Onko peruskoulussa enää mitään järkeä
Onko peruskoulussa enää mitään järkeä, täälläkin opettajat kertoo että siellä vain riehutaan, kiusataan ja tapellaan. Olen päättäny ottaa lapsen kotikouluun koska muuta vaihtoehtoa ei ole enää :(
Kommentit (17)
Meillä lapsi on kotikoulussa ja toimii erittäin hyvin (teen töitä kotoa käsin ja koneella joten onnistuu). Viikossa edetään enemmän kuin koulussa kuukaudessa tai kahdessa.
Väkivalta kouluissa on kaksinkertaistunut edellisen kymmenen vuoden aikana. Olen tämän itse huomannut.
T:siivooja
Tosi masentavaa luettavaa onneksi lapsi on vasta vuoden vanha. Toivottavasti asiat paranee kuudessa vuodessa koska ei ole varaa kotiopetukseen :(
Ois hauska tietää mihin minun verorahat on käytetty.......
Vierailija kirjoitti:
Tosi masentavaa luettavaa onneksi lapsi on vasta vuoden vanha. Toivottavasti asiat paranee kuudessa vuodessa koska ei ole varaa kotiopetukseen :(
Hyvinhän sulla on aikaa säästää
Kaikki s..tanan uudet OPSit, joissa vastuu oppimisesta annetaan oppilaille, jotka eivät pysty sitä ottamaan, H..tin digitalisaatio tilanteessa, jossa muutenkin istutaan koko ajan nenä kiinni ruudussa ja ihmisten väliset kontaktit vähenevät. ...keleen integraatio, jossa pienryhmiin kuuluvat oppilaat levitetään häiriköimään normiluokkaa. Paikalla on erityisopettajaa, resurssiopettajaa ja koulunkäynninohjaajaa, joista jokainen ramppaa hoitamassa tärkeitä asioitaan tunnin aikana. V..n mamuoppilaat! Jotka istuvat integraatioluokassa aikomattakaan yrittää ymmärtää opetuksesta mitään, kun ei tarvitse, kun yhteiskunta syöttää sänkyyn hamaan kalpean kuolemaan asti. Fu...ing MOKit, jotka eivät kiiinnosta ketään ja häiriköintiin taipuvaiset käyttävät senkin ajan häiriköidäkseen muita. Onneksi Pisa-tulokset tulevat laskemaan, ettei tarvitse ylpeillä näillä s..n homekouluilla, joissa ennenkaikkea oppilaiden terveys on vaarassa. Tähän, kun lisää k...päiset vanhemmat, jotka sekaantuvat koulussa joka asiaan ja leipääntyneiden opettajat, niin... Me ollaan hävitty tää peli, onneksi annetaan tasoitusta kehitysmaiden ja Ruotsin koululaitoksille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki s..tanan uudet OPSit, joissa vastuu oppimisesta annetaan oppilaille, jotka eivät pysty sitä ottamaan, H..tin digitalisaatio tilanteessa, jossa muutenkin istutaan koko ajan nenä kiinni ruudussa ja ihmisten väliset kontaktit vähenevät. ...keleen integraatio, jossa pienryhmiin kuuluvat oppilaat levitetään häiriköimään normiluokkaa. Paikalla on erityisopettajaa, resurssiopettajaa ja koulunkäynninohjaajaa, joista jokainen ramppaa hoitamassa tärkeitä asioitaan tunnin aikana. V..n mamuoppilaat! Jotka istuvat integraatioluokassa aikomattakaan yrittää ymmärtää opetuksesta mitään, kun ei tarvitse, kun yhteiskunta syöttää sänkyyn hamaan kalpean kuolemaan asti. Fu...ing MOKit, jotka eivät kiiinnosta ketään ja häiriköintiin taipuvaiset käyttävät senkin ajan häiriköidäkseen muita. Onneksi Pisa-tulokset tulevat laskemaan, ettei tarvitse ylpeillä näillä s..n homekouluilla, joissa ennenkaikkea oppilaiden terveys on vaarassa. Tähän, kun lisää k...päiset vanhemmat, jotka sekaantuvat koulussa joka asiaan ja leipääntyneiden opettajat, niin... Me ollaan hävitty tää peli, onneksi annetaan tasoitusta kehitysmaiden ja Ruotsin koululaitoksille.
Oletko opettaja?
No mun mielestä on.
Asuimme viisi vuotta ulkomailla ja lapset olivat arvostetussa ja kalliissa yksityiskoulussa.
Tietty en voi sulkea pois sitä, miten oppivat siellä ja sitä kautta loivat pohjaa, mutta kaksi vanhinta ovat nyt lukion 1. luokalla ja 9. luokalla. Sanovat että suomalainen koulu on parempi. Ulkomailla oli kyllä esim. matematiikka paljon, paljon vaativampaa. Samoin fysiikka ja kemia. Nämä ovat Suomessa tosi helppoja. Uskontoa ei ollut ollenkaan, joten se on ollut vaikeaa. Mutta opetus on johdonmukaisempaa ja selkeämpää. Kuulemma. Kysyin, niin kuulemma opettajilla oli selkeämpi käsikirjoitus tunnista. Entisessä koulussa tosi paljon jäi oppilaan oman tekemisen varaan. Siellä käytettiin myös paljon yksityisopetusta, eli jos matikassa vaikeaa, niin sitä opetti opettaja erikseen maksettuna, vapaa-ajalla.
Alakoululaisella ero on pienempi. Uskonnossa toki sama. Mutta muuten aika samanlaista kuin yksityisessä IB-koulussa. En ole kuullut työrauhasta isoja ongelmia. Lapset kyllä enkkuluokalla, eli pienempi ryhmä eikä esim. pakolaistaustaisia.
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä on.
Asuimme viisi vuotta ulkomailla ja lapset olivat arvostetussa ja kalliissa yksityiskoulussa.
Tietty en voi sulkea pois sitä, miten oppivat siellä ja sitä kautta loivat pohjaa, mutta kaksi vanhinta ovat nyt lukion 1. luokalla ja 9. luokalla. Sanovat että suomalainen koulu on parempi. Ulkomailla oli kyllä esim. matematiikka paljon, paljon vaativampaa. Samoin fysiikka ja kemia. Nämä ovat Suomessa tosi helppoja. Uskontoa ei ollut ollenkaan, joten se on ollut vaikeaa. Mutta opetus on johdonmukaisempaa ja selkeämpää. Kuulemma. Kysyin, niin kuulemma opettajilla oli selkeämpi käsikirjoitus tunnista. Entisessä koulussa tosi paljon jäi oppilaan oman tekemisen varaan. Siellä käytettiin myös paljon yksityisopetusta, eli jos matikassa vaikeaa, niin sitä opetti opettaja erikseen maksettuna, vapaa-ajalla.
Alakoululaisella ero on pienempi. Uskonnossa toki sama. Mutta muuten aika samanlaista kuin yksityisessä IB-koulussa. En ole kuullut työrauhasta isoja ongelmia. Lapset kyllä enkkuluokalla, eli pienempi ryhmä eikä esim. pakolaistaustaisia.
Kuulostaa hyvältä. Paljon pitää jäädäkin oppilaan oman tekemisen varaan, koska se on ainoa tapa oppia oikeasti ja samalla opettaa vastuuta
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi on kotikoulussa ja toimii erittäin hyvin (teen töitä kotoa käsin ja koneella joten onnistuu). Viikossa edetään enemmän kuin koulussa kuukaudessa tai kahdessa.
Joo, kotona luetaan kirjasta kappale ja tehdään sen tehtävät. Koulussa paneudutaan asioihin hiukan eri tavalla, aineenopettajilla on syvät tiedot, jokaisella omasta alastaan. Toisin kuin sinulla. Sen takia en itse koskaan ottaisi lastani pois kouluopetuksesta. Toki voisin etsiä koulun, jossa on pienet oppilasryhmät ja parempi työrauha ja maksaa lapselleni koulukuljetuksen sinne, mutta nykyinen koulu on ihan hyvä.
Itse asiassa pienten väestöltään köyhtyvien kuntien kannattaisi satsata kouluihinsa sikäli, että he lupaisivat vaikkapa luokkamaksimin 14 oppilasta, tukiopetusta ja erityisopetusta ja pienryhmäopetusta jne. Moni naapurikunnan hälinätappelukouluihin kyllästynyt perhe voisi hyvinkin lähettää lapsensa mieluummin rauhallisempaan kouluun. Kouluthan saavat valtionavustusta oppilasmäärän perusteella, eikä noiden oppilaiden tarvitse asua samassa kunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä on.
Asuimme viisi vuotta ulkomailla ja lapset olivat arvostetussa ja kalliissa yksityiskoulussa.
Tietty en voi sulkea pois sitä, miten oppivat siellä ja sitä kautta loivat pohjaa, mutta kaksi vanhinta ovat nyt lukion 1. luokalla ja 9. luokalla. Sanovat että suomalainen koulu on parempi. Ulkomailla oli kyllä esim. matematiikka paljon, paljon vaativampaa. Samoin fysiikka ja kemia. Nämä ovat Suomessa tosi helppoja. Uskontoa ei ollut ollenkaan, joten se on ollut vaikeaa. Mutta opetus on johdonmukaisempaa ja selkeämpää. Kuulemma. Kysyin, niin kuulemma opettajilla oli selkeämpi käsikirjoitus tunnista. Entisessä koulussa tosi paljon jäi oppilaan oman tekemisen varaan. Siellä käytettiin myös paljon yksityisopetusta, eli jos matikassa vaikeaa, niin sitä opetti opettaja erikseen maksettuna, vapaa-ajalla.
Alakoululaisella ero on pienempi. Uskonnossa toki sama. Mutta muuten aika samanlaista kuin yksityisessä IB-koulussa. En ole kuullut työrauhasta isoja ongelmia. Lapset kyllä enkkuluokalla, eli pienempi ryhmä eikä esim. pakolaistaustaisia.
Kuulostaa hyvältä. Paljon pitää jäädäkin oppilaan oman tekemisen varaan, koska se on ainoa tapa oppia oikeasti ja samalla opettaa vastuuta
Enkkuluokalla asiat paremmin, koska eri "taustaiset" lapset menee sinne. Kun taas normiluokille menee nää häiriköt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä on.
Asuimme viisi vuotta ulkomailla ja lapset olivat arvostetussa ja kalliissa yksityiskoulussa.
Tietty en voi sulkea pois sitä, miten oppivat siellä ja sitä kautta loivat pohjaa, mutta kaksi vanhinta ovat nyt lukion 1. luokalla ja 9. luokalla. Sanovat että suomalainen koulu on parempi. Ulkomailla oli kyllä esim. matematiikka paljon, paljon vaativampaa. Samoin fysiikka ja kemia. Nämä ovat Suomessa tosi helppoja. Uskontoa ei ollut ollenkaan, joten se on ollut vaikeaa. Mutta opetus on johdonmukaisempaa ja selkeämpää. Kuulemma. Kysyin, niin kuulemma opettajilla oli selkeämpi käsikirjoitus tunnista. Entisessä koulussa tosi paljon jäi oppilaan oman tekemisen varaan. Siellä käytettiin myös paljon yksityisopetusta, eli jos matikassa vaikeaa, niin sitä opetti opettaja erikseen maksettuna, vapaa-ajalla.
Alakoululaisella ero on pienempi. Uskonnossa toki sama. Mutta muuten aika samanlaista kuin yksityisessä IB-koulussa. En ole kuullut työrauhasta isoja ongelmia. Lapset kyllä enkkuluokalla, eli pienempi ryhmä eikä esim. pakolaistaustaisia.
Kuulostaa hyvältä. Paljon pitää jäädäkin oppilaan oman tekemisen varaan, koska se on ainoa tapa oppia oikeasti ja samalla opettaa vastuuta
Mutta jos opettaja ei ohjaa ja anna perustaitoja, on todella vaikeaa keskitasoisenkin oppilaan oikeasti löytää tie sinne tiedon perälle asti. Moni päätyy tekemään mahdollisimman vähän, kunhan nyt läpi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä on.
Asuimme viisi vuotta ulkomailla ja lapset olivat arvostetussa ja kalliissa yksityiskoulussa.
Tietty en voi sulkea pois sitä, miten oppivat siellä ja sitä kautta loivat pohjaa, mutta kaksi vanhinta ovat nyt lukion 1. luokalla ja 9. luokalla. Sanovat että suomalainen koulu on parempi. Ulkomailla oli kyllä esim. matematiikka paljon, paljon vaativampaa. Samoin fysiikka ja kemia. Nämä ovat Suomessa tosi helppoja. Uskontoa ei ollut ollenkaan, joten se on ollut vaikeaa. Mutta opetus on johdonmukaisempaa ja selkeämpää. Kuulemma. Kysyin, niin kuulemma opettajilla oli selkeämpi käsikirjoitus tunnista. Entisessä koulussa tosi paljon jäi oppilaan oman tekemisen varaan. Siellä käytettiin myös paljon yksityisopetusta, eli jos matikassa vaikeaa, niin sitä opetti opettaja erikseen maksettuna, vapaa-ajalla.
Alakoululaisella ero on pienempi. Uskonnossa toki sama. Mutta muuten aika samanlaista kuin yksityisessä IB-koulussa. En ole kuullut työrauhasta isoja ongelmia. Lapset kyllä enkkuluokalla, eli pienempi ryhmä eikä esim. pakolaistaustaisia.
Kuulostaa hyvältä. Paljon pitää jäädäkin oppilaan oman tekemisen varaan, koska se on ainoa tapa oppia oikeasti ja samalla opettaa vastuuta
Mutta jos opettaja ei ohjaa ja anna perustaitoja, on todella vaikeaa keskitasoisenkin oppilaan oikeasti löytää tie sinne tiedon perälle asti. Moni päätyy tekemään mahdollisimman vähän, kunhan nyt läpi menee.
Toki täytyy ohjata ja auttaa opiskelijaa vaikeiden kohtien yli, mutta ajatusprosesseja ja jäsentämisiä ei voi tehdä toisen puolesta
Kyllä mua oikeasti hirvittää nykymeno. Mun lapsuudessa koulussa oli jotain järkeä. Istuttiin pulpeteissa ja opiskeltiin, menestys mitattiin kokeissa. Nykyään on ilmiöviikkoa, ryhmätöitä, sosiaalisuutta, sosiaalisuutta ja vielä kerran sosiaalisuutta. Mitä enemmän tapahtumia ja erikoisuuksia, sitä parempi. Semmoinen käsitys mulla on tästä uudesta opsista.
Johtuu siitä 20 prosentista lapsista jotka ajattelee että sossu elättää heidät hautaan asti
Ei ole ota lapsi kotikouluun. Länsi euroopassa kaikki julkiset koulut on ala-arvoisia. Johtuu sosiaalituista kaiken maailman narkkarit ja mamut hankkii lapsia vaikka ei heitä halua kasvattaa.