Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on "hienompaa" olla töissä pankin tiskillä kuin kaupan kassalla?

Vierailija
18.10.2017 |

Molemmat käsittelee rahaa! Kaupan kassan työ jopa vaikeampaa

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla yksitoikkoinen kassatyö, jonka normaalijärkinen noviisi oppii muutamassa tunnissa, on vaikeampaa kuin pankin tiskillä oleminen?

Mjaa, mun kaupassa on paketinluovutuspalvelut ja veikkaus, pitää osata ne ja kaikenlaisia saldotus- ja tilaushommia ja raporttien täyttelyä ja seuraamista. Aika paljon muutakin siis kuin vain tuotteiden piippailua. Silti olen joillekin vain "tyhmä kaupan kassa".

Mutta toki aloitus oli mielenkiintoinen, itse olen miettinyt, että joku toimistotyö on tosi paljon arvostetumpaa kuin kaupan työ, vaikka se olisikin vain esimerkiksi jotain toistuvaa ja melko mekaanista, kuten kirjanpitoa, laskujen käsittelyä, tietojen tallennusta.

Onpa ihan todella vaativaa työtä sinulla sitten, oikein paketinluovutusta ja päivittäistä kassaraporttien laatimistakin! Ja samalla tosissasi kuvittelet, että kirjanpito ja laskunkäsittely on pelkkää mekaanista "aivot vapaalla" -hommaa, joissa ei tarvitse ymmärtää mitään eikä osata asioita xyz jos ja kun abcdefg?! Taloushallinnon tehtävissä liikuteltavat rahasummatkin on hieman eri luokkaa kuin jossain Siwan kassalla, mutta samaa rahaahan se on 10e ja 100000e.

Lisäksi it-vaatimuksissa on "hieman" eroa noissa. Kaupoissa on käytössä idioottivarmat ja yksinkertaiset kassajärjestelmät ja perus varastoexcel tai vastaava, toimistoissa ammattitason kirjanpito-ohjelmat ja SAP, jonka perinpohjaiseen oppimiseen menee kuukausia.

Vierailija
22/23 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkineidin pitää olla kaunis ja miesvirkailijan pitää näyttää homolta. Kaupan kassalle kelpaa normaali ihminen.

Ei tarvitse, mutta ulkonäön on syytä olla vakavasti otettavaan liike-elämään sopiva. Eli esim. mauttomat tekoripset ja muut halvan vaikutelman antavat lisäkkeet, huonosti hoidetut hiukset, paljastava pukeutuminen ja huonolaatuiset tyrkkyvaatteet, ylimeikkaus ym. eivät sovellu konservatiiviseen toimialaan, jossa raha liikkuu.

Pankissa töissä olevilla on usein ripsipidennykset, säästää aikaa.

http://www.teljanneito.com/2014/08/tyopukeutumiseni-kulmakivet-osa-1.ht…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se pankkitoimihenkilön palkka kyllä taida olla enempää kuin kaupankassan. Olen ollut aikaisemmin töissä pankissa ja aika puuduttavaa liukuhihnatyötä se oli pitemmän päälle eikä siinä mitenkään erityisesti älliä vaadita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi