6.
Lapsena 39,8, olin aika sekava nestehukassa ja vatsataudissa. Julisteiden kuvat heräsi henkiin jne.
Aikuisena olen ollut tällainen ettei nouse yli 37. Paitsi vuosi sitten enterorokko nosti tuohon samaan 39,8 jonka jälkeen lopetin testauksen ja otin lääkettä. Hurja fiilis oli kun tunnissa nousi. Muuten ei ollut huono olo.
39,6 taitaa olla. Mutta se oli tosi kova lämpö kun sairastin silloin anoreksiaa teininä ja olin sillon fyysisesti muutenkin heikossa kunnossa. Pyörryin olohuoneessa
En tiedä lapsuudesta, mutta aikuisiällä on ollut 39,6.