kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Nyt pitää keksiä leskillekin kohtaamispaikka. Mun kontolla on anopin hauta ja appiukko kävelee hautausmaalla iltasin ja vertailee kenellä on kauniimmin laitettu hauta. Ei mulla mitään paineita ole, kunhan vähän ahdistaa:) Anopin hauta on siis toistaiseksi kaunein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas varsinaisen tavallinen sunnuntai, vaikka olikin isänpäivä, tai läheisenpäiväksikö sitä pitäisi sanoa, silti pitää käydä ripustamassa pyykit narulle että kuivuvat, eivätkä homehdu.
Pikkulinnut on nyt muuten ihan innoissaan kun saavat nyt pähkinöitä. siemeniä ja talipalloja käydä nokkimassa. Milloinkahan orava huomaa nuo tarjolla olevat herkut ja yrittää käydä itsekin niitä hakemassa? Viime talvena se ainakin yritti rohmuta kaiken, eikä olisi jättänyt linnuille yhtään, piti välillä hätistellä se pois, että ei kaikkea syö ja linnutkin saa syödäkseen. Mutta ei se siitä loukkaantunut, se orava, vähän aikaa lymyili jossain ja sitten tuli taas takaisin.Mun oli pakko ostaa oravankestävät talipallohäkkyrät. Tosin se riiviö tiputti häkkyränkin puusta ja yritti tassuillaan rullata häkkyrää kuusenjuurelle. Aika hauska näky, mutta mun häkkyröitä ei varasteta.
Oisit antanut sille yhden niistä talipalloista. Täälläkin linnut syö talipalloja niistä häkkyröistä, niihin se orava ei oo vielä keksinyt keinoa miten pääsis käsiksi ja sit niitä pähkinöitä ja siemeniä on lintulaudalla myös, ja sieltä se niitä hakee, se orava. Kai mä oon vähän nössö kun annan sen oravan aina syödä hetken ja kanniskella niitä siemeniä johonkin jemmaan ennenkun ajan sen pois, tulee se aina kuitenkin takaisin. Mut linnuille täytyy jäädä kans.
Mä meinasin viime talvena tippua tuolilta kun nauratti niin kovasti kun pikkulintu luuli että reitti on selvä ja oli menossa syömään, mutta se orava olikin siellä lintulaudalla kahmimassa niitä sapuskoita mukaansa. En oo ikinä nähnyt pikkulinnun lentävän niin kovaa kyytiä pakoon kun silloin.
Jaahas, taas on aika sanoa hyvää yötä, huomenna jatketaan, juttua ja joulun odotusta.
Minkälaisen joulukalenterin sitä hankkisi?
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvi hankkia kun postissa tuli Aamulehden kalenteri, se on ihan nätti ja siinä on jopa porokin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö tänä vuonna hommata sellainen koirille tarkoitettu joulukalenteri? Jospa tuo karvakuono ilahtuisi siitä?
Itelle aattelin sellaista veikkauksen arpa-joulukalenteria, mutta malttaako siitä sit raaputtaa vaan yhden ruudun aina kerrallaan? Minä oon vähän utelias ja kärsivällisyyttä ja itsehillintää ei riitä, joutuis kuitenki ostaa sit toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö tänä vuonna hommata sellainen koirille tarkoitettu joulukalenteri? Jospa tuo karvakuono ilahtuisi siitä?
Itelle aattelin sellaista veikkauksen arpa-joulukalenteria, mutta malttaako siitä sit raaputtaa vaan yhden ruudun aina kerrallaan? Minä oon vähän utelias ja kärsivällisyyttä ja itsehillintää ei riitä, joutuis kuitenki ostaa sit toisen.
Me availlaan karvakuonon kanssa toi Aamulehden kalenteri ja ihaillaan kuvia. Onkohan siellä muuten kuvia, vai jonkun liikkeen nimi ja joku numero? Täytyykin kurkata, ettei pentu pety kun mamma hehkuttaa koko joulukuun kauppojen nimiä. Se olis noloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itelle aattelin sellaista veikkauksen arpa-joulukalenteria, mutta malttaako siitä sit raaputtaa vaan yhden ruudun aina kerrallaan? Minä oon vähän utelias ja kärsivällisyyttä ja itsehillintää ei riitä, joutuis kuitenki ostaa sit toisen.Me availlaan karvakuonon kanssa toi Aamulehden kalenteri ja ihaillaan kuvia. Onkohan siellä muuten kuvia, vai jonkun liikkeen nimi ja joku numero? Täytyykin kurkata, ettei pentu pety kun mamma hehkuttaa koko joulukuun kauppojen nimiä. Se olis noloo.
Kurkkasin pennulta salaa. Kuva sieltä paljastui ja tikkaita nousevan tontun yläkroppa. Onkohan tää kalenteri täynnä tontuntorsoja? Varmaan sen sukellusvene hemmon suunnittelema kalenteri.
Mä ostin viimeks itselle suklaakalenterin. Sitten juoksujalkaa kotiin ja istuin sohvalle ihailemaan sitä. Lopetin kun viimeinen nami oli syöty. Tämä vuonna kokeilen jotain muuta kalenteria.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin viimeks itselle suklaakalenterin. Sitten juoksujalkaa kotiin ja istuin sohvalle ihailemaan sitä. Lopetin kun viimeinen nami oli syöty. Tämä vuonna kokeilen jotain muuta kalenteria.
Hommaa sääkin Aamulehden kalenteri, ei kukaan halua liikaa jännitystä kerralla. Viimesestä luukusta löytyy loput tontun kadonneet ruumiinosat.
Toi Aamulehden kalenteri on niin jännä, että avasin jo toisenkin luukun. Siellä oli huonohampainen rusakko ilman toista takajalkaa. Tää kalenteri on kyllä liian jännä pennulle. Taidan itsekin nähdä painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa sääkin Aamulehden kalenteri, ei kukaan halua liikaa jännitystä kerralla. Viimesestä luukusta löytyy loput tontun kadonneet ruumiinosat.
Minä ainakin hylkäsin idean suklaakalenterista, söidin kuitenkin kaikki kerralla. Tietysti jos ostaa sen koira-kalenterin ja jättää sen näkyviin niin tuo karvakuono tekee taatusti samoin, availee koko kalenterin kerralla. Nehän sanoo että koirat ja niiden ihmiset (omistajat) alkaa muistuttaa toisiaan. No tuossa se kyllä pitää paikkansa, kumpikin kaivetaan kaapista herkkuja niin kauan kun ne loppuu. Karvakuonokin on oppinut kuinka kaapista saa otettua herkkuja itse. Yleensä se odottaa iltaan asti, mutta jos en anna mitään herkkuja niin se lopulta menee hakemaan ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Toi Aamulehden kalenteri on niin jännä, että avasin jo toisenkin luukun. Siellä oli huonohampainen rusakko ilman toista takajalkaa. Tää kalenteri on kyllä liian jännä pennulle. Taidan itsekin nähdä painajaisia.
Kamala kalenteri kolmannessa luukussa on kynttilä ja tonttulakintupsu. Rip tonttu:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin hylkäsin idean suklaakalenterista, söidin kuitenkin kaikki kerralla. Tietysti jos ostaa sen koira-kalenterin ja jättää sen näkyviin niin tuo karvakuono tekee taatusti samoin, availee koko kalenterin kerralla. Nehän sanoo että koirat ja niiden ihmiset (omistajat) alkaa muistuttaa toisiaan. No tuossa se kyllä pitää paikkansa, kumpikin kaivetaan kaapista herkkuja niin kauan kun ne loppuu. Karvakuonokin on oppinut kuinka kaapista saa otettua herkkuja itse. Yleensä se odottaa iltaan asti, mutta jos en anna mitään herkkuja niin se lopulta menee hakemaan ne itse.
On ne karvakaverit ihania, vaikka välillä ne on todella kamalia, rasittavia ja ärsyttäviäkin:)
Mitenkähän Jennin ja Saulin vauva saa aikansa kulumaan syntymää odotellessa? Kuinkahan Jenni jaksaa odottaa suurta päivää ja tapaamista uuden lähisukulaisten kanssa? Pitäis muuten olla sellainen syntymäkalenteri, jossa luukut loppuisi laskettuun päivään. Vaikka harvoinhan ne pitää paikkansa. 243
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän Jennin ja Saulin vauva saa aikansa kulumaan syntymää odotellessa? Kuinkahan Jenni jaksaa odottaa suurta päivää ja tapaamista uuden lähisukulaisten kanssa? Pitäis muuten olla sellainen syntymäkalenteri, jossa luukut loppuisi laskettuun päivään. Vaikka harvoinhan ne pitää paikkansa. 243
Salenvauvakalenteri on hyvä idea. Mehän voidaan laulaa sille aamusin joku lastenlaulu. Mutta sit vasta tammikuun alusta. Nyt on liian kiirettä.
Missä kaikki taas on? Joko ketju on kuolemassa, niin kun pesukonekin on.
Voi että, virittelin radioo ja sieltähän tulee jo joulumusaa. Kari Tapio siellä nyt fiilistelee. Äidistä se laulaa ja joulun tarinasta.
Vierailija kirjoitti:
Missä kaikki taas on? Joko ketju on kuolemassa, niin kun pesukonekin on.
Joko ne jehovat on saanut tartutettua sinuun tuon lopun ajan odottamisen? Vai onko ne ne maya-intiaanit vai mitkä jotka koko ajan odottaa loppua? No ainakin ne "prepperit" mitkä odottaa maailmanloppua niin varautuu siihen koko ajan. Joko sullakin on suunnitelmissa sellainen aurinkomyrskyn, sähkömagneettisen jutskan, maapallon nyrjähtämisen raiteiltaan, salaliittojen sun muiden eri skenaarioiden varalle varattu maanalainen bunkkeri jossa on kuivamuonaa seuraavan sadan vuoden varalle? Parhaiten sen sinne johtavan oven saa piilotettua joululauluja laulavan, välkkyvän poron kohdalle, se hämää kaikkia se poro.
Mä en oo vielä suunnitellut tuota, en ainakaan myönnä.
Mun oli pakko ostaa oravankestävät talipallohäkkyrät. Tosin se riiviö tiputti häkkyränkin puusta ja yritti tassuillaan rullata häkkyrää kuusenjuurelle. Aika hauska näky, mutta mun häkkyröitä ei varasteta.