Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saa pesukoneesta tulleen pahan hajun pois vaatteista?

Vierailija
16.10.2017 |

Olen koittanut tuulettamista ja uudestaan pesemistä, ei auta. Onko jotain kikka kolmosta olemassa vai pitääkö vain heittää muuten hyvät vaatteet menemään? Puhdistin pesukoneen sitruunahapolla mutta haju on ja pysyy vaatteissa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut tuulettamista ja uudestaan pesemistä, ei auta. Onko jotain kikka kolmosta olemassa vai pitääkö vain heittää muuten hyvät vaatteet menemään? Puhdistin pesukoneen sitruunahapolla mutta haju on ja pysyy vaatteissa.

Liota etikkavedessä. Se auttaa.

Vierailija
2/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liota vaatteita yön yli etikkavedessä. Puhdista kone säönnöllisesti. Pyyhi kumiosat ja jätä luukku pesun jälkeen auki. Sitruunahappopesu säännöllisesti. Zeoliutiton pesuaine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lämpötilassa pesit ja millä pesuaineella? Käytitkö huuhteluainetta, koititko etikkaa?

Vierailija
4/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet on niin halpoja, että ne voi jonkun pienen hajun takia heittää pois, anna mennä!

Vierailija
5/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos etikkavinkistä! En ole testannut sitä vielä. Olen pessyt 40 ja 60 asteessa nestemäisellä Omolla. 

Vierailija
6/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kone tyhjänä 90 asteen pesuohjelmalla läpi. Muista tyhjentää nukkasihti aika-ajoin.

Vierailija
7/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile niin, että pyörität 95 asteisen ohjelman tyhjillään pesuaineen kera. Ja sitten vaatteet uudestaan koneeseen 60 astetta.

Vierailija
8/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita koneeseen enemmän vettä, niin hajua aiheuttava lika huuhtoutuu pois. Edestä täytettävään voi lisätä kastelukannusta tai pullosta pesuaineluukun kautta, päältä täytettävän voi pysäyttää ja avata.

Käytä pesuainetta, joka on itsessään hajutonta, ja huuhteluun etikkaa. Allegro on hyvää, vaikka onkin jauhetta. 

Vierailija
9/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina zeoliititonta pesuainetta. Zeoliitti kerääntyy pesukoneen uumeniin haisevaksi mönjäksi ja lopulta rikkoo koneen. Pese lakanoita, pyyhkeitä yms 90 asteessa, tekee koneelle hyvää kun puhdistuu kunnolla. Älä käytä huuhteluaineita.

Vierailija
10/10 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kerran viikossa 95 asteessa koneellisen ni ei oo sen jälkeen ollut hajuongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi