Kysymys naisille, jotka tekivät aloitteen, ja saivat sen miehen
Tunnetteko koskaan mustasukkaisuutta niitä edellisiä naisia kohtaan, joista miehenne on ollut niin kiinnostunut, että hän on tehnyt aloitteen? Tuleeko ikinä sellainen olo, että miksei mies tehnyt juuri sinua kohtaan aloitetta, jos on aiemmin tehnyt paljonkin aloitteita. Tuleeko olo, että et ollut tarpeeksi kiinnostava alunperin?
Kysyy nainen, joka 1,5 vuoden seurustelun jälkeen tuntee juuri näin. Vaikka mies nyt onkin rakastunut juuri minuun, niin välillä tulee epävarmuus siitä, että miksei hän sitten minulle lähettänyt sitä ensimmäistä viestiä.
Varmaankin tosi tyhmää. Auttakaa epävarmaa naista hädässä...
Kommentit (19)
Niin no lähes jokainen varattu mies on samassa tilanteessa kanssasi ja hyvin menee.
Ajattele näin: mies ei ehtinyt tehdä aloitetta koska sinä olit niin nopea! Nauti elämästä ja rakkaasta miehestäsi äläkä etsimällä etsi ongelmia sieltä missä niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mieheni ei nimittäin ole koskaan tehnyt aloitetta kellekään, naiset ovat tehneet hänelle.
Miksi vastasit sitten?
Vierailija kirjoitti:
Niin no lähes jokainen varattu mies on samassa tilanteessa kanssasi ja hyvin menee.
Ja vieläpä niin, että pelkkään seksiin mies ei olisi kelvannut, mutta piirityksen jälkeen elättäjäksi kyllä.
Olen aina tehnyt aloitteen itse, enkä ole osannut tuollaista näkökulmaa ajatellakaan.
Voisiko olla, että suhtaudut turhan perinteikkäästi aloitteen tekemiseen ja siksi tunnet noin? Vai olitteko tunteneet jo tovin ja sinä ehtinyt toivoa aloitetta mieheltä?
Hän olisi kyllä ehtinyt, sillä ehdimme tuntea pitkän aikaa, ennen kuin tein aloitteen. Ja tiedän, että oma mieheni on tehnyt aloitteita paljonkin ennen minun tapaamistani, eli hän ei ollut ujo ja sellainen mies, joka ei uskaltaisi aloitteita tehdä.
Mutta tuo on hyvä ajatus, että niinhän se on jokaisessa parisuhteessa: jonkun on täytynyt se ensimmäinen askel ottaa, ja hyvin menee. En tiedä, että miksi tuo asia silti tuo minulle niin suuren epävarmuuden tunteen.
Ap
En koska olin itse "säälittävyyden multihuipentuma" jättäessäni oman porukkani baariin ja etsiessäni Häntä =D koko homma naurattaa (alkoholilla oli osuutta) nykyisinkin.
Olen miehelleni ensimmäinen ja niin hänkin minulle, olemme olleet yhdessä nyt 13 vuotta. Kertaakaan en ole ihmetellyt tai harmitellut sitä, että minä jouduin tekemään aikanaan aloitteen. Mieheni on ujo eikä omien sanojensa mukaan millään voinut uskoa, että minä olisin oikeasti kiinnostunut hänestä. Jouduin sitten ottamaan ohjat omiin käsiini, eikä siinä mitään, kyllä minulle kelpaa myös sellainen hieman "agressiivisempi" rooli. ;)
Kyllä tuo toimii toisinpäin myös. Suomessa on varmasti miehiä jotka ovat suhteessa koska (joutuivat) itse tekemään aloitteen kun näytti siltä että muuten suhde ei toteudu ja nyt sitte miettivät että olisikohan jossain nainen joka haluaisi häntä niin paljon että tekisi jopa aloitteen.
Ei, todennäköisesti nekin (pari) naista on olleet itse aloitteellisia. En usko että mieheni on pahemmin yrittänyt koskaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Hän olisi kyllä ehtinyt, sillä ehdimme tuntea pitkän aikaa, ennen kuin tein aloitteen. Ja tiedän, että oma mieheni on tehnyt aloitteita paljonkin ennen minun tapaamistani, eli hän ei ollut ujo ja sellainen mies, joka ei uskaltaisi aloitteita tehdä.
Mutta tuo on hyvä ajatus, että niinhän se on jokaisessa parisuhteessa: jonkun on täytynyt se ensimmäinen askel ottaa, ja hyvin menee. En tiedä, että miksi tuo asia silti tuo minulle niin suuren epävarmuuden tunteen.
Ap
Oletko kysynyt asiasta mieheltäsi?
Minulla oli sama tilanne nykyisen mieheni kanssa. Olimme tunteneet jo hyvän aikaa kun lopulta kyllästyin ja tein aloitteen. Mies oli luullut jääneensä "friend zonelle", eikä halunnut pilata kaveruutta. En kauhean selvästi ollut näyttänyt, että kiinnostusta olisi muuhunkin :)
Mitä jos semikiinnostavalle uskaltaa paremmin tehdä aloitteen kuin sille järisyttävän täydellisen tuntuiselle?:)
Mutta onko naisia, joille on käynyt juuri näin? Heidän kokemuksiaan kaipailisin.
Ap
Neitseellisen mieheni tavatessani olin kouluikäisen lapsen yh. Ei haitannut, enemmänkin mietin miten noin täydellinen helmi on tyrkyllä mutta liki poimimaton. No, minähän sen aloitteen tein, siinä kai sen salaisuus.
Tein aloitteen. Olen ennemmin säälinyt hänen eksäänsä joka kuultuaan minusta (tuolloin oli raskaana uudelle miehelleen) hyökkäsi pienten lastensa kanssa aamuyöstä kotiimme huorittelemaan minut.
Ilmeisesti niistä suhteista ei oikein tullut mitään ainakaan pysyvää kun mies teki aloitteen. Ehkä nyt kun sinä naisena teit aloitteen niin olet herättänyt miehessä vahvat tunteet ja siksi teidän suhde toimii.
Olen varmaan aina ollut itse aloitteellinen, nyt kun asiaa miettii. Pelimiehet joista ei ole ollut paljoa iloa on tehneet joskus aloitteen mutta kaikkihan tietää mitä siitä seuraa..
Eli en vaivaisi päätäni moisella.
Ei. Mieheni ei nimittäin ole koskaan tehnyt aloitetta kellekään, naiset ovat tehneet hänelle.