Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton sukulainen nurisee kyläilystään lapsiperheessä =/

Vierailija
07.04.2006 |

Ihmeellistä touhua taas, en käsitä.

Lapseton keski-ikäinen sukulaisnainen kyseli, voisiko tulla meille viikonloppuna kylään. Sanoin, että voi tulla joko lauantaina tai sunnuntaina, kuinka hänelle sopii parhaiten. Sanoin, että puolet perheestä tosin on sunnuntaiaamupäivän poissa, mutta voi tulla silloinkin jo ja että loppuperhe kotiutuu kolmen aikaan iltapäivällä. Sitten tämä sukulainen sanoikin, että no katsellaan sitä, että tuskin teillä mitään ohjelmaa on viikonloppuna. Hän tulee, jos ei keksi jotain muuta (mielenkiintoisempaa:). Siihen sanoin, että itse asiassa kyllä meille muutakin ohjelmaa tulee viikonlopulle, joten pitäisi tietää vähän etukäteen, jos on tulossa.

Nyt sitten kuulin juuri eräältä yhteiseltä tutulta, että tämä sukulainen oli nurissut, että miksei hän muka mene " vain siinä sivussa, kun ei mua varten tartte mitään laittaa eikä passata" . Ilmeisesti, että miksi pitää sopia etukäteen. Olen siinä käsityksessä, että tämä sukulainen luulee meidän vain hengailevan rennosti kotona ja makoilevan päivät pitkät!

Tosiasiassa nyt kun olen äitiyslomalla tuntuu siltä, että menoa on paljon enemmän kuin töissä ollessa. On myös hirmuinen joukko ystäviä, jotka eivät ole vielä nähneet parin kuukauden ikäistä vauvaamme, joten meillä käy monena päivänä viikossa vieraita.

Alkoi ärsyttää tuo " menisin siinä sivussa" -asenne. Kun itsellä on pienten lasten kanssa aika kortilla ja pitää suunnitella jopa se hetki, milloin itse syö ja peseytyy. Sitä paitsi jos olemme jossain menossa tai meillä on vieraita, niin ei siinä " sivussa" mene yhtään ulkopuolista henkilöä.

Eniten tässä tympäsee se, että kyseinen sukulainen on nyt sitten loukkaantunut eikä ymmärrä meidän näkökantaamme asiaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla