Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia muutoksia ihmisessä tapahtuu sukupuolenvaihdos prosessissa?

Vierailija
16.10.2017 |

Onko kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KG

Vierailija
2/5 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "saada apua ei-toivottujen sukupuolen kehollisten piirteiden lieventämiseen"?

http://transtukipiste.fi/sukupuolen-korjaus-suomessa/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sitä, mitä Google ja dokumentit sanovat. Esim. tuttuni, joka korjasi sukupuolensa naisesta mieheksi, sai aika pian matalamman äänen ja enemmän lihaksia, tissit leikattiin pois ja hiukset alkoivat harventua. Perusluonne säilyi samana. Kasvot muuttuivat ajan myötä vähän maskuliinisemmiksi, kulmikkaammiksi. Eipä siinä mitään mystistä ollut, kun tiesin jo ennestään, että hän kokee itsensä mieheksi.

Vierailija
4/5 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "saada apua ei-toivottujen sukupuolen kehollisten piirteiden lieventämiseen"?

http://transtukipiste.fi/sukupuolen-korjaus-suomessa/

Minulla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta, mutta tulkitsen tuon tarkoittavan sitä, että transmieheltä voidaan esimerkiksi poistaa rinnat. Vastaavasti transnaisen parrankasvu voidaan lopettaa hormonaalisesti. Eli vähennetään tai poistetaan niitä sukupuoleen liittyviä ominaisuuksia, jotka eivät tunnu omilta. Lisäksi hoidoilla voidaan myös vahvistaa maskuliinisia tai feminiinisiä piirteitä.

Vierailija
5/5 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan omakohtaista kokemusta.

Sen verran korjaan sitä väitettä että hormonihoito vähentäisi parrankasvua.

Niin se ei pidä sinänsä paikkaansa. Parta saadaan häivytettyä laserhoidoilla eikä niinkään hormoneilla.

Hormonihoidoilla saavutetaan transnaisten tapauksessa rintojen kasvu,

naisellisemmat muodot /rasvan siirtyminen ja kerääntyminen (naisellisin paikkoihin) ja usein sisäinen rauha joka onkin se tärkein (ainakin minulla oli) Olin jo ennen hormonihoidon aloitusta naisellinen. En omaa paljon lihaksia, kasvot ja koko muukin keho siro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi