Miehet eivät osoita enää minkäänlaista kiinnostusta
Ennen lapsia kadulla saatettiin pysäyttää ja kehua tai pyytää puhelinnumeroa, kaupassa tultiin juttelemaan, facebookissa tuli paljon kaveripyyntöjä (en tuntemattomia tietenkään hyväksynyt), miehen kaverit sanoivat mieheni olevan onnekas jne, mutta nyt kahden lapsen jälkeen on _täysin_ kuollutta. Ei varmaan mitään kertaakaan. En muiden miesten huomiota sillä lailla edes kaipaa kun olen kerta naimisissa, mutta mietin vain, että aika surullinen tilanne olisi jos joutuisinkin joskus sinkuksi. Eihän mua kelpuuttaisi enää kukaan! Johtuuko oikeesti vaan lapsista? Paino on sama kuin ennen raskauksiakin. Silmäpussit kylläkin on ilmestynyt, nekö tähän vaikuttaa vai mikä? Edes iso vihkisormus ei ole iskuyrityksiä estänyt, mutta se, että kuljen nykyään aina 1 tai 2 lasta mukanani on saanut kaikki vetäytymään, ero on selkeä. Luojan kiitos en ole sinkku... Oletteko muut huomanneet samanlaisen ilmiön lapsia saatuanne?
Kommentit (34)
Eräs kaukaisempi tuttava on 3 lapsen yh. Lapset on saatu nuorena, joten nyt jonkin verran yli 30-vuotiaana olisi pikku hiljaa aikaa (ja kuulemma tarvetta) parisuhteelle. Lapset ovat jo isompia, joten heitä on helpompi saada hoitoon, kaksi vanhinta voi olla esim. iltaisin 2-3 tuntia keskenään, he pääsevät myös usein mummolaan ja muille sukulaisille (myös miehen) eli tällä tuttavalla olisi vihdoin viimein aikaa tapailla miehiä.
Hän onkin käynyt treffeillä, mutta - yllätys yllätys - käytännössä kaikki treffikumppanit ovat feidanneet kun ovat kuulleet hänen perhetilanteestaan. Joku oli kuulemma häipynyt kesken illan baaristakin, kun oli kuullut asiasta.
Niin että ei se äitinä uuden miehen löytäminen ole kaikille kovin helppoa. Tämä tuttava on käsittääkseni miesten suhteen jo aika epätoivoinen. Edes seksisuhteita on hankala löytää (ja tietysti jossakin määrin myös toteuttaa, koska asuu kolmen lapsen kanssa).
Tervetuloa miesten maailmaan. Olen itse peruskomea, siististi pukeutuva ja koko aikuisikäni vakutuisissa parisuhteissa ollut mies, eikä KOSKAAN ole yksikään nainen kadulla pysäyttänyt tai tullut numeroa pyytämään.
Kyse ei ole niinkään siitä, että asemasi olisi huono, vaan että olet pudonnut etuoikeutetusta tilasta normaalien ihmisten pariin. Kannattaa keskittyä nyt elämässä muuhun kuin tuntemattomien ihmisten ihailujen keräilemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaukaisempi tuttava on 3 lapsen yh. Lapset on saatu nuorena, joten nyt jonkin verran yli 30-vuotiaana olisi pikku hiljaa aikaa (ja kuulemma tarvetta) parisuhteelle. Lapset ovat jo isompia, joten heitä on helpompi saada hoitoon, kaksi vanhinta voi olla esim. iltaisin 2-3 tuntia keskenään, he pääsevät myös usein mummolaan ja muille sukulaisille (myös miehen) eli tällä tuttavalla olisi vihdoin viimein aikaa tapailla miehiä.
Hän onkin käynyt treffeillä, mutta - yllätys yllätys - käytännössä kaikki treffikumppanit ovat feidanneet kun ovat kuulleet hänen perhetilanteestaan. Joku oli kuulemma häipynyt kesken illan baaristakin, kun oli kuullut asiasta.
Niin että ei se äitinä uuden miehen löytäminen ole kaikille kovin helppoa. Tämä tuttava on käsittääkseni miesten suhteen jo aika epätoivoinen. Edes seksisuhteita on hankala löytää (ja tietysti jossakin määrin myös toteuttaa, koska asuu kolmen lapsen kanssa).
Ehkä kolmekymppisellä tuo on noin, nelikymppisellä ei niin enää, koska ikäiseni (43->) miehet eivät enää niin suunnittele perheen perustamista. Heillä on jo lapsia ja lapset ovat teinejä, joten vauva-arkea ei yksikään enää halua. Vastasin tuolla jo aikaisemminkin tähän, mutta omat teini-ikäiset lapseni eivät aiheuttaneet eroni jälkeen miehissä kauhua, päinvastoin. Nykyisellä miesystävälläni on myös pari lasta, toinen on jo aikuinen ja keväällä on tulossa vauva, joten miehestä on tulossa vaari.
Ja tuosta puhelinnumeroiden kyselystä kadulla - sitä tapahtuu ja se on aika yleistäkin. Puhelinnumeroani on kysytty useinkin, kun olen jäänyt juttelemaan jonkun kivan miehen kanssa. Kerran olin Tokmannilla ostoksilla, kerran ihan k-kaupassa, kerran kirjastossa ja pari kertaa eri huoltoasemilla. :)
Mulle jutun sinetöi se, että leikkasin hiukset lyhyiksi. Pitkillä vaaleilla kutreilla sain kyllä miesten huomiota, mutta leikattuani lyhyen maantien värisen poikatukan huomion saaminen tyssäsi siihen. Oh well. Tais hiusten alta paljastua se tosiasia, että en mä sittenkään ole mitenkään erityisen nätti :D
Ei huomio ole kiinni lapsista tai iästä.
Perään katsotaan ja vislataankin edelleen. Yöelämän tarjokkaista en taida mainittakkaan..
Terveisin, 45-vuotias aikuisten lasten äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kolmekymppisellä tuo on noin, nelikymppisellä ei niin enää, koska ikäiseni (43->) miehet eivät enää niin suunnittele perheen perustamista. Heillä on jo lapsia ja lapset ovat teinejä, joten vauva-arkea ei yksikään enää halua. Vastasin tuolla jo aikaisemminkin tähän, mutta omat teini-ikäiset lapseni eivät aiheuttaneet eroni jälkeen miehissä kauhua, päinvastoin. Nykyisellä miesystävälläni on myös pari lasta, toinen on jo aikuinen ja keväällä on tulossa vauva, joten miehestä on tulossa vaari.
Ja tuosta puhelinnumeroiden kyselystä kadulla - sitä tapahtuu ja se on aika yleistäkin. Puhelinnumeroani on kysytty useinkin, kun olen jäänyt juttelemaan jonkun kivan miehen kanssa. Kerran olin Tokmannilla ostoksilla, kerran ihan k-kaupassa, kerran kirjastossa ja pari kertaa eri huoltoasemilla. :)
Ei ne feidanneet miehet mitään perhettä halua vaan naisen ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo huoltoasemat on muuten mystisiä paikkoja. Mua on lähestytty useamman kerran niissä iskumielessä. Fiksun ja siistin näköisiä miehiä olivat.
N 44
Jatkan vielä: uskon, että miehet uskaltavat lähestyä huoltoasemilla helpommin, koska tuntevat olevansa kotoisessa ja turvallisessa paikassa ja hallitsevansa tilanteet. Miehetkin ovat arkoja olentoja.
En ole ikinä ajatellut lähestyä naista oikeastaan missään tai puhelinnumeroa pyytää vaikka katseitakin olisi vaihdettu tai hymyilty.
(((Se kun tuo hymyily ja katsekontakti kohdattaessa kuuluu hyviin käytöstapoihin)))
Ihan siitä syystä etten halua oudon mainetta tai saada syytettä jostain ahdistelusta. Mistä sen tietää miten toinen sen tilanteen ajattelee? Säikähtää..loukkaantuu.. hyypiö hyi..
Ja jos naisella on lapsia niin mistä tiedät onko se vaikka varattu??
Ja mihin se sitä huomiota tarvitsee edes? Se varattu..
Minä muuten baareissa en enää viihdy.. se oli sitä ammattikouluaikaa.
M33
No mitä ihmettä, ei kai kukaan ala flirtata pienten lasten kanssa liikkuvan äiti-ihmisen kanssa? Perusoletus lienee että tämä ihminen on varattu eikä kaipaa iskuyrityksiä.
Muutenkin, oman kokemukseni mukaan se että saa huomiota vaatii että itse katselee miehiä "sillä silmällä". Sitä tuskin tekee jos on varattu. Itse olen saanut aina halutessani huomiota -saan vielä 43-vuotiaanakin- mutta se vaatii sen että itse katselen miehiä avoimesti, hymyilen takaisin jos mies vähänkin katsoo kiinnostuneen näköisesti, jne. Varattuna olen vähemmän katsellut miehiä, enemmän olen keskittynyt muiden asioiden ajatteluun tuolla maailmalla kulkiessani, eikä sitten kukaan ole ottanut minuun kontaktia iskumielessä.
Vierailija kirjoitti:
Työntelet vaunuja tuulipuvussa ulkona ja sä ihmettelet miksei miehet tule pyytämään numeroa. Ok.
Tätä minäkin ihmettelen. Ei kai kukaan täyspäinen mene iskemään ilmiselvää lapsiperheen äitiä? Sinähän ole jo niin varattu kuin olla ja voi.
Hah, kirjoittelin tuossa päivällä, että kyllä miehet tulevat kysymään puhelinnumeroa ja tänään taas ihan kauppareissulla niin tapahtui. Olen varattu, mutta en rengastettu, ja tapanani on jutella ihmisten kanssa, jos he vaikka hedelmätiskillä kanssani alkavat juttelemaan. Niin myös äsken tapahtui, kun olin siinä tomaatteja valkkaamassa. Mies oli ehkä 40-50 vuotias, eli samoja ikiä kuin itsekin ja oli oikein asiallinen ja mukavan tuntuinen tavallinen mies.
Hetken jutusteltuamme hän kysyi voisimmeko jutella lisää kaupan jälkeen, että hänen pitää vain viedä ostokset kotiin eka ja sen jälkeen sopisi ja kysyi puhelinnumeroani. Kieltäydyin nätisti kertoen olevani varattu, mutta että oli oikein kiva jutella.
Tällaisia on siis tapahtunut ennenkin minulle ja hyvälle mielellähän siinä joka tapauksessa aina tulee. :)
Mua on kehuttu nätiksi ja kauniiksi, mutta ei mua ole koskaan kukaan tuolla kaupungilla iskenyt, eikä edes vislannut. Johtuuko siitä, että kävelen aina omissa maailmoissani, enkä hirveästi katsele ihmisiä silmiin? Tai sitten en ole niin tyrmäävän kaunis mitä jotkut ovat.
Naiset kuulemma ei saa olla baarissa rauhassa miehiltä,miksi naiset sitten menevät baariin - ei ainakaan katsomaan muita naisia...