Milloin voi laittaa jouluvalot ikkunoihin?
Kommentit (16)
Naapurin mielestä 1.10.
Heti lokakuun alussa tärähtää ikkunaan tuo välkkyvä joulukuusi.
Pitäis olla jo. Itse teen tulevana vklp laatikot pakastimeen ja kuusi pitäis käydä katsomassa appivanhempien metsästä.
Näin jo viime kuussa ensimmäisiä joulu valoja ikkunoissa.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun maassa on hanki.
Helmikuussa?
Ekana adventtina mutta kurpitsa valot voi jo laittaa😀
Niitä voi pitää vaikka ympäri vuoden.
Nykyään myydään ihan tunnelmavaloja kesäksikin terasseille. Ei ole mitään Jouluvaloja! Pitäisi tänä pimeimpänä aikana kaikkidn pitää niin piristyisi miljööt.
Ensimmäisenä adventtina aikaisintaan.
Kysy joulupukilta. Tosin, voiko senkään neuvoon luottaa? Hänen vastaus kun riippuu varmaan siitä, häiritseekö vai helpottaako ikkunassa olevat jouluvalot tonttujen kyttäämistyötä ja kurkkimista. 🤔
Mun mielestä vasta marraskuun puolella. Mulla on parvekkeella muutama aurinkokennovalo ja kynttilälyhty tällä hetkellä.
Mä raivaan parvekkeen tänä viikonloppuna kesäkasveista, paitsi 2 metrinen auringonkukka saa vielä jatkaa, kun kukkii täyttä päätä. Mutta kurkku tuotti jo kurkkunsa ja kärhö ja pelargonit lähtee kylmäkellariin. . Sitten kun on partsi raivattu, laitan valot katonrajaan, mutta ajastimella pistän ne päälle vasta marraskuun puolella. Meillä ei välky, ihan normivalot vaan on.
Ihan milloin vaan se sinua sattuu huvittamaan. Vaikka jo vappuna.
Oma tupa, oma lupa!
Riippuu siitä, mitä tarkoitat jouluvaloilla? Minulle jouluvalot tarkoittavat esim. tähden, joulukuusen tai kranssin muotoisia ikkunakoristeita tai ulkovaloissa punaisia, vihreitä tai sinisiä valoja ja mielestäni niiden aika on vain ensimmäisen adventin ja loppiaisen välisenä aikana. Sen sijaan pehmeän valkoiset tai keltaiset kaamosvalot sopivat pihalle hyvin koko pimeän ajan eli lokakuusta helmikuulle. Tämä on siis minun subjektiivinen mielipiteeni, en väitä olevani ainoa oikea totuudentorvi.
jouluna