Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka ylipaino on tappavampaa kuin tupakointi, vain tupakoitsijoille saa sanoa!

Vierailija
14.10.2017 |

Ylipainoisille pitää valehdella ja ruokkia heidän itsepetostaan, ettei vaan heidän tunteitaan loukata...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisille pitää valehdella ja ruokkia heidän itsepetostaan, ettei vaan heidän tunteitaan loukata...

Mitä ihmettä sinä höpötät? Ylipainoiset ihmiset on joka puolella laitettu sinne alimpaan kastiin. Taidat vain haluta jatkaa kiusaamista. Sääliö.

Vierailija
22/23 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla, kenelle ja miksi aloittaja haluaisi ylipainosta huomautella? Entä millä tavalla, kenelle ja miksi huomauttelet ihmisille tupakoinnista?

Minun nähdäkseni tupakoinnista huomautellaan lähinnä kahdesta syystä, hajuhaitoista ja terveyshaitoista. Jälkimmäisestä ei koskaan kukaan muu kuin terveydenhuollon henkilöstö ja läheiset sukulaiset, ystävät ja perheenjäsenet huomauttele. Ja myös nämä samat henkilöt huomauttavat myös ylipainon terveyshaitoista. Mitään välittömiä hajuhaittoja ylipainosta ei taas synny, joten siksi siitä ei ulkopuolisten tarvitse huomautella.

Hyvä nyrkkisääntö ylipainosta huomautteluun on minusta se, että arvioi ensin omat motiivinsa huomauttaa. Ja sitten mietit oletko riittävän läheisessä suhteessa ko. henkilön kanssa huomauttaaksesi. Kukaan ei usko, että olisit aidosti huolissasi jonkun hyvänpäivän tutun terveydestä, joten ei varmaan kannata sanoa mitään. Ulkonäköseikkojen takia huomauttaminen puolestaan on aiheellista korkeintaan ylipainoisen puolisolle. Ketään muuta ei pitäisi ylipainoisen ulkonäkö vaivata niin paljon että kannattaa sanoa mitään. Eli käytännössä, jos olet aidosti ja vilpittömästi huolissasi sinulle läheisen ihmisen terveydestä, voit kyllä ylipainosta yrittää hänen kanssaan keskustella. Ihan sama pätee tupakoinninkin kohdalla. Muuten pidä mölyt mahassasi.

Olen itse nykyinen ylipainoinen ja entinen tupakoija. Oman kokemukseni mukaan ylipainosta huomautellaan huomattavasti enemmän kuin tupakoinnista ja siitä myös huomautellaan huomattavasti asiattomammin. Mä ehdin tupakoida yli 20 vuotta, eikä koskaan kukaan tuntematon huutanut kadulla perään mitään ilkeää tupakoinnista, vaikka siinä rööki huulessa ohi viipotinkin. Ylipainoinen en ole ollut "kuin" runsaan vuosikymmenen, ja olen saanut kuulla monta kertaa vuodessa jotain läskikommentointia ihan tuntemattomien ihmisten suusta. Viimeksi pari viikkoa sitten baarissa joku mieshenkilö, jota en ollut huomannutkaan sitä ennen, katsoi aiheelliseksi kertoa minulle, että olen niin ruma, etten kelpaa edes yhden yön seuraksi. Häntä kuulemma ei vaan läskit naiset kiinnosta yhtään. Ei millään pahalla, totesi vielä lopuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos oikeasti auttaisitte ja kannustaisitte niitä ylipainoisia pudottamaan painoa ettekä naureskele tai arvostele ylipainoisia. Sitten jotkut arjen höpönassut naureskelevat vielä niillekin, jotka yrittävät oikeasti sitä painoaan pudottaa esim. treenien merkeissä.

Ovatko tupakoitsijat jotenkin ihmisinä parempia kun vaikka ovat alttiina potentiaalisille sairauksille, mutta kuitenkin hoikempia?