Mitä kaloja te syötte joulupöydässä?
Minä haluaisin graavilohta, mutta anopin luona kun ollaan niin tarjolla vain kylmäsavua.
Kommentit (20)
Sillejä, erilaisia kylmäsavu- ja graavilohia plus joku kokeilujuttu uutuudeksi, usein joku eksoottisempi merenelukka jolla on huolestuttava määrä raajoja. :)
Meille tulee aina kalapuikkoja Lidlistä. Ei siis niitä kalliita fileekalapuikkoja vaan ihan kala-kalapuikkoja. En ole tosin tullut kysyneeksi myyjältä mitä ne on.
Graavilohi
Kylmäsavulohisalaatti
Lämminsavulohta
Limekatkarapuja
Greippigraavatut silakat
Sillejä
Muikkuja
Ainakin noita.
graavilohi
kylmäsavulohi
Lämminsavulohi ja -siika
silakkarullia
silliä
Silliä, graavilohta, savusiikaa, katkarapuja. Muikunmätiä, jonka sekoitan smetanan ja sipulisilpun kanssa.
Graavilohi ja -siika, saaristolaissilakat, sipulisilli, kylmä- ja lämminsavulohi ja kirjolohen sekä siian mätiä.
Silliä jouluna ja kaikki muut kalat uutenavuotena.
Vierailija kirjoitti:
Muikunmätiä, jonka sekoitan smetanan ja sipulisilpun kanssa.
Onko se noin hyvää? Mulla kokemusta vain paistetusta, keitetystä ja savustetusta.
Silliä? Ihanko siis Abbaa tai Ahtia?
Lipeäkalaa ehdottomasti, sitten kylmä- ja lämminsavu- sekä graavilohta.
Yleensä kylmäsavulohta, graavilohta ja muutamaa sillilaatua. Joskus lämminsavulohta ja ehkä jotain uunikalaa.
Kylmäsavu, graavi ja lämminsavu
silli
siika
mäti
Mikset itse voi viedä sinne anopille graavia?
Ap, voisitko itse viedä haluamasi kalan joulupöytään?
Meillä on graavilohta jos sattuu että tuurilla löytyy halvalla tuore kala. Enpä ole useinkaan vakuumikalasta viitsinyt suolata.
Nyt kun on opittu syömään niin vois kyllä olla silliä, luultavasti tosin nuo kalat syödään ihan eri aikaan muiden jouluruokien kanssa, ts. meillä ei joulupöydässä seiso kuin kinkku, rosolli ja lanttulaatikko, muut syödään jossain muussa välissä, iltapalaksi tai joulupäivän lounaaksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Ap, voisitko itse viedä haluamasi kalan joulupöytään?
Hyvä idea! Taidanpa jopa itse valmistaa sen. ap
Emme syö kalaa joulupöydäsä koska se ei ole pakollista.
Silakkaa.