Lue keskustelun säännöt.
Hullu avustaja meidän kylällä - miten sanon ei
20.10.2017 |
naapurinrouva käy leipäjonosta leipää ja kun sitä on paljon tuputtaa sitä koko naapurustolle. Käy kauhomassa kaksin käsin. Yksi naapureista oikein suuttui kun ei uskonut muuten. Onko teilläpäin tällaisia epätoivottuja ns. Hyväntekijöitä?
Kommentit (2)
Mutta ikävä kyllä heitän tuputusleivät roskiin kun on meillä tuorettakin
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Oma kokemukseni leipäjonosta on, että siellä tyrkytettiin ihan älyttömästi ruokaa. Sitten kun oli kotiin tullessa yli kymmenen jugurttia, joiden päiväys on ihan pian, niin kyllä niitä tuli tyrkytettyä eteen päin kavereille. Opiskelijaporukoissa onneksi kelpasivat. Jugurttia ei kai ihan hirmu usein ole, mutta leipää noissa jonoissa on usein paljon.
Tuossa on varmaan se, että naapuri ottaa niitä leipiä, kun luultavasti muuten menisivät jätteeksi. Ehkä hän kuvittelee, että löytää niille kuitenkin ottajia, ettei tarvisi roskiin heittää. Hän ei tajua, että sellaisille, jotka eivät noissa jonoissa ole käyneet, voi tuosta tulla olo, että on auttamisesta jotain velkaa (vastapalveluksen joskus tms). Itse saattaisin joskus ottaa leipää vastaan ja ihan vain lyhyesti kiittää siitä (ilman päivittelyjä että tulikin tarpeeseen, kiitoksia kovasti), mutta en tarjoaisi siitä mitään vastapalvelusta. Jos naapurille tulisi tuosta olo, että olen kiittämätön, kun en tee "roskaleivän" vastaanotosta numeroa, niin sitten se leivän kuskaaminen minulle varmaan loppuisi.