Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yksittäinen ihminen vaikuttaa, että suojatielle astuvia jalankulkijoita väitetään?

Vierailija
14.10.2017 |

Lakihan sen sanoo ,että niin pitäisi tehdä mutta kun Suomessa ei autoilijat anna tietä, moni ei reippaasti astu. Esim. Norjassa annettiin jalankulkijoille aina tietä.

Jos itse alan aina väistämään ihmistä, joka on astumassa suojatielle ts. siinä edessä seisomassa, voinko sillä vaikuttaa suomalaiseen liikennekulttuuriin, että käytäntö leviäisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistetään. Kännykkä & automaattinen korjaus. Ap

Vierailija
2/6 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistetään. Kännykkä & automaattinen korjaus. Ap

Oletko tarkistanut väistöskirjasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väistämällä! Uskon, että hyvä lopulta kiertää ja yhä useampi ottaa "mallia". Käänteisesti; liikenteessä myös kusipäisyys tarttuu.

Vierailija
4/6 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta onko mielestänne se, että joku seisoo suojatien edessä sama asia kuin että hän olisi astumassa suojatielle?

Mun kielitaju sanoo että nämä ovat eri asioita, mutta en ole juristin kanssa tästä keskustellut. Mitä sanoo raati?

ww, autoilijakin

Vierailija
5/6 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta onko mielestänne se, että joku seisoo suojatien edessä sama asia kuin että hän olisi astumassa suojatielle?

Mun kielitaju sanoo että nämä ovat eri asioita, mutta en ole juristin kanssa tästä keskustellut. Mitä sanoo raati?

ww, autoilijakin

No jos joku seisoo suojatien edessä on hän myös ylittämässä tietä heti kun saa turvallisen mahdollisuuden siihen. Eri asia jos joku jää omiin ajatuksiinsa haaveilemaan siihen suojatien eteen aikomatta ylittää sitä.

Vierailija
6/6 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ww, autoilijakin

Minusta sen voi päätellä, että olisi astumassa sille kuitenkin. En ole koskaan nähnyt ihmistä, joka ensin seisoisi suojatien edessä ja sitten kääntyisikin 180 astetta ja lähtisi päinvastaiseen suuntaan kävelemään. Vaikka voisihan se periaatteessa ollakin mahdollista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi