Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion keskiarvo 8, kannattaako jatkaa?

Vierailija
16.10.2017 |

Käyn iltalukiota, olen jo päälle kolmekymppinen nainen. Olen saanut paljon ihmettelyä että mitä järkeä tässä on, että miksi en hae vain johonkin koulutukseen. En ole halunnut avata tilannetta sen enempää, mutta toisen asteen koulutusta minulla ei ole. En siis edes tiedä mihin hakea?

Nyt mietin että mitä järkeä tässä on. Pitäisikö vain hakea lähihoitajaksi ja unohtaa kaikki muu? En ole mikään Priimus muutenkaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasin keskiarvo on ihan Ok. Jatka vaan.

Vierailija
2/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täähän riippuu siitä, mikä tavoite sun kououtuksella on.

Jos tavoite on hankkia nopeasti joku ammatti tilanteessa, joss asellaista ei ole ja mikä vaan kelpaa, vaihda sinne lähihoitajalinjalle tai kiinteistöhoitajalinjalle.

Jos tavoite on oppia jotain, sama se mitä, jatka samas rataa.

Jos tavoite on. Päästä opiskelemaan amkiin tai korkeaulupuolelle, jatka lukiossa, yritä parhaasi nostaa arvosanojasi ja päätä linja ajoissa, jotta voit panostaa pääsykokeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka. Ja kirjoita ne aineet, joista pidät. Nyk. presidentin lukion keskiarvo taisi olla 6,8.

Vierailija
4/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatka. Ja kirjoita ne aineet, joista pidät. Nyk. presidentin lukion keskiarvo taisi olla 6,8.

Tarkistin asian. 6,5 oli lukuaineiden keskiarvo.

Vierailija
5/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite oli hakea yliopistoon, niin kuin aikanaan haaveilin. Nyt on kyselyt ja ihmettelyt menneet jotenkin ihon alle, ja olen alkanut uudestaan masentua ja miettiä miten silloin aikanaan lytättiin ja unelmille naurettiin ja nyt sama. Että ovat ehkä oikeassa, ettei minusta ole mihinkään.

Ap

Vierailija
6/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinusta on. Kateellisten panettelua, sanon minä. Pääsykokeet ratkaisee. Usko itseesi. Minustakin sanottiin, että amikseen vaan. Hieman yli kasin keskiarvo, kolmannella yrittämällä pääsin siihen yliopistoon/koulutusohjelmaan (koska mokasin kahdet pääsykokeet eli ei jäänyt keskiarvosta kiinni).

Vierailija
7/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasihan on ihan hyvä, älä nyt muiden vänkäämisestä lannistu.

Vierailija
8/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan lukiossa. Suurimmalla osalla on kasin ka. 

Vierailija
9/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinusta on

Vierailija
10/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin aikoinaan yliopistossa. Meidän vuosikurssista parhaiten on elämässään pärjännyt se kaveri, joka tuli opiskelemaan alle 7 keskiarvolla (pääsi pääsykokeen ansiosta).

Valmistui ensimmäisenä meidän kurssista hyvillä arvosanoilla. Oli vielä teininä haistellut bensaa aika tiuhaan tahtiin :D

Vierailija
11/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa myös, että pääsykokeista luovutaan pian. Sen jälkeen korkeakouluun ei ole asiaa alle 9,5 keskiarvolla.

Vierailija
12/12 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoite oli hakea yliopistoon, niin kuin aikanaan haaveilin. Nyt on kyselyt ja ihmettelyt menneet jotenkin ihon alle, ja olen alkanut uudestaan masentua ja miettiä miten silloin aikanaan lytättiin ja unelmille naurettiin ja nyt sama. Että ovat ehkä oikeassa, ettei minusta ole mihinkään.

Ap

Mun lukio päättötodistus oli joku 8,2 mutta kirjoitin kuitenkin kaks ällää - äidinkielestä vain ämmän. Silti pääsin harvan ja pienen 12 joukossa opiskelemaan kirjallisuustiedettä! Eli pääsykoe vaikutti eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan