Olenko vainoharhainen? -pitkä ja ihan pimeä tarina
Tapasin miehen nettitreffipalvelussa pari vuotta sitten. Kävimme treffeillä ja aika nopeasti huomattiin, että tässä on nyt jotain. Tapailut jatkuivat, esittelin miehen lapsilleni ja aikaa myöten mies alkoi enemmän ja enemmän viettää aikaa luonani. Mies on kuitenkin koko ajan pitänyt selkeää etäisyyttä minuun, eikä ole esim. koskaan esitellyt minua omille ystävilleen. Hänen aikuiset lapsensa olen kuitenkin tavannut muutaman kerran. Etäisyys tässä mielessä on paljon mietityttänyt minua, mutta mies itse ei koe sitä ongelmaksi; kaikki kaverinsa on harrastustuttuja, eikä hän niihin muutenkaan pidä yhteyttä kuin harrastuspaikalla. Kysymykset esim. hänen siskonsa/vanhempiensa tapaamisesta hän aina vain jotenkin onnistuu sivuuttamaan. No, joka tapauksessa olemme olleet tätä välillä itseäni askarruttavaa ongelmaa lukuun ottamatta onnellisia, ja meillä on ainakin minun mielestäni mukavaa yhdessä.
Nyt meille tuli kuitenkin ensimmäinen isompi kriisi. Eli yhtenä iltana istuttiin katsomassa telkkaria yhdessä ja sivusilmällä huomasin, että hän kirjoitteli aktiivisesti viestejä. Ensin en tähän kiinnittänyt sen enempää huomiota, mutta jossain vaiheessa huomasin, että viestisovellus meni kiinni aina nopeasti, kun liikuin hänen lähelleen. Myös sovelluksen väri oli jotenkin outo ja jäin ihmettelemään, millä hän oikein lähettelee viestejä. Tyhmä kun olin, en kysynyt häneltä, vaan aloin seuraavana päivänä selvittämään, mitkä sovellukset näyttää samalta. Ja löysin yhden treffipalvelun, joka se olisi voinut olla. No siitäkös ”riemastuneena” päätin kostaa, ja tehdä profiilin samaan palveluun, etsiä hänet sieltä ja ottaa sitä kautta yhteyttä. En kuitenkaan löytänyt häntä, joten päätin vielä lisätä oman kuvani palveluun, ja katsoa, josko hän huomaisi minut... Ja niinhän siinä sitten kävi, että juuri samana päivänä kun kuvani palveluun laitoin, mies halusi ”ottaa aikalisän” suhteessamme, aikalailla yllättäin.
No aikalisä kesti viikon, kun sitten laittoi minulle viestiä, että haluaisi jatkaa minun kanssani, mutta tuntuu todella pahalta, koska oli löytänyt kuvani treffipalvelusta. Ja tiedoksi, kuvan näkevät vain treffipalveluun kirjautuneet, eli siis on ollut siellä itse, vaikka ensin väitti, että oli nähnyt kuvani jossain sivuston mainoksessa palvelun etusivulla.
Kerroin hänelle, miksi olin palveluun mennyt. Vaikutti aidosti järkyttyneeltä, ja sanoi viestitelleensä koko sen yhden illan kaverinsa kanssa ihan normi tekstiviesteillä (missä muuten on samanlaiset värit kuin treffipalvelussa). Mies sanoi, että oli sen illan jälkeen alkanut epäilemään minua, kun olin käyttäytynyt oudosti, ja siksi oli alkanut selaamaan treffipalveluja mustasukkaisena ja löytänyt minut sieltä.
Nyt tässä sitten ihmettelen, että voiko todellakin käydä niin, että kumpikin saa mustasukkaisuuskohtauksen samaan aikaan ja eksyy etsimään kumpikin toinen toistaan samasta treffipalvelusta (eri palveu, missä tavattiin alunperin)??
Kommentit (11)
Pettäjät on mustasukkaisia. Usko vaistoosi, kyllä se siellä etsi seuraa jo silloin ja on etsinyt koko teidän yhdessäolon ajan käytöksestään päätellen.
Ei.
Nyt lopetat sen äijän varomisen: jos on suhteessa kanssasi, niin sitten ei katsele sivuille.
Älä anna tuon valehdella suhdetta tasaiseksi: muista että tarjoat samalla epäterveen mallin ihmissuhteista lapsillesi.
On tämä rakastuneen naisen pääkoppa pimeä; vieläkin haluaisin niin kovin uskoa tähän miehen mustasukkaisuustarinaan...
Olinhan itsekin treffipalvelussa juuri mustasukkaisuudesta, en etsimässä seuraa, miksi ei siis toisinpäin. Tosin ainoa ero on, että en mielestäni ole antanut mitään syytä olla mustasukkainen.
Ap
Olisikin tarina, niin olisi hauska. Mutta itkua pukkaa, kun on tosi elämästä kyse ja vielä omasta...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuossa oli jo yritystä. 4/5
Hei, se on tätä nykyään. Miehet sekoavat treffipalvelun "itseään tyrkyttävistä" naisista. Heille tulee siitä sellainen olo, että heillähän on mahdollisuus useampaankin naiseen.
Jos tarina olisi totta, mies olisi selvästi pettäjä.
Lähdetään nyt siitä, että vainoharhainen kyttääminen olisi johtanut sut treffipalveluun, jossa tämä miehesikin oli. Minkä ihmeen takia lisäsit kuvan? Sinne laiteta kuvaa edes silloin, kun ollaan tosimielellä liikkeessä!
Olen itsekin löytänyt elämänkumppanin treffisovelluksen kautta, mutta mitään kuvaa en olisi sinne laittanut jos vaikka tieto moisesta seksinvonkaamisesta olisi lipsahtanut jotain kautta esim. työpaikalla julkiseen tietoon (ainakin meidän työpaikalla on hyvin varma tieto siitä, että seksiseuraa netistä saattaa löytää tai sitten sarjapetturin tai jotain totaaliluusereita).
Mutta jos haluat tuota tilannetta lähteä ratkomaan, niin luota totuuteen. Sinä hämmennyit, teit ehkä vääriä johtopäätöksiä, huonoja siirtoja ja nyt ollaan tässä. Mitä hänellä on sanottavaa?
Tai sitten, jos nimimerkkiäsi ei voi sinuun yhdistää, sano että joku tekee sinulle kiusaa, on varastanut kuvasi Facebookista etkä tiedä asiasta yhtään mitään.
Onhan näitä vaihtoehtoja. Tai sitten oikaiset siihen lopputulokseen, että teillä ei ole tarpeeksi luottamusta eikä yhteistä elämää ja jatkatte siellä deittisovelluksessa ja varotte enää törmäämästä toisiinne.
Älä ole hölmö. Älä sekoile värien kanssa.
Miten se sinut olisi sinut sieltä nettitreffipalvelusta löytänyt kirjautuneena, jos ei olisi sinne tiliä, ja olisi vain viattomasti aiemmin tekstiviestiä laitellut kavirin kanssa, vaikka kavereita ei ole?
Herää, nainen! Sinua kustaan linssiin lorinalla!
Tuossa oli jo yritystä. 4/5