Jotenkin luo itselle paineita, kun uusi poikaystävä on koko ajan yltiöpositiivinen
En ole itsekään mikään räyhähenki, mutta olen kuitenkin ihminen, jolla on huonojakin päiviä. Tällä uudella miekkosella ei tunnu ikinä olevan mitään muuta kuin superhyviä päiviä. Se on ihanaa, kun oma ei-niin-hyvä-päiväkin muuttuu paremmaksi hänen aurinkoisen tuulensa vuoksi, mutta olen jotenkin alkanut saamaan paineita tästä. Loppuuko miehen kiinnostus minua kohtaan jos hän joku kerta huomaakin minulla olevan huono päivä?
Kommentit (3)
Jos toinen elää jossain positiivisuus kuplassa ettei koskaan väsytä eikä ikinä harmita niin kyllä mina ainakin ihmettelisin että miten joku voi vetää kaikki tunteensa piiloon.
Minulle on tärkeää että tunteet voi jakaa kumppanille ja hän ymmärtää niitä. Minusta siinä pitää ymmärtää ero: toinen on mitä on, mutta sinun ei kuulu muuttaa sitä ihmistä (eikä toisinpäin) ja se kenen kanssa sinä/hän tahtoo olla ja elää.
Jos sinulla on tunne ettet voi olla ihmiselle aito, että pelkäät tuomituksi tulemista tai sitä ettei mies ymmärrä niin sinun pitää ottaa asia vaan puheeksi. Jos kumppani ei ymmärrä sinua, ette osaa elää yhdessä niin kannattaako sellaisessa liitossa elää?
Sinun pelkosi voivat olla turhia, mies saattaa vielä piiloitella myös virheitään koska olette vasta alkanet olla yhdessä. Silti se paras tapa toimia on olla joskus meikkaamatta, tukka sekaisin, pieraista toisen kuullen ja sanoa ajatuksistaan. Nämä on niitä arkisia asioita, joista näkee että toinen ymmärtää ja voit olla oma itsesi. Ehkä niitä omia pelkoja voit vain itse muuttaa, muttet voi muuttaa kumppania.
Itse puhuisin sille miehelle. Tai ainakin alkaisin pikkuhiljaa näyttää niitä asioita joita jännitän ja katsoa miten mies niihin reagoi.
No kysy häneltä miten hän suhtautuu siihen ettet ole samanlainen yltiöpositiivinen. Ei me voida tietää kun ei häntä tunneta. :-) Mutta veikkaan että ymmärtää kyllä ihmisten olevan erilaisia. Puhu hänelle niin sun ei tarvi pitempään stressata tuota asiaa, kamalaa jos ei uskalla näyttää tuntemuksiaan toiselle.