Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suunnittelimme ulkomaanmatka. Matka osuu juuri 9-lk kevätjuhlien kanssa päällekkäin.

Matkalle?
14.10.2017 |

Mitä tekisitte? Matkaa ei voi siirtää, lomaosake. Minulle 9lk juhlat ovat tärkeät, lapselle eivät.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo aikuiset lapset ja aikoinaan ei ollut tapana juhlia mitenkään peruskoulun loppumista. Kesäloma alkoi kuten muidenkin luokka-asteiden päätökseksi. 

Perheen kanssa joskus ollaan käyty esim. syömässä ravintolassa päivän päätteeksi. Sitten on nuorilla ollut omat juhlansa. 

Vierailija
22/26 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni nuoren kannattaisi mennä niihin päättäjäisiin vaikkei pidäkään niitä tärkeinä juuri nyt. Kunhan on käynyt siellä niin mieli voi muuttua, voi tulla pohjaa loppuelämää varten. Jos olisivat normaalit kevätjuhlat niin olisi vähän eri asia. Eri asia myös jos nuori ei ole ollut pitkään tuolla luokalla tai hän on ollut esim. koulukiusattu tms. niin silloin ei varmaan kannata mennä. Sen sijaan jos kysymys on koulukielteisyydestä niin silloin ehdottomasti pitäisi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän lasten koululla 9.lk päättäjäiset on iso juhla, melkein kuin lakkiaiset.

Minä ainakin pitäisin sitä tärkeämpänä kuin mitään typerää matkaa.

24/26 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kutosen ja ysin juhlat ensi keväänä? Menisin matkalle toisena ajankohtana ja maksaisin enemmän tai jättäisin matkan kokonaan väliin.

Meillä sekä kutosten että ysien juhlat ovat olleet iso juttu kouluissa. Yläkoulun kevätjuhlaan tulevat vieraiksi vain ysien vanhemmat ja kutosilla myös astetta juhlavampi tilaisuus kuin muilla alakoululuokilla. On kukitukset ja stipendien jakamiset.

Vierailija
25/26 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi edes mietit asiaa.

Vierailija
26/26 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä porukka lomailee vuoden kiireisimpänä viikonloppuna? On koulujen päättäjäisiä, valmistujaisia jne. ja löytyy joku ryhmä, jota asia ei kosketa?