Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin e-pillerimerkkiä ja nyt olen ihan sekaisin

Vierailija
19.10.2017 |

Söin puoli vuotta Cypretyliä (eli Diane Novaa) pahan aknen takia johon eivät miedommat pillerit tehonneet. Jo neuvolassa reseptiä kirjoitettaessa kuitenkin peloteltiin ikävistä sivuvaikutuksista ja neuvolan täti sanoi, ettei kyseistä merkkiä kannata syödä loputtomiin vaan aknen rauhoituttua kannattaisi vaihtaa takaisin miedompiin pillereihin. Olen täältä lukenut myös kaikenlaisia kauhukokemuksia mitä on tapahtunut naisille jotka ovat syöneet Diane Novaa vuosikausia, ja sitten lopettaneet. Hormonit sekoaa täysin, akne palaa pahempana, hiukset lähtee jne. Tämä on pelottanut alusta asti.

Ihoni on tämän puolen vuoden aikana parantunut paljon mutta nämä kaikki muut vaikutukset huolettavat, joten vaihdoin takaisin miedompiin pillereihin eri Linateraan (sama kuin Yaz). Olen nyt syönyt vasta reilun kuukauden näitä miedompia ja akne on palannut kahta kauheampana!! Olen myös henkisesti aivan sekaisin, olen niin masentunut kuin voi olla ja itken joka asiasta, pinna palaa pienimmästäkin mokasta, olen väsynyt 10h yöunienkin jälkeen, kaikki ärsyttää jne. Teinkö virheen kun lopetin Cypretylit vai ovatko nämä normaaleja lopetusoireita? Vai kenties oireita siitä ettei Linaterat ainakaan sovi minulle!? Kannattaako nyt kärsivällisenä vielä odottaa hormonien tasaantumista muutama kuukausi, vai vaihtaa takaisin astetta kovempaan myrkkyyn... Kokonaan ilman pillereitäkään ei siis tee mieli olla, koska akne on minulle oikeasti suuri ongelma ja syö itsetuntoni (ei ole siis kyse mistään muutamasta pikkunäppylästä vaan oikeasti kipeistä paukamista jotka vaikuttavat sekä fyysiseen että henkiseen hyvinvointiin) Toisaalta en ole e-pillereitäkään käyttäessä oma itseni alkuunkaan, joten en tiedä mitä tässä uskaltaisi tehdä. Tuntuu tosi pahalta, olen ihan puun ja kuoren välissä. :( Osaako kukaan auttaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan auttaa sanomalla vain sen, että jokainen on yksilö. Itse söin antibiootteja akneen ja sitten Diane Novaa. Sain pillereistä sen verran sivuoireita, että lopetin ne alle vuoden kuluttua enkä siirtynyt muihin pillereihin. Pillerit paransivat akneni n. 2 kk ja se ei palannut pillereiden lopettamisen jälkeen enää. Oli helpotus normalisoitua, ainoa huono puoli oli että hiuksia lähti aika runsaasti pillereiden lopetuksen jälkeen mutta se tasoittui.

Vierailija
2/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit turvottaapurvottaa. Mieliala kohenee ja painokin putoaa kun pillerit lopettaa. Kyllä kumilla pärjää ehkäisyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi kuulostaa kyllä kurjalta :( Itse olen joskus syönyt Cypretyliä, enkä muista lopetuksen jälkeen tuollaisia oireita. Muistan vain hiusten ja ihon nopeamman rasvoittumisen. Olen kuitenkin käytön jälkeen saanut ihon hyvään kuntoon hyvällä ruokavaliolla, että ehkä saman tason iho-ongelmista emme nyt puhu. Joudun nyt muutaman vuoden tauon jälkeen aloittamaan Cypretylin uudestaan endometrioosin hoitoon. Päädyimme lääkärin kanssa tähän, koska se toimi viimeksikin. Olen miettinyt, että kyseinen tuote sopi minulle siksi, että minulla on jo luonnostaan korkeat hormonimäärät kehossa. Varmaan lääkäri osaa auttaa parhaiten, mutta minun korvaani kuulostaa siltä, että sinun kannattaa palata takaisin paremmin sopivaan Cypretyliin vaikka hormonimäärä olisikin suurempi.

Vierailija
4/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aknen takia diane novaa about 15 vuotta (muutama raskaus välissä) ja sopi tosi hyvin. Kun ikää tuli vaihdoin Qlaira pilleriin, joka pitänyt aknen kurissa melko hyvin. Suosittelen, vaikka kallis onkin.

Vierailija
5/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ehkäisyhoidon aloituksesta joku kuukauden tai pari luonne aivan sekaisin, fyysisesti ei ainakaan huomatakseni vaikuttanut. Suutuin ihan pikkuasioista, ja itkin ihan mitättömistä seikoista. Siis tyyliin, jos pussissa olisi täysin samanmakuisia vaaleanpunaisia ja valkoisia vaahtokarkkeja, olisin voinut joko alkaa parkua ylitsepääsemättömästi, tai huutaa toiselle ihmiselle, jos joku vei viimeisen sitä väriä jonka olisin itse halunnut.

Tämän tajuttuani kieltäydyin ottamasta hormonaalista ehkäisyä, mies ei nyt tietenkään ollut kumpaankaan vaihtoehtoon tyytyväinen.

Vierailija
6/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit turvottaapurvottaa. Mieliala kohenee ja painokin putoaa kun pillerit lopettaa. Kyllä kumilla pärjää ehkäisyssä.

Kyse oli aknen hoidosta.

Vierailija
7/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitas ruokavalio muutosta aknen hoitoon

Vierailija
8/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin muutaman kuukauden antibioottikuurin keskivaikeaan akneen ja käytin lääkärin määräämiä lääkegeelejä (vai mikä niiden nimi on?) ja akne parani eikä ole tullut takaisin. Oma ihotautilääkärini ei edes suositellut e-pillereitä pelkän aknen takia. Kannattaa ehdottomasti varata lääkäriaika ja keskustella muistakin vaihtoehdoista.

Vierailija
9/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin vegaaniksi niin loppui akne. Kaikilla tosin sekään ei helpota niin paljoa, mutta puhdistaa melkoisesti silti.

Vierailija
10/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa ja muut soerit ja rasvat pois!

Vierailija
11/12 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ja muut soerit ja rasvat pois!