Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasva ei pala

Vierailija
14.10.2017 |

Hei, anteeksi purkaukseni, mutta hermot menee. Käyn salilka 3kertaa viikko. Lenkillä vähintään 4 kertaa viikko. Nykyisin syön fitfarmin ohjeilla, mutta ei... Paino ei putoa. Ja sitä on 20kg ylipainoa. Ja syön jo thyroxinia, eli se on kunnossa lääkkeillä. Itku pääsee... Motivaatio hiipuu, jatkan silti. Kertokaa omista onnistumisista, että saan innostuksen takaisin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään? Yleensä ollaan heti edes haukkumassa, tai epäilemässä!

Vierailija
2/27 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et laihdu, niin muuta syömisiä. Liika liikuntakaan ei edistä laihdutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta Väisänen sanoi sensuroimattomassa Päivärinnassa syövänsä tyttärensä terveysruokaa, mutta mussuttavansa kaikenlaista mättöä sen lisäksi.

Oletko ihan varma, ettet tee samoin? Kaikki suklaapalat ja pullakahvit lasketaan.

Vierailija
4/27 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut muita mittoja kuin painon?

Ihan vinkkinä että mittaa vyötärö, rinnan päältä ja alta, allit ja reidet sekä peppu.

Kun välillä painossa ei näy muutos niin se voi näkyä kehossa muuten. Olisi kannattanut ottaa aloitusmitat mutta ei nyt ole myöhäistä ja aina voi mitata vaikka kuukauden muutokset?

Onko kaapissa jotain pienehköjä vaatteita joita koittaa?

Tsemppiä!

Vierailija
5/27 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittoja otan. Vatsasta lähtenyt 4cm, mutta se on varmaan sen ansiota, että treenistä kiristynyt raskauksien jälkeen.

En syö pullaa tms. Vaikka koville ottaa, niin teen omat ruuat ja perheen ruuat erikseen... Tai syön samaa kuin muut, mutta jätän perunat yms pois. Myönnän, että pari ruisleipää olen syönyt ylimääräistä, kun nälkä oli jo yökötyksen tasolla. Tiukkaa ruokavaliota olen vetänyt, naiset yli 20kg pudotettavaa. Fitfarmilaiset tietää. Nyt vaan, kun tietäisi, että mitä muuttaisi.

Vierailija
6/27 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittoja otan. Vatsasta lähtenyt 4cm, mutta se on varmaan sen ansiota, että treenistä kiristynyt raskauksien jälkeen.

En syö pullaa tms. Vaikka koville ottaa, niin teen omat ruuat ja perheen ruuat erikseen... Tai syön samaa kuin muut, mutta jätän perunat yms pois. Myönnän, että pari ruisleipää olen syönyt ylimääräistä, kun nälkä oli jo yökötyksen tasolla. Tiukkaa ruokavaliota olen vetänyt, naiset yli 20kg pudotettavaa. Fitfarmilaiset tietää. Nyt vaan, kun tietäisi, että mitä muuttaisi.

Et voikaan tietää, mitä pitää muuttaa muuten kuin kokeilemalla.

Vierailija
7/27 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta ei ole tarpeeksi kova. Syöt liiän vähän, liiän vähän kuitua, liian vähän vettä ja liian vähän rasvaa. Mä laitan täyjyvä näkkärille kunnon kerroksen voita ja rasva palaa sekä lihakset kasvaa.

Vierailija
8/27 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätitkö jo maidon pois, kuten sinulle aiemmin ehdotettiin?

Vierailija
9/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa ja raejuustoa syön, kun ne on helpoimmat toteuttaa fitfarmin ohjeilla. Täytyy vaihtaa maidottomaan ruokavalioon. Ap

Vierailija
10/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin joskus, että liikunta ja urheilu jossain vaiheessa jopa kasvattaa painoa. Lihas on painavampaa kuin läski. Unohdin puntarin ja aloin seuraamaan vyötäröä. Ruokavaliossa en muuttanut  juuri mitään. En syönyt muutenkaan pullaa tai keksejä, mutta käytin (ja käytän edelleen) voita ja sokeria. En koskenut yhteenkään "laihisruokaan" vaan söin "kunnon kamaa", rehellistä vanhanaikaista kotiruokaa. Sipsit ja ylimääräiset limpparit jätin pois ja otin tilalle porkkanan. Lounaalla otin puolet siitä, mitä aiemmin ja lisäsin rehuja. Eli oikeastaan jätin vain turhia herkkuja pois ja vaihdoin ruokalautasen tasapainoa enemmän kasvisten suuntaan, muuten kaikki pysyi ennallaan.

