Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudistaminen = muuttaminen paskemmaksi

Vierailija
19.10.2017 |

Listataan tähän alle esimerkkejä, miten palvelu tai tuote on huonontunut, kun sitä on "uudistettu".

Antaa tulla :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa itse aloitan.

Tampereen Stokkan 3. kerros. Iso kyltti: "Uusi kassa".

Se vain, että vanhaa ei ole enää missään, joten suhteessä mihin tämä siirretty kassa on uusi?

Itse asiassa kassojen määrää on vähennetty. Mutta joo, keskellä on yksi kassapiste, jossa saakin sitten odottaa. Se on tämä "Uusi kassa".

-ap

Vierailija
2/18 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumblr. Sovellus on nykyään aivan paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinterest! Miksi se nykyään näyttää kuvan alla niitä "samanlaisia kohteita" ulkoasultaan samanlaisia, ei aiheeltaan kuten aikaisemmin? Samoin jos käyän hakua, tulee vain jotain suomenkielisiä tuloksia vaikka olen säätänyt kieleksi englannin, haen englanniksi ym? Lisäksi etusivulleni ei tule enää kaikkien seuraamieni pinnaamia kuvia, lähes ainoastaan yhden aihepiirin + suosiuksia jostain random-kanavista. En tykkää yhtään!

Vierailija
4/18 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskean Talon palvelut, mutta se on toisaalta hyvä muutos!

Nyt kyllä kerrot, mikä on Ruskea Talo. Siitä on täällä jauhettu monessa ketjussa, mutta itse olen lukenut vain otsikot. Mulla on kyllä mielikuva, mikä se voisi olla... Mutta kerron sitten kuin asian todellinen laita selviää ensin!

-ap

Vierailija
5/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti. Joka ikinen kerta.

Vierailija
6/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microsoftin Office versioista 2007 on paras. Sen jälkeen tuli huononnuksia, eli joitakin toimintoja pitää etsiä. Tämä tehdään varmaan tahallaan, että ihmisiä saisi kouluttaa uusiin. Mutta olen ne toiminnot löytänyt itsekin. Ärsyttävää vain käyttää työaikaa sellaiseen. Esim. pikatulostus on kokonaan poistettu, pitää painaa kaksi kertaa jotain, ennen kuin saa tulostettua. Ylä- ja alatunniste Excelissä menee ihan oudosti, saattaa tulla tekstin päälle, jos sivu on täynnä ja se pitää ihmeellisten kommervenkkien kautta käydä katsomassa, pitää miettiä jo sivua tehdessä, paljonko siihen saa laittaa jotain. 

Vierailija
7/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC on uudistanut kahvilinjastojaan huonompaan suuntaan. Valikoima vähentynyt ja tiskin pituus pienentynyt. Kuopiosta tuli kamala, ei käydä siellä enää. Lisäksi siellä kaikuu. 

Vierailija
8/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta. Huonontunut jokaisen uudistuksen yhteydessä. Ainakaan itse en muista yhtään onnistunutta muutosta. Anyone?

Vierailija
9/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nettisivut jotka on uudistettu ovat huonontuneet.

Vierailija
10/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr.

Vierailija
11/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päätelaitteen näytön koon mukaan skaalautuvat nettisivut = yksinkertaistettu jotta tyhmätkin osuisivat sormillaan johonkin. Isoilla näytöillä   vaikka työpaikalla sellaiset ovat tietoturvariski koska sivujen sisältö luettavissa metrien päästäkin.

Vierailija
12/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Microsoftin Office versioista 2007 on paras. Sen jälkeen tuli huononnuksia, eli joitakin toimintoja pitää etsiä. Tämä tehdään varmaan tahallaan, että ihmisiä saisi kouluttaa uusiin. Mutta olen ne toiminnot löytänyt itsekin. Ärsyttävää vain käyttää työaikaa sellaiseen. Esim. pikatulostus on kokonaan poistettu, pitää painaa kaksi kertaa jotain, ennen kuin saa tulostettua. Ylä- ja alatunniste Excelissä menee ihan oudosti, saattaa tulla tekstin päälle, jos sivu on täynnä ja se pitää ihmeellisten kommervenkkien kautta käydä katsomassa, pitää miettiä jo sivua tehdessä, paljonko siihen saa laittaa jotain. 

Ehkä Officen osalta kokonaisuudessaan noin, mutta Wordin kehitys saavutti lakipisteensä jo 2000-luvun alussa, ja sen jälkeen on tultu rytinällä alas.

Mutta joo, sillähän ei ole oikeastaan merkitystä, sillä nykyään saa kirjoittaa miten sattuu ja asetuksetkin voi olla niin ja näin. Tekstinkäsittelyä työkseen tekevät, kuten toimistosihteerit, on potkittu pois, ja nyt jokainen lääkäri ja asianajaja itse tuhertaa nakkisormin omat tuotoksensa. Ei niissä silloin oikolukua, tavutusta, tasausta ja sivunumerointia tarvita kun asiantuntija pistää parastaan.

Vierailija
14/18 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta. Huonontunut jokaisen uudistuksen yhteydessä. Ainakaan itse en muista yhtään onnistunutta muutosta. Anyone?

Niin alun perin tää oli isien palsta, äidit ei palstaillu ollenkaan.

Vierailija
15/18 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä aina, kun pankilta tulee kirje, joka alkaa: "Hyvä asiakkaamme, parannamme palveluamme...", jo tietää huokaista syvään. Sama koskee monesti kauppojen etukorttipostia ja Postin tiedotteita.

Vierailija
16/18 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google ja kvg

Vanhat muistaa vielä, miten sillä joskus löysikin jotain hakutuloksiinsa vastaavaa tietoa. Eipä enää.

Vierailija
17/18 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle areena

Mitä enemmän uudistetaan (eli matkitaan Netflixistä juttuja) sitä sekavammaksi se menee.

Vierailija
18/18 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on muuttunut huonommaksi alkuajoista. Samoin WhatsApp paskentui kun Face osti sen.

WhatsAppista ei tule muuten mieleen yhtään sellaista uutta toimintoa alkuperäiseen verrattuna, jota olisin tarvinnut. Ihan turhaan sitä on kehitetty ja muutettu, alkuperäinen simppeli idea toimi aivan hyvin. No ok, joidenkin ihmisten tilapäivityksissä on nykyään videoita ja niitä on ihan kiva katsoa, mutta enpä sen takia WA:ta käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän