Kumpi on/oli tärkeämpi haaveesi, mies vai lapsi?
Napakympissä eräs mies perusteli, että haluaa lapsia, mikäli kohtaa naisen kenen kanssa parisuhde toimii täysin ja lapset syntyvät saumattoman rakkauden huipentumana. Tuntuu että todella moni mies on alkanut nykyään ajatella näin. Silti yksinhuoltajia on enemmän kuin koskaan ennen. Kumpi sinulla on/oli päällimmäisenä toiveissa, mies vai lapsi?
Kommentit (23)
Ehdottomasti Lapsi. Mutta mies tuli sitten "bonuksena".
Ensin mies. Lapsi(a) tulee jos on tullakseen.
Joko tasapainoinen ja rakkaudentäyteinen parisuhde ja siihen lapsi tai lapsi yksin. Pahin tilanne ehdottomasti on se, että perustaisin perheen miehen kanssa, jonka kanssa yhteiselo ei tunnu sujuvan. Eli ei lasta hinnalla millä hyvänsä.
Haaveeni oli perhe ja perheen sain. Haaveilin myös syvästä rakkaudesta ja kunnioituksesta puolisoiden välillä ja sekin onneksi toteutui. Luulen kyllä, että jos en 'sitä oikeaa' olisi kohdannut, olisi lapsen kaipuu ollut niin suuri, että olisin hankkinut lapsen ilman miestä. Huonoon parisuhteeseen en tyytyisi.
En koskaan haaveillut kummastakaan. Elämäni tärkeimmät haaveet koskivat aivan muita asioita.
Mies tietenkin. Ja parisuhteemme ja elämämme onkin sen verran ihanaa ettei tähän kaivata lapsia sitä pilaamaan.
Mies, lapsia alettiin harkita vasta myöhemmin.
Mies eli rakkaus. Lapsista on lähinnä vaivaa ja huolta. On silti lapsiakin, mutta ei heistä mitään iloa ole ollut, toisin kuin aina sössötetään.
Mies, sillä hyvä parisuhde on aina ollut mulle ehkä se tärkein unelma. Lapsiakin olen halunnut jo pitkään, mutta vasta hyvän parisuhteen "kylkiäisenä". Tuskin olisin lähtenyt sinkkunaisena lapsettomuushoitoihin.
Mies tietenkin, ja lapsi oli vain itsestäänselvyys. Olisi niitä voinut tulla aiemmin enemmänkin, mutta lapsiluku vakiintui itsestään ja muuttui suunnitellusta.
Sain molemmat, mutta en yhtaikaa. Harmi. Lapsi oli tärkempi kuin mies.
Mies. Olisin luultavasti ollut yhtä onnellinen myös lapsettomana.
Vierailija kirjoitti:
Mies tietenkin. Ja parisuhteemme ja elämämme onkin sen verran ihanaa ettei tähän kaivata lapsia sitä pilaamaan.
Touché. Sama täällä :)
Elämänkumppani. Vauvakuume tuli vasta kun vierellä oli oikea henkilö. Kenenkään muun kanssa en olisi tähän ryhtynyt!
Mies, jonka toiveena oli yksi lapsi. Sain sitten molemmat.