Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, onko kätilöä/terkkaa paikalla!

Vierailija
07.04.2006 |

Kokeilin itse kohdunsuuta, rv:t on 28. Se tuntui tosi pehmeältä ja ihan kun olis ollut aavistuksen aukikin , ihan erilaiselta kuin alkuraskaudessa. Olen siis koittanut ennenkin ja tiedän ainakin sen että se on tuntunut ennen sellaiselta kovalta mutta nyt tuntui tosi pehmeältä. Eli voiko oola mahdollista että tämä tarkoittaa että kohdunsuu olisi pehmentynyt/kohdunkaula lyhentynyt? Tämä on toinen raskauteni. Ensi viikolla on lääkärikäynti, voinko odottaa huoletta sinne? Kivuttomia supistuksia (mutta välillä aika kiristäviä) on ollut n. rv 22 lähtien, 1-5kpl päivässä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunsuu on pehmeä ja lyhentynyt jo aika alusta asti (siis raskauden alusta asti). Eli tuskin on mitään epänormaalia. Joillain tuntuu olevan jopa ihan pikkasen aukikin. Eli siis ei ole niin tiukka kuin ensisynnyttäjällä.

Eli en olisi huolestunut sinuna, mutta tietenkin voit näyttäytyä vaikka neuvolalääkärille jos on mitään tuntemuksia tai jos huolestuttaa tms. tai jos olet vaikka raskaassa työssä. Mutta veikkaisin, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei kohdallasi ole. (mutta tietenkään en voi olla aivan satavarma näkemättä tilannetta, mutta siis varsin tavallista, että toissynnyttäjällä kohdunkaula lyhentynyt ja pehmeä tuossa raskauden vaiheessa)

Vierailija
2/2 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kuulla että varmaankin ihan normaalia. Ensimmäinen lapsi oli siis ihan täysiaikainen ja meni vielä lasketun ajan ylikin. Ja minulla siis ensi viikolla keskiraskauden lääkärikäynti jolloin tilanne joka tapauksessa tsekataan. En ole raskaassa työssä joten sekään ei ongelma.

Jos vielä on th tai joku kuulolla niin kysyisin että jos oikeasti tässä vaiheessa on kohdunsuu pehmentynyt, niin onko todennäköistä että raskaus ei mene lasketun ajan yli, vai onko sillä mitään merkitystä?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla