Auttaako iso talo lapsiperheen kaaoksen hallinnassa?
Meillä 5-henkinen perhe ja 115m2 ok-talo. Periaatteessa mahdutaan asumaan, mutta joudun tekemään jatkuvaa "konmarittamista" ja silti jokainen kaappi on täynnä. Kolme eri ikäistä lasta tietää väkisin paljon tavaraa, urheiluvälineitä ym... onko tavaran hallinta helpompaa isommassa talossa? Onko kenelläkään kokemusta?
Kommentit (8)
Tietenkin. On enemmän kaappitilaa, iso ullakko ja pihavarasto.
Just mahtuu kolmihenkinen perhe asumaan n. 200 neliössä.
Meitä asuu kaksi henkilöä 60 neliön kaksiossa ja kämppä on kyllä ihan hetkessä kaaos.
Meillä on 244 neliön talo plus autotalli plus varastot. Kaksi aikuista, kaksi teiniä ja kaksi koiraa.
Väljyys auttaa pitämään järjestystä. Kyllä.
Kunnolliset säilytystilat ehkäisevät kaaosta. Kun kaikella on paikkansa, niin tavarat on helppo laittaa paikoilleen.
Ei kai, eks se niin menny av palstalaisille että jos perhe asuu pienessä asunnossa ja tila ei tahdo riittää tavaroille ja ihmisille niin vikaa on vain elämänhallinnassa ja konmaritusta vaan ja "turhat" tavarat roskiin vaan.
Meillä oli eka talo 162m2 ja meitä asui siinä 6. Ei mitään kaaosta koskaan. Lapsilla oli omat huoneet ja niissä omat tavarat joista itse huolehtivat.
Nyt meitä on enää 3 235m2 talossa eikä edelleenkään kaaosta. Uskon että vaikka asuisimme pienemmässäkin homma olisi hallinnassa. Tavaroita vaan sen verran kuin kaappeihin mahtuu.
Minuakin kiinnostaisi. Meillä kolme lasta ja 90 m2 asunto. Lisäksi vuokravarasto kausikamppeille ja muulle harvoin käytettävälle roinalle.
Olen itse järkeillyt, että isossa asunnossa kaaos pääsisi helpommin liian pitkälle. Ei siis olla mitään "kaikella on paikka" -ihmisiä.