Saako jostakin pcs-kuvia kotikäyttöön?
Kommentit (3)
Meille niitä ovat antaneet neuvolan puheterapeutti ja Lastenklinikan autismiosaston hoitaja. Niitä tulostetaan erillisellä tietsikkaohjelmalla, ei kuulemma löydy netistä.
Mutta mikään ei estä piirtämästä niitä itse! Minä olen ainakin yli puolet niistä tehnyt itse. Voi myös käyttää valokuvia tai vaikkapa lehdistä leikattuja symbolikuvia. Ne kannattaa liimata tukevalle kartongille tai pahville, kirjoittaa tikkukirjaimin alle nimen ja päällystää koko hoito kontaktimuovilla - tai pinnoittaa laminointikoneella, jos sellaisen omistaa. Joka tapauksessa aika monesta jutusta saa parhaat kuvat itse tekemällä, valmiit kuvat aika yleisluontoisia.
ja sen voi toki ostaa itselle, mutta on tosi kallis. Niitä myy esim. www.compaid.fi Lastenlinna myös lainaa ohjelmaa kotikäyttöön lyhyiksi ajoiksi. Yleisin tapa kuitenkin saada kuvia käyttöön on pyytää niitä hoitavalta taholta. Myös puheterapeutit voivat niitä antaa. Meillä on käytössä Lastenlinnasta saatu AAC-työntekijän kokoama kansio.
http://www.papunet.net/yleis/tietoa/keinot/?id=69
En tiedä, olisiko näitten tulostamisesta suurentamisen jälkeen jotain hyötyä? Sitä olen itse miettinyt.
Hyvää viikonloppua kaikille!