Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun äitini 70v suosittelee mulle (40v) Gerry Webberin vaatteita...

Vierailija
16.10.2017 |

Aina kehuu kuinka hyviä on ja sopii varmasti minulle. Ongelma on että en pidä niistä, värit maanläheisiä tai kirjavia ja noh, ei tyylisiäni ja muutenkin jos näytän jotain vaatetta minkä olen ostanut jänelle niin ehdottaa jotain muuta ettei se sovi minulle. Näköjään minulle ei sovi kuin farkut ja paita, kaikessa muussa näytän rumalta hänen mielestään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut kerran pukeutumisneuvojalla, tuli kalliiksi. Laittoi minulle bootcut farkut ja kietaisuneuleen, paitapuseron ja lyhyen hameen ja paitapuseron päälle neuleliivin (Olikohan silloin sellainen muodissa?). Takki oli kyllä hyvä minkä ostin, käytin sitä vuosia ja ihan loppuun, materiaali oli vaan uono mutta malli hyvä ja naisellinen.

ap

Bootcut-leikkaus saa jalat näyttämään pidemmiltä ja hoikemmilta, kietaisuneule kaventaa vyötäröä. Sopivat siis erittäin hyvin ylinpainoiselle, ja ihan jokaiselle joka haluaa näyttää hoikemmalta.

mitat silloin 170/63

Vierailija
22/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerry Weberiä ostettu joskus Stockan alesta ja kirpparilta. Laadukasta, mutta jääneet aika vähälle käytölle. Mitoitus nuorekas ja hoikka, mutta kuosi jotenkin Tante.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon Gerry Weberiä. Hyvälaatuisia ja tosi kivoja perusvaatteita. Helppo yhdistää mun muihin vaatteisiin.

Weberillä on paljon erityylisiä vaatteita ja suuri osa ihan samanlaista perusvaatetta kuin muillakin. Laatu on hyvä, ainakin noissa, mitä mulla on.

Viimeksi alesta ostin ainakin trenssin, toisen kevättakin, 3 mekkoa, 3 housut ja jakun. Kaapista löytyy myös neuleita ja trikoopaitoja. Ostan Gerry Weberin omasta liikkeestä, missä valikoimaa on paljon.

Ehkä Suomen kaupoissa on vaan valikoidusti ja vanhemmille sopivia?

Ai niin. Ja äiti ei ole suositellut. Ihan itse, vapaaehtoisesti ostin ;-)

Vierailija
24/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ap:n ongelma ole ostaako Gerry Weberiä tai ei, vaan se, että hän ei osaa itse pukeutua niin kuten haluaa.

Kannattaisi harjoitella pukeutumista ja vaatteiden ostoa omatoimisesti, niin ei tarvitse ottaa vastaan epämieluisia kommentteja äidiltä.

Toisaalta, voihan äiti olla oikeassakin. Ehkä ap pukeutuu pukeutuu liian tiukkoihin ja huonosti hänelle sopiviin vaatteisiin.

Jos ap kertoisi tarkemmin mittansa ja vartalomallinsa ja minkätyylisistä vaatteista pitää, niin voidaanhan me AV:llä pistää pukeutumisneuvonta pystyyn.

Vierailija
25/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla Gerry Weberin yksivärisiä puseroita ja olen pitänyt niitä jakun ja neuletakin alla. Hyviä työvaatteita

Vierailija
26/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap:lla tämä vartalotyyppi

https://shopyourshape.com/body-shapes/spoon-body-shape/

Mulla on myös tuo vartalotyyppi ja minusta tosi helppo pukeutumisessa, koska ainoa kohta mitä pitää vähän peittää on tuo lantioluiden jyrkkä leveneminen heti vyötärön alta. Ja siihen peittämiseen riittää vähänkin väljyyttä, rypytystä, laskoksia tms, ei tarvita kaapua. Tuossa linkissa suositeltu empirevyötärö ei tosin itselleni sovi koska on H-kupin tissit, ja se empirevytärö jää usein pönöttämään tissien päälle mikä tekee sen näköiseksi että on iso raskausmaha siinä alla.

Vierailija
28/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap:lla tämä vartalotyyppi

https://shopyourshape.com/body-shapes/spoon-body-shape/

Mulla on myös tuo vartalotyyppi ja minusta tosi helppo pukeutumisessa, koska ainoa kohta mitä pitää vähän peittää on tuo lantioluiden jyrkkä leveneminen heti vyötärön alta. Ja siihen peittämiseen riittää vähänkin väljyyttä, rypytystä, laskoksia tms, ei tarvita kaapua. Tuossa linkissa suositeltu empirevyötärö ei tosin itselleni sovi koska on H-kupin tissit, ja se empirevytärö jää usein pönöttämään tissien päälle mikä tekee sen näköiseksi että on iso raskausmaha siinä alla.

ai, mun äitini taas sanonut että ei laskoksia mahan kohdalle. Itsellenikään ei sovi empire linja ja en siitä edes pidä. Pidän kyllä vartalon malliani hankalana pukea...

Ei ole tämän vartalon edustajia bloggaajissa esim. paitsi mungoanna ja hänen tyylistään en pidä. Tyylini on klassisempi.

ap

Vierailija
29/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai, mun äitini taas sanonut että ei laskoksia mahan kohdalle. Itsellenikään ei sovi empire linja ja en siitä edes pidä. Pidän kyllä vartalon malliani hankalana pukea...

Jos on enemmän vatsaa niin voi toki olla että ne laskokset pömpöttää rumasti. Itse olen tuon mallinen mutta hoikka, eikä ole pulleaa mahaa. Se ongelma on vaan ne erittäin jyrkässä kulmassa korkealta vyötärön alta alkavat lantioluut, jotka tekee lantionseudusta jotenkin kömpelön ja töksähtävän näköisen, ellei peitä sitä "kulmakohtaa" vaatteilla. 

Ainoa varsinaisesti vaikea vaate on farkut, joista mulle sopii vain korkeavyötäröinen tätimalli. Ne "normaalivyötäröiset" kun jää juuri siihen lantion leveimmän, tosi ylhäällä olevan osan päälle, ja joutuisin ostamaan aivan liian isoa kokoa kun housujen valmistajat eivät ole olettaneet että vyötärö on 10 cm navan yläpuolella ja siinä navan kohdalla on lantion levein kohta. Mutta klassinen, kurvikkaille naisille tehty tätimalli sopii, ja korkea vyötärökään ei haittaa kun peittää sen puserolla.

Vierailija
30/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää kysyä kenenkään mielipidettä pukeutumisesta. En minäkään pidä Gerry Weberistä vaikka olen 60.

Minkälaisia vaatteita Gerry Weberin vaatteet ovat?

https://peterhahn.scene7.com/is/image/peterhahn/Q/gerry-weber-trikoomek…

https://peterhahn.scene7.com/is/image/peterhahn/M/gerry-weber-mekko-kha…

https://peterhahn.scene7.com/is/image/peterhahn/F/gerry-weber-jersey-dr…

Vierailija
31/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Siis Gerry Weber kai? Ne on hyviä ja tyylikkäitä, olen samaa mieltä äitisi kanssa siinä.

Vierailija
32/32 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hyvä vartalomallihan tuo on. Ja siinä apn:n linkittämässä sivustossa oli kuvilla mallattu erilaisia leikkauksia.

Empiremallit voivat käydä, mutta usein nykyvaatteet on tehty huonosti, siksi eivät toimi. Esim. jos empirevyötärö on tehty kuminauhalla ja niin että vaate on runsaasti rypytetty heti rinnan alta, niin eihän semmoinen ole mukava päällä eikä pue ketään. Empiremallin sijasta lievemmin vyötäröä vähäisin laskoksin tai vaikka taakse sidottavilla nauhoilla esiintuova yläosa tai mekko on usein parempi. Perinteinen empiremalli on myös ongelma jos lantio on leveä ja selkä lyhyt, ei istu sekään.

Pitää siis löytää hyvin leikattuja laadukkaita vaatteita, ja se voi olla vaikeaa.

Saksalaisissa vaatteissa on yleensä hieman leveämmät mallit eli käyvät lantiolta. Jos yläosa on liian löysä, sitä voi joutua itse korjaamaan.

Joku linkitti Gerry Weberin vaatteita, niistä se vaalea mekko oli mielestäni leikkaukseltaan hyvä. Itse hakisin sen näköisiä yläosia ja mekkoja.