Minua aina naurattaa, kun ihmiset puhuvat Amerikasta
Koska monet heistä kuvittelevat, että Amerikka = Yhdysvallat, vaikka Amerikkaan kuuluu paljon muitakin valtioita.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisetkin puhuvat amerikasta. Ei ole termia ” an unitedstatesman” tai ”a unitedstatesan” vaan on ”an American”. Onko tv-ohjelmat American Idol tai Americas Got Talent tuttuja?
America viittaa siis yleisesti juuri Yhdysvaltoihin. Ei ole mitenkään kummallista että sana on levinnyt muihinkin kieliin.
Itse asun Usassa, ja paikkana täällä viitataan useammin esim U.S. tms eikä America, mutta ihmiset tosiaan ovat Americans.
Make America Great Again?
Kyseisen iskulauseen tekijän sanavarasto ei ole ihan samantasoinen kuin keskimääräisen koulutetun amerikkalaisen. Bad. Sad. Very bad. Kolmivuotiaan kielenkäyttöä. Joten siitä ei kannata ottaa mallia.
Tuo slogan ei suinkaan ole Trumpin keksimä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisetkin puhuvat amerikasta. Ei ole termia ” an unitedstatesman” tai ”a unitedstatesan” vaan on ”an American”. Onko tv-ohjelmat American Idol tai Americas Got Talent tuttuja?
America viittaa siis yleisesti juuri Yhdysvaltoihin. Ei ole mitenkään kummallista että sana on levinnyt muihinkin kieliin.
Itse asun Usassa, ja paikkana täällä viitataan useammin esim U.S. tms eikä America, mutta ihmiset tosiaan ovat Americans.
Make America Great Again?
Kyseisen iskulauseen tekijän sanavarasto ei ole ihan samantasoinen kuin keskimääräisen koulutetun amerikkalaisen. Bad. Sad. Very bad. Kolmivuotiaan kielenkäyttöä. Joten siitä ei kannata ottaa mallia.
Hyvin näyttää uppoavan kansaan kuitenkin. Ehkä kertoo jotain heidän älykkyystasostaan, kuin myös koulutustasostaan?
Uppoaa selvään vähemmistöön kansasta. Jo vaaleissa, ja edelleen. Ja kyllä, siinä matalammin koulutetussa kansanosassa kannatus on vahvempaa.
Eikös America ole aina vain USA ja the Americas viittaa sitten laajemmin Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan.