Sinä ei-akateeminen, tiedätkö mitä eroa on positiivisuudella ja normatiivisuudella?
Kommentit (13)
Mitä hyötyä minulle olisi siitä tiedosta?
Tiedän, mutta aloituksesi osoittaa niin suurta viisauden puutetta etten viitsi tähän vastausta laittaa.
Vinkki: ei-akateemisuus ei tarkoita sitä etteikö ihminen voisi lukea aivan samoja kirjoja kuin sinä. Ihn siihen riittää oma kiinnostus.Yliopiston kirjastoon ja verkkoaineistoon kun pääsevät käsiksi muutkin kuin yliopistolla opiskelevat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä minulle olisi siitä tiedosta?
Pääsisit briljeeraamaan tiedoillasi baaritiskillä vastakkaiselle sukupuolelle.
Kysymykseesi löytää vastauksen jos osaa edes perus-KVG:n? Mikä siis on tämän jutun pointti? Olet tosi onnellinen ilmeisesti että olet akateeminen? Kjäh kjäh?
...well, good for you...
Sinä aloittaja et taida tietää juuri mitään. Lienet juuri oppinut nuo sanat ehkä sosiologian historiaa tai teoriaa käsittelevällä luennolla. Jos oikeasti ymmärtäisit tieteestä tai filosofiasta mitään, tietäisit että kummallekaan käsitteelle ei ole mitään yksiselitteistä määritelmää, ja lisäksi että sanan 'positiivinen' käyttö tarkoittamassasi yhteydessä on todella vanhanaikaista, eikä oikeastaan kukaan nykypäivän tutkija enää puhu noin.
Aloittaja on se akateemisten piirien huonoimman prosentin pelle josta kukaan ei oikeasti tykkää.
Positiivisuus on niinku ihquu ja normatiivisuus on niinku normi päivä.
Ihan selkeää suomenkieltä jonka pitäisi olla selvää jokaiselle aikuiselle koulutustasosta riippumatta.
Sivistymättömän juntin tunnistaa helpoiten siitä, että hän käyttää puheessaan hienoja termejä, jotka voisi aivan hyvin ilmaista myös arkikielellä.
Positiviisuus: kuinka asiat näyttävät olevan. Normatiivisuus: kuinka asioiden pitäisi olla. Perustason talousviisastelijat eivät näytä tuntevan Humen giljotiinia: siitä, kuinka asiat ovat, ei tule päätellä, kuinka niiden pitäisi olla.
Positiivisuus on niinku et kaikki on kavereita, kaikil on hauskaa ja lähetellään emojeit. Normatiivisuus liittyy ehkä jotenki Normandian maihinnousuun? Eiks jeh
Mä oon akateeminen mutta en tiedä. Löytäisin kuitenkin vastauksen googlettamalla jos sitä tarvitsisin. Miksi säilöä tietoa päähänsä nykyaikana, jona valtava määrä tietoa on pienen googletuksen päässä vaikka omalta puhelimelta käsin t. tekniikan akateeminen
En tiijä.