Ota itsestäsi vaikka joka aamu kuva alusvaatteissa ja vertaa, mitä on esim. parissa kuukaudessa tapahtunut. Itse pudotin 13kg noin vuodessa, karkeasti kilo kuukaudessa. Ei mikään pikalaihdutus, mutta niihin ei kannata uskoakaan. Niin, enkä sen vuoden aikana edes käynyt puntarilla kertaakaan. Kyllä se siitä lähtee, alku on hankalin, mutta varmasti onnistut kun vaan jaksat painaa, suot itsellesi joskus jotain hyvää, etkä stressaa aiheesta liikaa.

Vierailija
11/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda vaaka ap, käytä mittanauhaa. Muista että liikuntasuoritus kerää nestettä lihaksiin ja että lepopäivät ovat oikeasti hyväksi. Levon aikana ylimääräinen nestekin  poistuu kropasta. Ihmeet eivät tapahdu  kahdessa viikossa.

Vierailija
12/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös urheilutaustaa. En ole huonokuntoinen, jaksan juostakin. En kuitenkaan juokse, koska se tuhoaisi näin lihavan polvet. Teen 6-10km lenkkejä salin lisäksi. Ap

Vierailija
13/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parrakas nainen kirjoitti:

Itse huomasin joskus, että liikunta ja urheilu jossain vaiheessa jopa kasvattaa painoa. Lihas on painavampaa kuin läski.

Joo, mutta ei se lihaskaan ihan tuosta vaan tule. Naiset saa kovalla työllä lihasta noin pari kiloa/vuosi.

Vierailija
14/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunta ei ole tarpeeksi kova. Syöt liiän vähän, liiän vähän kuitua, liian vähän vettä ja liian vähän rasvaa. Mä laitan täyjyvä näkkärille kunnon kerroksen voita ja rasva palaa sekä lihakset kasvaa.

Tai sitten Thyroxinin määrä ei ole riittävä.

Vierailija
15/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunta vilkastuu juurikin siitä liikunnasta, jota ap kertoi jo harrastavansa. Minkään "säästöliekin" osuus ei ole kuin 150-200 kilokalorin luokkaa, joten siihen on aivan turha vedota. Siksi anorektikotkin laihtuvat kunnes kuolevat.

Vierailija
16/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini lihottaa. Siinä kannattaa pitää kohtuus. Tuleeko sinulla päivän mittaan nälkä? Niin, että maha kurisee?

Valitettavasti paino ei putoa ilman nälkää.

Mittanauha on myös tärkeä. Yksi sentti lantiolta vastaa yhtä kiloa. Painon lukemaa en liikaa tuijottaisi. Pääasia, että vaatteet tulevat isoiksi.

Vierailija
17/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin oman laihdutusprosessini aikana, että paino nousee aina kuukautiskierron puolivälin (= ovulaation jälkeen, ja laskee menkkojen aikana, ja heti niiden loputtua. Aloin sitten punnitsemaan itseni ainoastaan menkkojen jälkeen muutamana aamuna, ja noiden keskiarvoa ja pienintä arvoa vertasin seuraaviin vastaavana ajankohtana saamiini arvoihin.

Myöskään ympärysmittoja (vyötäröä ja sinnanympärystä) ei kannata mitata koja aamu, vaan esim. juuri heti menkkojen jälkeen.

Vierailija
18/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan sitten olet ollut noin aktiivinen ja firfarm-kuurilla? (Annas kun veikkaan, kaksi viikkoa?)

Vierailija
19/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiini lihottaa. Siinä kannattaa pitää kohtuus. Tuleeko sinulla päivän mittaan nälkä? Niin, että maha kurisee?

Valitettavasti paino ei putoa ilman nälkää.

Mittanauha on myös tärkeä. Yksi sentti lantiolta vastaa yhtä kiloa. Painon lukemaa en liikaa tuijottaisi. Pääasia, että vaatteet tulevat isoiksi.

Mahan kuriseminen ei tarkoita nälkää vaan mahan tyhjentymistä. Jatkuvasti napostelevat ovat vieraantuneet tästä kehontoiminnosta. Odotapa sen kurinan jälkeen tunti tai pari, niin huomaat asian, kun "nälkä" meneekin ohi. Mahan tyhjennyttyä ruoka vasta menee suolistoon, josta se imeytyy elimistöön vielä n. vuorokauden ajan.

Tuosta olen samaa mieltä, että pientä nälkää on laihduttaessa yleensä kyettävä sietämään. Ja mittanauha tosiaan on hyvä apu, etenkin juuri vyötärön mittaaminen.

Vierailija
20/27 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös urheilutaustaa. En ole huonokuntoinen, jaksan juostakin. En kuitenkaan juokse, koska se tuhoaisi näin lihavan polvet. Teen 6-10km lenkkejä salin lisäksi. Ap

Koita vesijuoksua tai kävele paikassa jossa on pehmeä alusta ja korkeuseroja, kuten metsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän