Menin lupaamaan lapselle 11v paremista arvosanoista uuden pyörän, nyt en voikaan toteuttaa toivetta
Tuli muutama yllätyslasku eikä jopoon ole rahaa. Lapsi itkee ja väittää että olen pettänyt luottamuksen. Hän tek omien sanojensa mukaan sen mitä lupasikin mutta minä en toteuttanut omaa osuuttani. Halvempi pyörä ei kelpaa kun "kaikilla muilla" on jopo.
Kommentit (5)
Sanot, että pidät lupauksesi, mutta ajankohta vaan siirtyy. Sellaista se nyt vaan on.
Miten niin "väittää" että olet pettänyt luottamuksen? Niinhän sä teit. Ei joku 11wee todellakaan ole kypsä ymmärtämään tuollaista tilannetta. Ei se jopo ollut mikään lapsen toive vaan teillä oli sopimus että jos arvosanat paranee, lapsi saa jopon. Hän piti osansa sopimuksesta, sä et.
Nyt kerrot lapselle että olet pahoillasi kun menit lupailemaan asioita jota et voinutkaan sovitusti pitää. Sitten heti kun on mahdollista, muksu saa sen pyöränsä. Jatkossa lupaat kannustimeksi jotain sellaista, joka on pikkuisen helpommin toteutettavissa jos haluat tuollaista vaihtokauppaa/kannustimia harrastaa.
Aikuisen pitää toki valmentaa lasta pettymyksiin ja tuottaakin niitä lapselle, yllättäviä tilanteita ja laskuja voi tulla mutta tuollainen on kyllä ihan kohtuutonta lasta kohtaan ja aiheesta se nyt itkee....
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että pidät lupauksesi, mutta ajankohta vaan siirtyy. Sellaista se nyt vaan on.
Joo, ensi kuun palkanmaksu siirtyykin sitten puolen vuoden päähän kun nyt tuli firmalle yllätysmenoja. Saat kyllä palkkasi, mutta ajankohta vaan siirtyy. Sellaista se nyt vaan on. T. Pomo
Eihän tolle tilanteelle nyt toki oikein muuta voi kun hommata se jopo myöhemmin mutta kyllä mä olisin äitinä hiton pahoillani jos olisin lupaillut noin isoja lapselleni enkä voisikaan sovittua pitää. Ei tuollaista voi kuitata vaan toteamalla että sellaista se on... O.o
Nyt vaan osamaksulla asia kuntoon. Tai luottokortilla. Olet pettänyt lupauksen.