Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hukassa elämässä

Vierailija
20.10.2017 |

Olen 28-vuotias ja tunnen olevani edelleen kuin teini-iän myllerryksessä. En tiedä yhtään, mitä haluaisin elämässäni tehdä.
Lukion jälkeen olen matkustellut, asunut vuosia ulkomailla, tehnyt mitä erilaisiaisempia töitä, opiskellut yliopistoissa (koskaan valmistumatta).
Olen saanut kerättyä mukavasti rahaa ja ostin jopa oman asunnon, minulla on ihana puoliso ja olemme onnellisia yhdessä. Nämä ovat ainoat asiat, johon olen tyytyväinen elämässäni.
Kaikella muulla tavalla jotain merkittävää puuttuu.. Elämäni tuntuu jotenkin täysin merkityksettömältä, enkä jaksa enää keskittyä oikeastaan yhtään mihinkään. Mikään työ tai opinnot eivät tunnu kiinnostavilta tai vaivan arvoiselta. Valtiotieteellisestä saisin muutamalla kurssilla paperit ulos, mutta asia ei hetkahduta minua tippaakaan.
Olen saanut työtarjouksia, mutta jotenkin tunnen olevani täysin kykenemätön ja ennenkaikkea epämotivoitunut mihinkään.
Aivan kuin elämästäni puuttuisivat aidot kiinnostuksen kohteet ja intohimot. Tarkemmin ajatellen, en muista koskaan olleeni intohimoinen minkään asian suhteen. Kiinnostukseni ovat aina olleet impulsiivisia ja nopeasti ohimeneviä ja olen poukkoillut tilanteista toiseen.
Masennuksen kokeneena, en voi sanoa olevani nyt millään tavoin masentunut. Minulla on ainoastaan kaikin tavoin jotenkin tyhjä ja merkityksetön olo, joka on jatkunut jo vuosia.

Onko täällä samaa kokeneita? Miten olette päässeet elämässä eteenpäin? Millaiseen kallonkutistajaan kannattaisi olla yhteydessä, jotta tällaisesta olosta pääsee eroon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ainakin yliopistosta ne paperit ulos. Olo voi olla parempi, kun ajattelee että on tehnyt jotain loppuun saakka. Kesken jääneet asiat jää helposti häiritsemään ja vaivaamaan.

Vierailija
2/3 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt ainakin yliopistosta ne paperit ulos. Olo voi olla parempi, kun ajattelee että on tehnyt jotain loppuun saakka. Kesken jääneet asiat jää helposti häiritsemään ja vaivaamaan.

Se olisi kyllä järkevää, mutta motivaation puute on valtava. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisen elämisen vaikeus. Mahdollisuuksia ja kykyjä vaikka mihin, mutta mikään ei kelpaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä