Ottaa päähän kun kaverini nimittelee minua kummallisilla lempinimillä
Olenko itse pikkumainen, kun verenpaineet nousevat kummallisista lempinimistä, joita eräs kaverini minulle keksii? Osa nimistä on muka humoristisia, mutta jopa loukkaavia. Täytyykö itse marssia mielentervystoimistoon hakemaan pidempiä hermoja, vai pitäisikö kaverin vähän miettiä, mitä suustaan toisille päästää?
Aargh!
Kommentit (15)
Alapäätyylisiä nimiä. Jos olisin esim. Anu, niin kutsuu minua Anaaliksi tirskuen.
Tai jos olisi Leena, niin nimestäni väännettäisiin Lerssi.
Ei ole. Ihan on yli kolmenkymmenen oleva perheenäiti. Korkeakoulutettu, ei uskoisi.
Miksi kutsut tuollaista törppöä kaveriksi? Eihän kaverit tee toisille moista, kiusaajat tekevät.
Kyllä nousisi paineet minullakin. Samaa mieltä, ettei voi olla kaveri.
Kuinka läheinen nimittelijä on? Onko sukulainen vai joku töissä? Kuinka kauan tätä on tapahtunut? Missä tilanteissa? Miten olet tähän saakka nimittelyyn suhtautunut? Minkälaista nimittely on? Oletko jutellut suoraan nimittelijän kanssa, sanonut, että sen pitää loppua? Onko nimittely ollut aikanaan ns. hyväntahtoista, jolle sinäkin olet naureskellut? Kerropa vähän enemmän.
Myös minä olen kokenut aikoinaan nimittelyä, alussa se oli olevinaan hauskaa, mutta jatkuessaan oli hauskuus kaukana. Kiusaamista se oli jo, ei mitään muuta. Jonkun aikaa muutos kesti, mutta sen oli joko loputtava, tai sitten joku lähtee ja takaisin ei ole paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka läheinen nimittelijä on? Onko sukulainen vai joku töissä? Kuinka kauan tätä on tapahtunut? Missä tilanteissa? Miten olet tähän saakka nimittelyyn suhtautunut? Minkälaista nimittely on? Oletko jutellut suoraan nimittelijän kanssa, sanonut, että sen pitää loppua? Onko nimittely ollut aikanaan ns. hyväntahtoista, jolle sinäkin olet naureskellut? Kerropa vähän enemmän.
.
Aluksi menikin vitsistä, mutta nyt kun jo jatkaa ja jatkaa nimen käyttöä jo toista kuukautta, ei enää naurata vaan v...tuttaa. Normaali ihminen mielestäni tajuaisi lopettaa. Ehkä haluaa tahallaan katsoa, miten kauan menee että ärsyynnyn.
Keksi tyypin lapsista vastaavat alatyyliset nimet ja ala käyttää niitä. Luulisi loppuvan.
Minä inhosin lapsena nimestäni käytettyä lempinimeä - ei sinänsä paha ja yleisesti käytetään tästä nimestä.
Nyt jos joskus joku harvoin hairahtuu tähän, totean hänelle, että en kuule, enkä vastaa. On toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.Aluksi menikin vitsistä, mutta nyt kun jo jatkaa ja jatkaa nimen käyttöä jo toista kuukautta, ei enää naurata vaan v...tuttaa. Normaali ihminen mielestäni tajuaisi lopettaa. Ehkä haluaa tahallaan katsoa, miten kauan menee että ärsyynnyn.
Sano hänelle, että "nimeni on X, ellei kelpaa, ei ole pakko puhua minulle".
Kiusaamista ei tarvitse sietää.
Alkuperäinen kirjoitti:
Tai jos olisi Leena, niin nimestäni väännettäisiin Lerssi.
Oksettava tyyppi. Nimittely on alistamista.
NÖYRYYTTÄMINEN
Toisen mitätöinti, nimittely, halventaminen ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa. Erityisen nöyryyttävää on haukkua toista muiden kuullen.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nain_tunnistat_h…
No kerropa vähän että millaisia nimiä niin voidaan sitten ruotia.